Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en ik krijg met vlagen een ontzettend benauwd gevoel. Ik moet dan echt even diep inademen om het kwijt te raken. Heb het met name als ik lig. Weet iemand hoe dit komt?
Je longen komen in de verdrukking door de groeiende baarmoeder. Ik kan pas weer sinds een dag of 4 normaal ademhalen omdat de kleine inmiddels is ingedaald.
Heee, herkenbaar! Ik had het gisteravond ook ineens toen ik op m'n rug in bed lag. Normaal gesproken kon ik altijd makkelijk de hele nacht nog wel op m'n rug liggen, maar blijkbaar gaat daar nu verandering in komen. -27w4d-
Ja is heel normaal. Moet je even op je knieen gaan zitten. Of even uitrekken dan krijgen je longen ruimte.
De een is daar gevoeliger voor dan de ander. Ik lig al de hele zwangerschap veel op m'n rug en nergens last van... Zou ook nog te maken kunnen hebben met de omvang van je buik: ik heb maar een klein compact buikje, geen hond die denkt dat ik bijna uitgerekend ben, Hoe zwaarder je buik, hoe harder het ook drukt, en hoe eerder je er last van hebt natuurlijk... Dat benauwde herken ik wel: die kleine had bij mij bijzonder weinig ruimte en drukte dus alles in de verdrukking, ook m'n longen. Sinds ze is ingedaald, is het over, (en ook veeeeeel minder maagzuur, :-D. Nou zijn daar dan wel weer aambeien voor in de plaats gekomen, maar ik moet zeggen dat ik liever wisselende kwaaltjes heb dan de hele tijd hetzelfde... en het duurt nu nog maar eventjes, :-D)