Hallo meiden! Bij de verloskundige praktijk waar ik zit maken ze standaard een 30 weken echo. Ik ben wel erg benieuwd wat ze op deze echo gaan bekijken... het gewicht schatten? .. de groei?... of kijken ze alleen naar de ligging? ... Ik ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met een 30 weken echo zonder medische indicatie. groetjes, Daantje
hier keken ze of die met koppie naar beneden lag..(toen wel, 3 weken later niet meer) en hoe zwaar hij was op dat moment en hoe lang enz...verder ff snel snoetje spieken zover het nog ging en of het nog een jongen was (maar dat was extra....) was een echo van nog geen 5 minuten... Oh en ze keek ook ff snel naar vruchtwater en de nieren en blaas, maar was op eerste blik al te zien dat hij vruchtwater genoeg had...en blaas goed gevuld (maagje ook) ze had het gewoon snel te pakken. Maar geloof dat dat ook niet standaard is.... Het ligt er dus aan wat je VK/gyn wil bekijken. Hier was hij echt eigenlijk alleen voor de groote en ligging...
Bij 30 weken is alleen de grootte en de hoeveelheid vruchtwater zinvol om te bekijken, de ligging zegt niks omdat veel baby's nadien nog draaien. Het zal dus om de groei gaan.
mij werd verteld dat het was om te kijken naar de groei en om te kijken naar het vruchtwater en de maaginhoud. Daarnaast heeft hij op mijn verzoek nog even gekeken of het echt een jongetje wordt en heeft hij ook heel precies laten zien hoe de baby lag. Bij 34 weken krijg ik nog een echo om te kijken of de groei nog steeds goed is.