Liegen in de eerste maanden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lindangel, 12 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hallo dames!

Ik vraag me af hoe jullie dit doen/ hebben gedaan toen jullie net zwanger waren. Je hebt namelijk nog wel eens gesprekken met mensen over dingen die over een half jaar gebeuren ofzo. En dan weet je dat je daar niet bij kan zijn, omdat je zwanger bent. Maar dat weten zij niet. Moet je dat dan afwimpelen of gewoon zeggen dat je van de partij bent en later de waarheid zeggen?
    Ik zit namelijk met iets op mijn werk. Wij hebben een soort vertegenwoordiging van een aantal medewerkers (geen OR, maar zoiets) en twee van ons zitten in die vertegenwoordiging. Een van mijn collega's stopt ermee en nu moet iemand zich kandidaat stellen. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dat soort dingen hartstikke leuk vind om te doen, dus mensen verwachten eigenlijk dat ik me kandidaat stel. Maar het is een functie voor anderhalf jaar en als alles goed is ben ik over ruim een half jaar een tijdje uit de running, dus het is niet echt netjes om me wel kandidaat te stellen. Maar dat weten zij niet... Bovendien is de andere vertegenwoordiger een goede vriendin van me en zij verwacht eigenlijk dat ik het samen met haar ga doen. Wat moet ik doen: gewoon meedoen en dan een tijdje weg zijn? Liegen en afwimpelen? Ik weet het even niet...

Oja, vertellen is geen optie, want ik wil het eerst aan mijn familie vertellen en op mijn werk pas na 12 weken en dan is die hele verkiezing allang al geweest...

Tips zijn welkom!

Lindangel

2. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hoi Lindaangel,

Kun je niet gewoon zeggen dat je het toch niet zit zitten? Je hoeft dan niet te vertellen dat je zwanger bent en je hoeft dan ook niet te liegen.

Ik heb zo iets vergelijkbaars meegmaakt. Het ging om een interne baan...

Ik hoop dat je wat aan mijn "tip" hebt.

Liefs Najet

@Dunya is alweer 1 jaar@

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Het ligt er ook aan wat je zelf wil... Als het je nog steeds erg leuk lijkt dan hoef je nu niks te vertellen en komen ze vanzelf wel met een oplossing voor de tijd dat je weg bent, als je nu al denkt dat het teveel gaat worden kun je dat beter nu al zeggen in de trant van: ik heb er nog eens goed over nagedacht maar ik zie het toch niet zo zitten om me kandidaat te stellen omdat er bv teveel werk bij komt kijken of iets dergelijks

4. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    als je het zelf nog steeds wil doen dan had ik het gewoon gedaan.

het is voor ander half jaar zeg je nou dan maken die 16 weken dat je er tussen uit bent van wegen je zwangerschaps verlof ook niet uit.

Deel Deze Pagina