Meten baarmoedermond

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dolce1983, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hallo dames,

Ik ben nu ruim 18 weken zwanger van ons vijfde kindje en ik heb al vanaf 7 weken dat ik mijn baarmoeder soms voel aanspannen.
    Nu is het sinds 2 a 3 weken echt veel heftiger geworden en gaan de harde buiken bijna niet meer weg.
    Slechte nachten hierdoor en vreselijk vermoeiend.
    Af en toe in de avond een paar uur achter elkaar "voorweeen" die om de 5 a 7 min komen.

Alles bij elkaar maakt het mij bezorgd over de gevolgen op mijn baarmoedermond. De harde buiken en voorweeen ken ik alleen van mijn vierde zwangerschap na de 34 weken en hij is toen met precies 40 weken geboren.

Nu zegt de VK dat ik dinsdag naar de gyn mag voor een baarmoedermond meting.
    Wat kan ik verwachten en wie heeft er ervaring mee?

Alvast bedankt.

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Hier al een paar keer gehad. Ze doen het hier door middel van een inwendige echo. Dan kunnen ze het zo opmeten.

Dolce1983 en louan vinden dit leuk.
  3. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Bij mij ook al 2 keer gebeurd. idd dmv een inwendige echo.

Dolce1983 vindt dit leuk.
  4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Inderdaad dmv een inwendige echo. Op het beeld zie je dan een witte streep zeg maar die ze opmeten. Overigens hoef je niet bang te zijn dat er door de echo iets getriggerd wordt.

Heb je overigens al geprobeerd om de harde buiken te verminderen met een warme douche, kruik of pittenzak? Dat geeft mij wel wat verlichting. En anders voor de nacht 2 paracetamol zodat je beter kunt ontspannen en slapen, want pijn en vermoeidheid kunnen de harde buiken ook weer verergeren.

Dolce1983 vindt dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb veel metingen gehad, inderdaad via een inwendige echo.

Mijn ervaring is trouwens dat verschillende gynaecologen heel verschillende metingen kunnen doen. Mocht je dus straks meerdere metingen gaan hebben, dan is dat niets om je zorgen over te maken. Om het heel precies te meteen kost relatief veel tijd, dus de meeste gynaecologen geloven het wel als het lang genoeg is en er verder goed uitziet.

6. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    NH
    Dank voor de reacties.

Gisterenavond na een relatief rustig middagje (maar 4 per uur) in ene weer om de 3 min een keiharde buik met uitstraling naar mijn rug en benen.
    Werd er gewoon naar van en moest het weg zuchten. Daarna weer een goede nacht met in de ochtend gelijk weer harde buiken.
    Die gespannen buik de hele dag door is vast normaal voor mij na 4 kinderen maar
    Ik snap soms ook gewoon niet wat de trigger kan zijn van de echte harde buiken.

Inderdaad maar met een warm kersenpitje op de bank. Paracetamol mag ik niet meer nemen van de VK dat is nieuw voor mij. Ze had het over nieuw onderzoek dat het autisme bij jongens kan veroorzaken en je alleen paracetamol moet nemen bij koorts.

Hoop dat ik door die echo gerustgesteld kan worden, dat de krampen niks doen met de baarmoedermond, dat zal vast iets schelen in spanning.

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Jeetje meid, wat vervelend dat je zo veel harde buiken hebt. Hebben ze je urine al gecontroleerd? Goed dat je doorgestuurd wordt naar de gyn. NAja antwoord op hoe ze meten heb je nu al. Succes en hopelijk zijn het vervelende, maar onschuldige hardebuiken.

8. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    NH
    Even een update:
    Het was geen blaasontsteking.
    Vrijdag bloedverlies gehad en weer regelmatige harde buiken.
    Vandaag cervix meting gehad en die was normaal, helemaal goed en nog niks gebeurd!
    Ben weer helemaal gerustgesteld.

Light vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina