Wanneer ongesteld na curettage? en wanneer negatieve zwangerschapstest?

Discussion in 'Miskraam' started by Pln, Jul 31, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Hallo,

2.5 week geleden kreeg ik bij een zwangerschap van 9 weken een curettage omdat het vruchtje bij week 7 gestopt is met groeien. Bij precies 2 weken na de curettage is het minimale bloedverlies dat ik had helemaal gestopt. 1 week na de curettage had ik een knalpositieve test, en 2 weken na de curettage al een stuk lichter. Het klinkt misschien heel egoïstisch en ongeduldig maar ik wil heel graag verder, ik heb geen haast maar ik ben het wachten op een nieuwe poging gewoon beu, we zijn nu 5 weken verder sinds de slechte echo en ik heb zo'n gevoel dat het wachten op een volgende menstruatie nog wel een week of 4 gaat duren.

Iedereen is anders, en ieder lichaam reageert anders maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe snel hadden jullie een nieuwe menstruatie of hoe lang na de curettage had je een negatieve test?

Dankjewel!

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb vorige week maandag mijn 3e currettage gehad.....dus van deze kan ik je nog niet vertellen wanneer het bloeden stopte om dat ik nu nog steeds bruin bloed verlies en ook nog iedere ochtend misselijk ben.....

Maar bij mijn vorige twee curettages was ik steeds na 5 weken weer ongesteld, wat dan dus ook wil zeggen dat het hcg dan uit je lichaam is. Maar bij die beide curettages was het van een leeg vruchtzakje bij ongeveer 7 weken zwangerschap. Deze 3e was helaas het hartje gestopt bij bijna 10 weken zwangerschap, dus ik vrees dat dit wel eens wat langer kan gaan duren eer ik weer ongesteld ben. Tussentijds testen heb ik eigenlijk nooit gedaan.....je kunt toch niets anders doen dan wachten tot je weer voor het eerst ongesteld doen denk ik dan maar altijd....

Sterkte in ieder geval!

3. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

Jun 3, 2015
    603
    108
    43
    Ik had op 30 mei een curretage. Heb 5-7 mijn menstruatie gehad. Daarvoor positief getest. Daarna niet meer. Ja afgelopen week hopen op nieuwe zwangerschap maar helaas.

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik heb niet getest na de curretage. Maar werd ongeveer 12wk erna voor het eerst weer ongesteld.

Ik was bij de curretage ongeveer 11wk zwanger.

5. Livaz

Livaz Lid

Dec 29, 2016
    65
    3
    8
    Female
    1 februari curretage, 2 maart weer ongesteld en 3 april een positieve test in handen. Het is echt bij iedereen verschillend!!

6. Liva

Liva Fanatiek lid

Dec 5, 2016
    2,018
    3,042
    113
    Curretage gehad met 9 weken (ook gestopt met 7 weken) en op dag 20 mijn eisprong. Mijn test was een paar dagen daarvoor nog licht.

Zwanger geraakt en nu 25 weken.

Veel geluk wens ik je!!

7. Mama2017

Mama2017 Actief lid

Nov 30, 2016
    409
    109
    43
    Female
    1 curretage gehad. 11 weken, vruchtje bij 6 weken en 3 dagen gestopt. (Hartje heeft maar even geklopt) 9 weken na de curretage menstruatie gehad. Negatieve test na 2 weken!

8. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    @Stretchfield @78Sandra @Livaz @Liva @Panter @Mama2017

Dankjulliewel voor de reacties! Wat een verschillen zeg, iedereen is uiteraard anders..
    Ik heb inmiddels negatieve testen (3,5 week na de curettage). Mijn gevoel zegt dat mijn menstruatie over 2 weken begint.. al probeer ik me daar niet aan vast te houden, ik heb nu al wel herkenbare buikkrampen dus wie weet. 9 of 11 weken na een curettage is best lang vind ik.. zeker als ik na ga dat we nu al 6 weken onderweg zijn vanaf de slechte echo..

Heel veel geluk voor diegene die nu zwanger zijn, en succes voor diegene die samen met mij gaan voor een nieuwe en gezonde zwangerschap!:)

9. herosmurf

herosmurf Lid

Jul 5, 2017
    17
    2
    3
    Female
    hier 17-6 curettage bij 12 wk, kindje was 6wk3dgn
    heb 2 wk bloedverlies gehad
    30 dgn na de curettage menstruatie
    geen testen gedaan..

10. Pln

Pln Fanatiek lid

Mar 9, 2017
    2,082
    2,098
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Vandaag 26 dagen na de curretage ben ik begonnen met het verliezen van oud bloed, gisteren was ik ook mega chaggerijnig wat ik wel herken van voor mijn zwangerschap

Share This Page