Hoi dames, Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. vorige week donderdag hebben we het hartje al horen kloppen! nu verloor ik gister in ineens een golf bloed, daarna bleef ik nog een beetje nabloeden. vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest en die heeft een echo gemaakt. De baby is goed gegroeid, precies 6 weken en 6 dagen en het hartje klopte nog! Nu zag hij wel een bloeding in mijn baarmoeder en iets wat leek op verklevingen en cystes. De huisarts vroeg of ik endometriose heb, ik ben binnenstebuiten gekeerd met onderzoeken en heb geen endometriose. Het vruchtzakje zat wel vast in de baarmoeder. Volgend de arts kan mijn baarmoeder het vruchtje afstoten maar het kan ook goed gaan. het is dus afwachten en hopen. heeft iemand ook zoiets meegemaakt? en hoe is dit afgelopen? groetjes liz
Een vriendin van mij heeft dit ook gehad bij haar tweede zwangerschap. Meermaals dergelijke bloedingen gehad. Ze is net bevallen van een gezonde dochter. Heel veel succes meis!
dankje bbxx. dat goede verhaal had ik nodig! ik hoop dat het bij mij ook goed mag gaan. volgende week moet ik weer naar de gyn.
Ik heb het bij al mijn zoontjes gehad in de zwangerschap. Bloedverlies (scheut) en daarna oud bruinverlies van een paar dagen. Alle bloedingen tussen week 5 en week 11 (1x een grotere bloeding in week 17) Toch ben ik 3 x bevallen van gezonde jongens Als je geen krampen of buikpijn hebt en het bloedverlies niet langer dan 1 dag aanhoud is het vaak niets ernstig. Maar man man wat schrik je je rot!! Ik mocht bij bloedverlies altijd komen voor een echo en dat stelde me dan wel erg gerust. ik heb toen ook een doptone gekocht en gebruikt ter geruststelling vanaf week 11
Hey mamamees, bedankt voor je bericht! dat geeft hoop!! Ja inderdaad ik schrok me echt vreselijk rot! gelukkig heb ik ook een fijne huisarts met echoapparaat. ik mocht vanmorgen ook meteen komen. zo ging het bij mij precies hetzelfde, een scheut en daarna oud bloed, nu verlies ik nog maar heel iets bruinigheid.
Ik heb het ook gehad bij mijn jongste. Bleek een hematoom te zijn. Niks ernstigs. Maar schrok er ook heel erg van.
Voor je eigen gevoel lekker rustig aan doen en niet zwaar tillen. Hopelijk blijft het weg en kun je we lekker genieten
Yep - hier ook. Bloeding bij 7 weken, 9 weken (echt een golf helder rood bloed) en week 12. Daarna niet meer (gelukkig - ff afkloppen). Ze hebben bij mij nooit echt kunnen zien waarom. Wss een bloedvaatje wat geknapt was en daarna niet echt gedicht was. Iig niets in bm o.i.d. Je schrikt je een hoedje, ik snap helemaal wat je voelt. Heeft de HA je niet doorgestuurd naar de gyn? Dit kan namelijk veel beter bekijken wat er zit (als er al wat zit)
Hey bedankt voor je reactie. Ja ik sta al onder controle bij de gyn. Daar moet ik volgende week weer naar toe. De ha is een stuk dichter bij dus vandaar dat ik daar snel naartoe ging. Ja het is echt schrikken gelukkig gister alleen wat oud bloed verloren en vanmorgen helemaal niets meer. Ja ik doe rustig aan en volg zeker mijn gevoel. Ik ben zeer misselijk dus daardoor moet ik me ook wel rustig houden.
Mijn moeder bloede de hele zwangerschap bij alle 3 de kinderen en we zijn allemaal op de wereld gezet (ze was erger aan het bloeden als ze ongi zou moeten worden)
Ja mijn eigen moeder werd gewoon iedere maand nog ongesteld tijdens haar zwangerschappen... en vroeger werden er natuurlijk ook nog geen echo's gemaakt. later kwam ze er ook achter dat ze vaak cystes in haar baarmoeder had. Maar goed, ondanks die verhalen schrik je toch als je zelf een hoop bloed verliest. het hoort er niet bij. Maar het vertrouwen begint wel weer langzaam terug te komen hoor.
Eerste 2 zwangerschappen had ik bloedingen en ging het mis. Nu ben ik weer zwanger en had in het begin ook vaak bloedingen maar vanaf ongeveer 10 weken niks meer en ben nu bijna 24 weken en hij doet het heel goed dus opzich hoeft het niks te zeggen
Liz hoe gaat het u met je? Zijn de bloedingen weg gebleven? Ik duim voor je dat alles voorspoedig mag gaan
hey wat leuk dat je er naar vraagt. Ik was gister weer bij de gyn geweest. de bloeding in mijn baarmoeder zit er nog steeds. maar de bloeding zit voor mijn baarmoedermond en het kindje daarachter dus de bloeding ligt wel gunstig. met het kindje is alles goed! goed gegroeid en het hartje klopte er vrolijk op los. ik mocht niet tillen etc van de gyn en moest rustig aan doen. het risico is, dat de bloeding ook het vruchtje mee kan trekken. we hopen dat de bloeding vanzelf weg zal gaan. ik verlies dagelijks wat oud bloed dus hopelijk lost het zo op. ik zal er wel een echo bij zetten, daar kun je het heel duidelijk zien.