Hallo. Ik ben nu 5+3 zwanger en heb 30 juli intake gesprek bij de verloskundige. Daarna wordt ik doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat mn vorige zwangerschap uitgelopen is op zwangerschapsvergiftiging bij 28 weken en bevallen bij 33 weken. Nou vraag ik me af wanneer je een eerste echo krijgt of wanneer ze t hartje gaan luisteren. Gebeurt dat al bij de intake? Ben dan 7+4 dagen. Ik weet t niet meer van de vorige keer en ben het vergeten te vragen. Liefs!
Hier met 7+4 de eerste echo gehad. Een boontje gezien met een knipperend hartje. Het hartje hebben ze niet laten horen dan kan dan denk ik volgens mij niet. Met 10+5 de 2e echo gehad en toen hebben ze wel het hartje laten horen. Uitwendig kan het hartje pas gehoord worden vanaf 12 weken. Met 13 weken deze week hoop ik weer een mooi hartje te horen bij mn verloskundige. Bij de intake gaan ze niet naar het hartje luisteren dat is dus te vroeg. Tenzij de verloskundige de echo doet dan kun je het hartje zien.
Ik heb met 7+5 een eerste echo gehad. Deze werd inwendig gedaan. Hier inderdaad ook een lief boontje te zien en wij hebben wel het hartje kunnen horen.
Oh mijn eerste echo kon trouwens uitwendig. Misschien kunnen ze het alleen laten horen als het inwendig is? Geen idee hoor.
Echo's doen ze volgens hun site zoiezo niet in de praktijk maar daarvoor moet je naar t echo buro in t ziekenhuis. Dus dan weet ik bij de intake nog niet op t goed is... Mn broer en vriendin hadden een positieve test en bleek later dus een leeg zakje te zijn dus vandaar mijn vraag. Wil natuurlijk graag weten of t echt is allemaal.
In verband met ons medisch traject heb ik met 6+4w voor het eerst een echo gehad en toen zagen we een knipperlichtje: het hartje dus Met deze termijn een echo krijgen is wel erg vroeg, hoor. Echt luisteren naar het hartje hebben we volgens mij pas voor het eerst met de termijnecho (11 w +) gedaan....
Met 8w4d eerste echo en met ik denk 12 a 13 weken hartje gehoord bij de verloskundige.en met de angelsound met 11w6d
Hier met 6+4 een echo (ivm bloedverlies) en daarop een kleine boon incl knipperlichtje, hartje voor het eerst gehoord met 14 weken, maar ze doen het vanaf 12 weken met de dopler bij ons op de praktijk. Hier kunnen ze wel echo's maken, gelukkig ook maar, want ik vind t wel een geruststellend gevoel dat ze altijd even snel met de echo kunnen kijken als ze iets niet vertrouwen. Zeker in het begin! Ik snap je angst omdat je van dichtbij hebt meegemaakt dat t fout kan gaan... Overleg dit eens met je VK, vraag gewoon of je al wat eerder een echo mag laten maken! Veel stress is ook niet goed.
Vorige zw schap met 5.5 1e echo en hartje week later gehoord deze zw schap met 7 weken Ik sta onder behandeling van het ZH dus weet niet hoe ze het doen bij VK
eerste echo gehad met 6+5 en eerste keer hartje pas bij 14 weken. tussendoor nog wel de termijnecho gehad. Bij ons maken ze de echo's zelf op de verloskundigen praktijk.
Mijn eerste echo was inwendig op 7w4d volgens eigen berekening. Uiteindelijk bleek ik (volgens de echo) op 7w1d te zitten. Ik heb toen het hartje gehoord. De gyn had het trouwens eerst uitwendig geprobeerd maar kon mijn bm toen niet vinden.
met 7 weken en 3 dagen een echo, het hartje met mijn dopler gehoord met 10 weken. Hartje luisteren doen we hier pas met 16 weken.
Ik heb morgen met 7w mijn eerste echo. Volgens mij inwendig. Ben benieuwd wat ik te zien krijg.... Is vanwege hele medische traject wat ik doorlopen heb. Als er geen medische indicatie is doen ze het volgens mij vanaf 9 weken.