Op 22 september 2014 bleek ik zwanger te zijn. Echter, toen ik bij de gynaecoloog was, bleek op de inwendige echo enkel een leeg vruchtzakje te zien. Ik ben zo enkele keren teruggaan maar er kwam geen verandering. Tijdens de week van 16 januari heb ik enkele kleine bloedingen gehad, weliswaar oud bloedverlies alsook tijdens de week van 12 januari gedurende 3 dagen. Ikzelf dacht dat het vruchtzakje al op natuurlijke wijze was afgekomen aangezien ik geen zwangerschapsklachten meer had, en ook gebloed had, maar op de controle van 20 januari bleek het er nog steeds te zijn. De gynaecoloog stelde voor om hem nu pas te contacteren wanneer ik een hevige bloeding gehad heb omdat het "zot" zou zijn om voor een vruchtzakje van 1,1cm een curettage te moeten uitvoeren. Maar ondertussen duurt het 20 weken en ik ben ten einde raad...hoe lang kan dit nog aanhouden? Zijn er andere oplossingen?? Alvast bedankt!
Goedenavond, ik kan me voorstellen dat dit wel heel lang duurt. Naast curretage en afwachten is er vaak nog een andere behandeling met medicijnen. De medicijnen (cytotec) breng je vaginaal in en zorgen er vaak voor dat de miskraam op gang komt. Ik denk dat het zeker, bij een klein vruchtzakje, een goede behandeling kan zijn. Dus misschien is dit nog een optie die je met de gynaecoloog kan gespreken. In het ziekenhuis waar ik werk hebben we hier goede ervaringen mee. Succes! Groetjes Monique
Ok, bedankt Monique. Ik zal dit zeker bespreken aangezien hij mij hier nooit over gesproken heeft! Groetjes!