Wie ook om de 4 weken groeiecho?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamavan5bengels, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier hebben wij met de 20 weken echo te horen gekregen dat ons meisje een klein hoofdje heeft (onder de groeicurve)

3 dagen later werden we doorverwezen voor een GUO, opnieuw berekend, en zat wederom onder de curve. Maar er werd wel bij gezegd dat verder er alles goed uit zag, kwa hersentjes etc.

En aangezien ik en mijn partner beide een klein hoofd hebben, maakt zij zich geen zorgen en zit het gewoon in de genen.

Maar vraag me af, waarom dan toch een om de 4 weken een groeiecho??

Zijn er meer dames, die dat kregen, en uiteindelijk toch alles goed bleef gaan?

Maak mij van de ene kant geen zorgen, maar aan de andere kant toch weer wel :(

2. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij ons andersom, bij 20 weken lag hij voor op groei (2 weken) en heb toen elke twee weken een extra echo gehad, zijn voorsprong was opgelopen tot zes weken voorlopen. Uiteindelijk is hij bij 38 werken gehaald met een keizersnee. (bijna 10 pond en ruim 56 cm) hij is helemaal gezond en erg tevreden.

Laat je niet gek maken, het is goed dat ze het in de gaten houden en hoofd omtrek kan genetisch bepaald zijn zo is ons verteld..

geniet lekker van je zwangerschap en je extra echo's het is ten slotte ook wel weer erg leuk om je kleintje even te zien!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier kregen we bij Ziva om de 4weken een GUO.
    Ook al zag alles er goed uit, dingen kunnen in het verloop van de tijd veranderen.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Update: hier vanmiddag weer een groeiecho gehad. hoofdje was nog steeds te klein volgens het prenatale screeningscentrum. En nu ook het bovenbeentje, kwam onder de curve, terwijl deze vorige keer op het gemiddelde zat.

Verder werd er een meting gedaan, wat het kindje nu weegt. En kwam ons meisje uit op 627 gram. Ik vroeg is dat te ook te klein dan? Zegt de echoscopiste, ja ze komt daarmee onder de curve uit.

Terwijl ik net op internet kijk, en zie daar bij 24 weken zwanger staan, dat je kindje ongeveer 550 gram weegt. Dan is die 627 gram toch niet te klein??

Anyway, nu wordt ik morgen weer doorgestuurd voor een GUO in het ziekenhuis....zucht.

En waarschijnlijk blijf ik nu ook daar lopen.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het gewicht vind ik best meevallen. Maar misschien icm de rest wat kleiner uitvalt?
    Hopelijk valt het allemaal mee meid.
    Mijn dochter was ook klein en licht bij haar geboorte.
    Ach niet elk kind is gemiddeld.

Deel Deze Pagina