Yes! Het derde en laatste trimester. Hoe beleven jullie die?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    28 weken, de laatste fase. Dit is mijn tweede kindje en van mijn eerste weet ik dat ik het rond 36 weken wel zwaar begon te vinden. Toen dacht ik ook 'aahh daarom is dus dat zwangerschapsverlof'. Ik voel me nu super goed. Ja natuurlijk wel wat dingen. Ik slaap niet meer goed, sporten lukt steeds wat minder, buik gaat in de weg zitten, heb iets meer rustpauzes nodig overdag maar ik mag echt absoluut niet klagen. Dus dat doe ik ook maar niet. Wel ben ik heel benieuwd wanneer nu die man met de hamer komt, wanneer ik er klaar mee ben, me ellendig voel. Bij mijn dochter werd het fysiiek rond 36 weken zwaar, mentaal rond 40,5 week (een beetje depri zelfs van het weinig meer kunnen).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring!

2. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb tot nu toe weinig te klagen. Wel heb ik sinds dat ik in het laatste trimester zit af en toe wat vaker last van mijn rug (waarschijnlijk ook een beetje door een verkeerde houding) en zit mijn buik wel meer in de weg inderdaad. Schoenen aandoen heb ik iets meer tijd voor nodig bijvoorbeeld.

Maar tot nu toe is mijn zwangerschap echt super goed verlopen en mag ik gewoon niet klagen. Hopelijk blijft dat nog even zo.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Uh hoe ik die beleef :p Nou de rug klachten worden erger en nu ook bekkenklachten. Daarnaast helaas zwangerschapsdiabetes gekregen met erg schommelde waardes. Ik moet nog 5 weken werken, in de zorg en elke ochtend kijk ik er tegen op. Zit al wel een deel in de ziektewet. Daarnaast moet ik echt mijn dag inplannen en kan ik niet door gaan. Ben bang dat het alleen maar zwaarder gaat worden dus geniet nu nog even van wat ik kan. Dus ik klaag een beetje maar het is niet anders.

Daarnaast vind ik de tijd wel heeeeel snel gaan. Eindelijk het kamertje beginnen dit weekend dan lijkt dat ook eens wat. Alle spullen zijn wel grotendeels binnen dus dat geeft wat rust

Succes dames!

4. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ik moet zeggen, ik heb in het 1e trimester weinig last gehad, ja alleen vermoeidheid.. En in het 2e trimester gedoe met mn korte baarmoedermond en een pessarium, maar toen die zat ging alles weer prima na 2 weken, nu het laatste trimester. Vanaf week 30 wel echt vermoeider.. Vooral nu begint het zwaarder te worden. Een goede grote ronde lopen met mn honden zit er bijvoorbeeld niet meer in. Ook schoenen met veters lukt me bijna niet meer, mn buik zit teveel in de weg en als mn veters los zitten op straat lukt het strikken me ook niet meer... Daarbij moet ik wel 8x per nacht plassen, ben ik snel overprikkeld en moe en moet ik echt slapen. Ik kan niet tegen veel geluiden om me heen terwijl ik dat eerst wel kon. Ook ben ik snel geirriteerd, boos of iets.. En heeel ongeduldig .. Voel me ondanks alles nog wel redelijk! Ik denk dat sommige vrouwen het zwaarder hebben hoor.. Maar dat ik minder kan frustreert me wel. Ook dat snelle buiten adem, terwijl ik best wel sportief ben..

5. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nou toch wel pittig. Sinds afgelopen weekend zijn de laatste zware loodjes aangebroken. Slaap erg slecht, voel me een 10 tonner en heb 0 energie. De ene dag gaat wel beter dan de andere gelukkig.

Verder kijk ik super uit naar de komst van onze kleine meid! Zal het 2015 of toch 2016 worden..

6. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff aftellen geblazen. Eerste trimester heel misselijk en moe! Twee veel harde buiken en daardoor weinig kunnen doen. Nu nog steeds snel moe en oja vanaf het begin zwangerschapsuiker. Nog 8 we ken dan word ik ingeleid.

7. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik ervaar het best zwaar sinds vorige week. Kreeg ineens last van buikpijn vorige week, vrijdag niet meer aan het werk geweest op advies van de vk. Ik zou vanaf de 21e verlof hebben, maar zit vanaf vandaag al thuis.
    Ben super moe en lusteloos en heb het er moeilijk mee dat ik een week eerder thuis zit van werk.
    Hoop dat ik me nu beter ga voelen nu ik verlof heb. Vandaag had ik het heel moeilijk, niet meer werken en alleen thuis.

Kijk wel heel erg uit naar de komst van ons meisje! :D

8. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Zwaar!

Mijn rug wn heupen beginnen heel pijn te doen. Slaap ontzettend slecht moet 3 x per nacht eruit om te plassen.
    Overdag gesloopt en moet nog voor mijn kleine man zorgen.
    Succes haha

9. Ingietje

Ingietje Actief lid

7 jul 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me ook in het laatste trimester...de tijd vliegt..
    Ik ervaar deze zwangerschap tot op heden als de makkelijkste van alle 3.
    Tot op heden geen kwaaltjes ervaren en nog steeds mobiel genoeg om 3x p week te sporten, al doe ik dit wel aangepast qua tempo en zwaarte inmiddels.
    Het enige zijn de harde buiken die ik soms heb, ze doen geen pijn, maar zo'n keiharde buik is wel een vreemde gewaarwording, bij de vorige 2 niet zo gehad.
    Daarnaast qua buik niet echt groot te noemen, wel lekkere ronde heupen en dikke billen gekregen;)

