Op het moment weet ik het even niet meer.... Ik ben bijna 37 weken zwanger en grieperig/snotverkouden. Tevens is een aantal weken geleden is een beginnende/mogelijke zwangerschapsvergiftiging bij me geconstateerd. Hogere bloeddruk, vocht vasthouden, hoofdpijn en sterretjes zien. Nu ben ik gisteren weer op controle geweest en nu zit er ook eiwit in m'n urine. Maandag moet ik terugkomen en als het dan niet beter is word ik doorgestuurd. Er werd me op het hart gedrukt vooral te bellen als ik iets niet vertrouwde. Alleen doordat ik ook zo verkouden ben, doet alles me al zeer, ook onder m'n ribben en regelmatig een harde buik. Ik weet nu alleen niet of dit door het verkouden zijn komt of met de vergiftiging te maken kan hebben... Hebben jullie nog advies waar ik op zou moeten letten? Ik weet het echt even niet meer. Verder zag ik op m'n kaart dat m'n buik de afgelopen 2 weken niet is gegroeid en tevens zij ze dat het in ieder geval geen 8 ponder werd. Is dat nog iets waar ik me zorgen om moet maken (nu ik toch bezig ben) of is niks ernstigs? Sorry voor het hele verhaal en alvast bedankt voor jullie reactie.
Hoi Moniki, ben je intussen al weer een beetje geruster? Vandaag heb je controle gehad he. Altijd vervelend als je al moet opletten en dan ook nog verkouden bent. Bij twijfel moet je gewoon altijd je vk bellen, want die hoort dan direct of ze even moet langskomen of dat het nog goed is. Ik hoop voor je datje verkoudheid al een beetje aan het wegtrekken is. Maak je over de groei maar geen zorgen, want 'geen 8 ponder' kan nog een heel lekker kindje zijn en als ze twijfelen over de groei zullen ze je dat echt zeggen. Groetjes Brigitte