Wat ben ik geschrokken woensdagavond! Hebben intake gehad bij vk kregen een vroege echo om te kijken hoever ik nou eigenlijk ben. Heb een erg onregelmatige cyclus namelijk. Hup gel erop en kijken maar ( erg lekker dat gedruk op je buik als je moet plassen) afijn zagen een kloppend hartje maar ze zei vrij snel dat ze een vaginale echo wilde doen. T was nogal moeilijk te zien werd er gezegd. Oke we hebben beeld en ze zegt: kijk hier zie je de 2 dooiers! Tweee zei ik hardop?!?!? Mijn hemel t is echt waar . Ik heb t met me eigen ogen gezien. Mijn vriend vind t suoer en heel bijzonder en ik denk ; Ik wil helemaal geen tweeling en voel me ttegelijkertijd schuldig tegenover de humpies in me buik en aan de mensen die moeilijk zwanger raken. Leek me zo leuk om een kleintje te hebben en dan later weer een kleintje in je armen te hebben. Denk zo ook alle aandacht te kunnen vestigen op 1 kind. Hoe ga ik dat nu doen?!?! Ben ook gelijk klaar want 2 vind ik genoeg en een lot uit de loterij. Waarschijnlijk ben ik gewoon overdonderd maar kan nu nog niet gelukkig zijn. Ben overigens 7.5 week pas. Ben net na 3 weken gaan beseffen dat ik zwanger ben en nu dit!!! Ik ben echt in de war.
Geef het de tijd om te verwerken en het komt hartstikke goed! Gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!
Hee meid!! Kan me goed voorstellen dat je dit even moet verwerken! Ik heb geen ervaring met tweelingzwangerschap maar kan me goed voorstellen dat je even aan het idee moet wennen van twee kindjes! Maar dat komt vast goed meid!! Geef het even de tijd! Het is wel iets heel bijzonders twee kleine wondertjes groeien in jouw buik! Blijf er gewoon over praten dat helpt altijd! Gefeliciteerd en ik hoop dat je snel kan gaan genieten! Liefs
Haha ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent Waren het ook 2 kloppende hartjes? Ik zou ook even héél erg moeten wennen aan het idee.... Pittig hoor, een tweeling, maar wel super leuk! (als ze iets groter zijn dan )
Als je er een verwacht en al flink moest wennen aan de zwangerschap kan ik me voorstellen dat je even flink schrok nu het 2 kleine lieve kindjes zijn! Laat het rustig bezinken meis,en voel je niet schuldig. Je hoort dit vaker bij 2 ling zwangerschappen dat moeders in spe flink schrikken maar het komt vast helemaal goed!!! Gefeliciteerd en laat het rustig over je heen komen he meis. Gaat helemaal goed komen!!
Kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Heeft even tijd nodig denk ik. Je had 1 verwacht en dan is het wel even wennen gefeliciteerd, heel bijzonder 2 kindjes in je buik
Logische reactie hoor! Dat komt vanzelf goed, maar hier ook 1 tegelijk hoor anders zou ik ook flink overdonderd en bezorgd zijn...
Wow! Das nog es een verrassing, een extra kadootje...!! Laat het maar even bezinken, komt goed! Mijn beste vriendin en haar (ex)man wilde graag een derde kindje, en zij kregen er ook opeens 2 bij hihi..helemaal goedgekomen en zij moesten een berg dingen veranderen ivm ruimte ed..
Lieve schat, t is heel eng en beslist schrikken, maar dat komt goed. Hou er wel rekening mee dat een tweelingzwangerschap wat extra aandacht vereist en leef daar ook naar. Maar denk eens aan de band die de twee ukken straks zullen hebben, hoe veel je straks van ze houdt als je er aan gewend bent... Geef het tijd om het een plekje te geven. Komt goed, heus!
