hallo allemaal, hier vanmiddag een echo gehad, ik ben zwanger van een eeneiige tweeling... nu 22+4 weken kindjes waren lekker beweeglijk en de kleinste was zo druk dat de gyn bijna 1,5 uur bezig is geweest om haar te meten.. kreeg wel info dat de ene wat langzamer groeide dan de andere en en verschil was in grootte tussen de 2. vruchtwater en voeding doorstroming was wel in orde bij alletwee.. maar toch begin me echt ongerust te maken.. op 20 weken waren gewichtjes tweeling 1 280 gram tweeling 2 310 gram nu op 22 weken waren de gewichtjes tweeling 1 375 gram tweeling 2 521 gram ze probeerden me gerust gestellen maar maak me super zorgen.. hoe was het bij andere tweeling moeders van eeneiige tweelingen.?? hoeveel waren de gewichtjes met 22 weken en was er een verschil?? groetjes Eylem
elk kindje is anders ondanks de gene die ze hebben. het blijven 2 verschillende kindjes. volgens ijn zijn er heel weinig eeneiige tweelingen die evenveel wegen bij de geboorte. ook is het maar een bepaling ivm opmeten en een kleine beweging of andere liging kan al een ander gewicht opleveren
Bij mij was ook bij elke duidelijk dat Lotte kleiner en lichter was dan Koen. Elke keer zat er toch minimaal 200 gram tussen. Ook had Lotte minder vruchtwater. Ik heb dus omdat de groeiachterstand van Lotte steeds groter werd 9 weken rust moeten houden. Waarvan ook nog 3 weken in het ziekenhuis zodat ze de boel goed in de gaten konden houden. Uiteindelijk heeft deze rust veel goed gedaan. Bij de geboorte (35+4) woog Lotte 2285 gr en was 44 cm lang. En Koen was 2320 gr en 45 cm lang. Dus maar 35 gram verschil......
ben zelf van een eeneiige tweeling. geboren met 32 weken. mijn zus is geboren met 1850 gram. ik met 2150 gram. Beiden 44 cm lang. Tis echt normaal als er verschil in zit. Mocht het verschil te groot worden, dan zegt de gyn je dat echt wel. En dan helpt bedrust ook een hele hoop, zoals Lima al zei.
Met de echo van 29+5 weken was baby A 1275 Gr. baby B 1180 Gr. (twee eiig) Hou er rekening mee dat het gemiddeldes zijn en elke mm afwijking in meten al funest is voor je zelfvetrouwen.. Mama van Lotte en Koen, hoe zwaar waren jouw kindjes rond de 30 weken??
ppfff....met de 30 weken weet ik zo niet maar met 31+4 weken woog Lotte rond de 1500 gram en Koen rond de 1700 gram. Ik kreeg altijd te horen hoeveel ze +/- wogen op dat moment. Geen echt gewichten