Succes dames

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Wij zijn bijna tegelijk uitgerekend TS. Ik loop net een paar dagen voor. Maar de klachten gaan nu wel komen. Bij te lang lopen pijn achter het schaambeen. En nu vandaag heb ik er erger last van. Maagzuur, moe en de buik begint in de weg te zitten. Voor de rest valt het nog mee (zal niet te vroeg juichen ;) )

11. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat de dagen voorbij kruipen haha. Verder heb ik niet ergens zoveel last van. Alhoewel ik wel wat slechter slaap

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik ben ruim 30 weken, maar het voelt nog lang niet als het laatste trimester. Met zoontje ook pas met bijna 42 weken bevallen, dus ik kan me ook niet voorstellen dat ik over bijv. 7 weken al beval, maar eerder over 12 weken.
    Vorige zwangerschap voelde ik me eigenlijk tot aan de bevalling prima. Oke schoenen aan doen werd wat lastiger, conditie werd wat minder, maar verder prima. Nu gaat het tot nu toe hetzelfde, hoewel ik nu wel bewust keuzes maak over de dingen die ik wel/niet doe. Bijv. het optillen van zoontje: als man thuis is, laat ik hem dat toch wel vaker doen. Zelfde als met boodschappen. Uiteraard zijn er dan nog voldoende keren dat ik wel moet tillen, en dat gaat ook nog prima.
    Ik hobbel dus lekker door :)

13. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Pffff, ik ben er klaar mee! Zo zwaar! Niet zoals bij mijn eerste! Als ik even een dagje mijn nesteldran los laat, dan ben ik die avond kapot. Pijn in mijn rug, niet te harden!

14. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik behoor tot de gelukkigen die zo goed als geen enkel fysiek ongemak hebben. Alleen mentaal heb ik het wel wat lastig. De hele zwangerschap werd ik voorbereid op een zware baby en een vroeggeboorte, net zoals bij de vorige twee. Nu blijkt het een heel licht kindje te zijn die wellicht gewoon zijn termijn blijft zitten. Heb het behoorlijk moeilijk met die ommezwaai.

15. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik vind het een eitje hahaha ben nog lekker aan het fitnesse 6 keer per week. En heb nog 3 honden waar mee ik dagelijks een eind wandel in het bos verder doe ik alles nog!

Maar tuurlijk ook wel wat kwaaltjes, veel maagzuur, soms steken in me lies, af en toe rug pijn ter hoogte van me bh bandje, benauwd bij het zitten om dat me baby me longen plet:p en af en toe dikke voeten en enkels! Maar ik vind eigenlijk dat het zooooooooooooo erg mee valt als ik vooraf al die verhalen hoorde!

16. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    :$ 6x per week fitness!!
    Respect! Ik kwam niet meer van de bank rond die tijd!
    Maar tot 34 weken ging ik fluitend naar het werk, voelde ik me topfit en kon alles nog gewoon.
    Daarna werd het minder haha.

17. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Derde timester mag van mij zo snel mogelijk voorbij zijn. Heb al b.i vanaf 18 wk en het word alleen maar erger. Vooral omdat ik ook al een peuter van net 2 heb rondlopen maakt het ook wel een stuk lastiger. Maar ook kleine dingen zoals broek of schoenen aan doen is al een uitdaging.

18. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Het hele tweede trimester hebben wij vol zorgen en spanningen gezeten om onze kleine uk. Vandaag heb ik bij de gynaecoloog goed nieuws gehad wat een grote zorg bij ons wegneemt. Ik zit nu een week in het derde trimester, maar heb nu pas echt het gevoel dat het leuke aftellen is begonnen. :D:D:D

Oh ik slaap weinig, bekkeninstabiliteit, zwangerschapsdiabetes, rugklachten, kleine trapt me fijn van binnen. Maar wat boeit het? Over 8 weken is mijn wondertje er en het grootste gevaar is geweken. Nu eindelijk genieten van het feit dat ik zwanger ben.

19. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook de het laatste tri ester. Nu 33 weken, maar ik kan niet wachten tot de bevalling! Veel last van misselijkheid en zo ook aan de medicatie hiervoor. Gelukkig is dat nu rustig maar nu de laatste loodjes aanbreken bijna gaat het slapen moeilijker. Met omdraaien lijkt het wel een volksverhuizing! 'S nachts veel last van mijn rug en mijn bekken gelukkig overdag gaat het nog wel. Lekker vooruitzicht is dat ik vanaf de kerst vrij ben! Heerlijk...

Alle dames sterkte...

20. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    De eerste weken van het derde trimester waren super. Had zo iets van "als dit het is...... Dan hoor je mij niet klagen". Tot en met week 35 heb ik het bijna pijnloos ervaren (bij de vorige 2 had ik vanaf het begin al BI, en bij deze zwangerschap totaal niet).
    Wel begonnen vanaf week 32 al wat lichte voorweeen, echt heel onregelmatig, deden geen pijn maar voelde mezelf wel gewoon fit.

Na 35 weken ging het bergafwaarts. De voorweeen werden steeds wat pijnlijker, de kleine is echt heeeeeel druk (zit steeds met het kontje te draaien tegen de middenrif aan) en op sommige avonden lijkt er wat regelmaat te komen in de voorweeen (5-8 min). Het heeft tot op de dag van vandaag niet doorgezet.

Bekkenpijn begon ook ineens te komen, kleine is ingedaald en ligt steeds met het hoofdje te drukken (gevolg: erge druk op de bekken en rond mijn stuitje).
    Voor dat de kleine was ingedaald werd ik elke nacht wakker van maagzuur.

Inmiddels, 39 weken, is draaien in bed een topsport geworden haha.

Het lijkt allemaal zwaar, maar heb liever 10 van deze zwangerschappen dan nog 1x de voorgaande zwangerschappen.

Blijf vooral genieten! Het derde trimester gaat veel te snel voorbij.

Deel Deze Pagina