Bij ons was het andersom: ik was gelijk hartstikke gelukkig en mij man moest echt even van de schrik bekomen. Geeft niets, het is ook niet niks. En ondanks mijn blijdschap heb ook ik echt wel eens moeten slikken bij allerlei praktische vragen die op ons afkwamen. Helaas werd het bij ons een missed arbortion, dus ik kan je niet vertellen hoe het echt is om een tweeling te hebben. Maar er is hier een forum voor tweelingmama's. Ik heb daar toen ook een tijdje meegekletst en ik weet zeker dat jij er ook welkom bent. Laat het nu even bezinken en ga daarna eens leker in dat topic meelezen en meekletsen. Daar zitten een hoop ervaren mama's die jouw gevoel echt begrijpen en die je bovendien handige tips kunnen geven bij de praktische vragen die straks op je afkomen. En ook al ben je geschrokken: toch van harte gefeliciteerd met dit dubbele wonder.
Gefeliciteerd.... schrikken is niet erg hoor maar juist iets heel natuurlijks Je spreekt over 2 dooiers..maar heb je ook 2 vruchtjes en bij beide kloppende hartjes gezien?
Je hoort dit wel vaker, geef het de tijd. Je zal er wel aan wennen. Ik vind t vanaf t begin al leuk dus ik kan het me niet voorstellen. Maar ik vind het erg leuk om twee kids te verwachten!
Ik ben ook wel benieuwd of er twee kloppende hartjes waren. Soms zitten er twee dooierzakjes, maar groeit maar één van de twee door. Zeker als je heel vroeg een echo hebt, valt er soms nog niet zoveel van te zeggen. Als de hartjes nog niet beide kloppen is het in mijn ogen dan ook nog niet zeker of het echt een tweeling gaat worden. Ik ben benieuwd!
Dag lieve mensen, Allereerst Super bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden. Dat doet me echt goed, werd er helemaal emotioneel van. Ik heb 2 dooiers en 2 kloppende hartjes gezien. Heel gek omdat te zien heel onwerkelijk. Juist omdat ik alleen heel moe ben en 2 weken gevoelige borst heb gehad maar voor de rest nog niks merk. Maar ja liever heel moe dan misselijk. Echt nogmaals bedankt voor jullie woorden!!! X
Vind t geen gekke reactie hoor. Was ook super opgelucht toen de vk vertelde dat het er 1 was. Had echt gaan huilen als ze gezegd had dat t er 2 waren. Dat was mijn grootste angst. Maar geloof wel dat als je er eenmaal aan gewend bent het best leuk kan zijn. Maar zou er nog steeds niet aan moeten denken als ik kijk naar de hoeveelheid werk nu de kleine er is. Petje af voor tweelingmoeders!
Kan me inderdaad wel voorstellen dat je zowat van die tafel valt van schrik hihihi. Denk dat als er bij ons een tweeling te zien was geweest er twee personen van de stoel en tafel waren gevallen haha. Maar het had het wel hartstikke geweldig gevonden, laat het inderdaad even bezinken, en bedenk dat je straks twee beebjes vasthoud
Hier een tweeling mama, ik heb de zwangerschap niet echt heel zwaar ervaren. Mijn man moest ook heel erg aan het idee wennen hoor. Is inderdaad helemaal geen rare reactie. Hoe verder je in de zwangerschap komt hoe mooier je t gaat vinden. Laat het nu maar lekker bezinken en dat genieten komt echt wel!
Toch: Gefeliciteerd!! Ik ben inmiddels bijna 18 weken zwanger van een tweeling en ik kan je vertellen, bij de volgende echo wil je niet anders meer en vind je het spannend of ze er nog allebei zijn. Bij ons was het ook een grote verrassing, maar het went echt . Kon ze duidelijk zien of het een of twee eiig is? Mijn eerste 13 weken vielen reuze mee qua misselijkheid, 2 ochtenden in de week. En nu merk ik dat ze meer ruimte nodig hebben en dat het wel wat zwaarder wordt, maar goed, ik zit al bijna op de helft! (En de tijd vliegt voorbij!)