zeurend gevoel en steken links onderbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunshineS1976, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik als het goed is 8 weekjes zwanger.
    Vanaf het begin heb ik last van krampen in mijn onderbuik, maar dat schijnt normaal te zijn. Daarnaast heb ik ook een zeurend gevoel links in mijn lies, net naast of onder mijn heupbot zeg maar.
    Daar heb ik de eerste weken last van gehad, toen een week of 2 niet en nu komt het weer terug.
    Met 6 weken heb ik toen meerdere keren de gyn gebeld, omdat ik bang was voor een bbz. Kreeg alleen maar de assistentes aan de tel en ze deden mijn zorgen af als aanstellerig gedrag.
    Een vroegere echo kreeg ik echt niet voor elkaar, dat werd geweigerd omdat er toch nog niets te zien zou zijn, ook geen bbz. Bovendien kreeg ik toen de opmerking dat in het geval van een bbz je eileider toch pas scheurt met een week of 9/10, dus dat ik er nu ook nog geen last van kon hebben en er toch nog niets kon gebeuren...

Ik heb dinsdag eindelijk de eerste echo en hoop maar dat het niet te laat is mocht het toch een bbz zijn. Ik heb geen bloedverlies, maar had wel 3 eitjes. 1 op rechts en 2 op links. Kan dus zijn dat er wel eentje in de baarmoeder zit en daardoor geen bloedverlies en 1tje in de linkereileider...
    Of het zijn mijn darmen, want die nemen ook een loopje met me de laatste weken. Dan weer diarree, dan weer obstipatie, ik word er gek van.

Is er iemand die mijn zorgen alvast een beetje kan wegnemen wat betreft die zeurende pijn links? Herkenbaar en hopelijk onschuldig??

2. sunshineS1976

3. Maia

Maia Niet meer actief

een zeurend gevoel in mijn lies herken ik wel, heb ik heel lang last van gehad in die periode en nu heb ik het met vlagen. Dat zijn voornamelijk je banden die weker worden en op gaan rekken. Dus het lijken mij normale kwaaltjes maar het is altijd afwachten.

4. sunshineS1976

Dankjewel voor je reactie Maia! :)
    Ik vind het zo typisch dat het alleen op links is... rechts voel ik alleen bij opstaan of een bepaalde beweging of bij niesen bijvoorbeeld.
    Fijn om te lezen dat jij het in ieder geval herkent... we gaan maar van het positieve uit!

5. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

ik heb het juist met rechts heel erg!!! ene dag meer als andere dag dan duurt het kort en weer iets langer denk dat echt banden zijn!!!

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jeetje , kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt.
    Allereerst vind ik dat de assisitentes belachelijke opmerkingen maken, want wat zij zeggen is absoluut niet waar!!
    Maar ik denk dat het heel goed je darmen kunnen zijn die wat bekneld kunnen zitten, ook gezien je ontlastingpatroon.
    Hoop op een goede echo vor je dinsdag en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

7. sunshineS1976

Dank je moederlief! Stelt me ook weer wat gerust :)

@Sprits: dankjewel voor je reactie en felicitatie :)
    Als het erger wordt, bel ik gewoon de huisartsenpost, maar heb nu weer nergens last van. Hopelijk houden we het vol tot dinsdag.
    Ik kan die assistentes ook echt wel schieten. Weet precies wie het zijn dus mocht het toch mis zijn dinsdag (en 2 dagen later gaan we op vakantie!) dan ben ik nog niet klaar met ze...

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Meid,

Het klinkt mij ook als je banden en darmen. Ik hoop echt voor je dat het dinsdag een gewone mooie echo is van een klein wondertje!

Rustig aan en maak je niet te druk! (zegt ze zelf heel wijs...:cool:)

9. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Allereerst, wat een belachelijke assistentes daar!

Ten tweede denk ik zelf ook je banden,, heb ik bij beide zwangerschappen ook onwijs last van gehad...nu bijna 33 weken zwanger, en voel ze nu nog steeds.. het is lastig..

Dat je bang bent voor bbz snap ik wel een beetje, en de reacties van die lui begrijp ik allerminst...jeetje zeg...

Probeer rustig te blijven, lukt dat niet, gewoon weer bellen hoor.. ze horen je serieus te nemen!

10. Maia

Maia Niet meer actief

ik herken het ook voornamelijk aan 1 kant, bij mij is het meestal rechts waar ik er echt last van heb. andere kant ook wel maar rechts is toch het meest lastig.

Deel Deze Pagina