echo gehad. 9.5weken. nu geen 12 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Happy, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    ik mag nu namelijk pas met 15weken weer komen.
    dit maakt me erg onzeker vanwege de 12weken risico.
    en we het ook aan de mensen willen vertellen. ik kan echt niet wachten met vertellen tot de 15weken.

we lopen bij de gynacoloog trouwens.

bedankt voor de antwoorden alvast

2. Michiee

Michiee Niet meer actief

dat kan idd..
    als je niet kan wachten vertel je het met 12 weken evengoed gewoon ?
    ik neem aan dat je wel eerder naar de vk toe mag ? dan kan ze het hartje luisteren en weet je dat het gewoon goed zit :D

3. Flubje

Flubje Niet meer actief

Tenzij je de nekplooimeting laat doen.
    Hier krijg je een echo met 10 weken en dan weer 19 weken..

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik zou blij geweest zijn als ik ook rond de 15 weken een echo zou krijgen.. Hier rond de 10,5 week de termijnecho en de tweede echo pas met 20 weken...
    In principe krijg je er maar 2 vergoed geloof ik. Aangezien mij het ook te lang duurt, heb ik een pretecho laten doen gisteren. :D

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Als je de nekplooimeting, op eigen kosten, laat doen krijg je nog een echo met 12 weken. Anders is alleen de termijnecho (in jouw geval dus 9,5 week echo) en de 20-weken echo vergoed. Bij mijn eerste zwangerschap luisterde de gyn bij elk bezoek ook alleen naar hartje, geen echo. Ik heb wel de nekplooimeting en pret-echo's laten doen, voor de controle(nekplooi) en leuk(pret-echo).

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Je kan ook eigen verzoek een echo laten maken bij een echocentrum toch ?

7. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is normaal. Maar ze kan wel met 12/13 weken het hartje luisteren hoor. Dan weet je ook of alles oke is!

8. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ik ging tot de 12e week om de week naar de gyn daarna om de 3weken nu nog steeds vandaag 20wkn echo gehad en moet nu 5feb weer zou t gewoon even vragen anders

9. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    nekplooi hebben wij ggeen verdere risico.s voor dus dat gaan we niet doen.
    pretecho zou kunnen maar snapte het gewoon even niet.
    hoef pas met 15weken terug te komen. dus zal dan ook pas het hartje horen..

hiervoor een miskraam gehad. april 2013. en een aantal jaar terug ook. dus ik zoek nu denk ik gewoon bevestiging.
    hoor iedereen over de 12weken echo. en ik dacht toen ja dan gaan wij het vertellen. het is toch een risico tot de 12weken. daarna ook wel. maar toch hou je de 12weken aan.

bedankt voor jullie antwoorden

10. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Zou even bellen naar de gyn en zeggen dat je je een beetje zorgen maakt en het fijn zou vinden als ze ook nog even kijken met de 12 weken.. ik zou het gewoon vragen!
    Ik ben de eerste twee keer bij de gyn geweest: 7 & 8,5 weken en nu mag ik naar de vk met 11 weken.. dus heb ik wel geluk.. maar weet niet of ik dan met 15 een echo krijg..

Ik kan me de zorgen wel voorstellen.. het is toch fijn om je kleintje dan even te zien en kijken of alles nog goed is.
    Heel veel succes!

11. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    12 wk echo is idd vaak combinatietest. (Bloed + nekplooi)
    Als je eaar niet voor kiest krijg je m ook niet.

12. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    toch besloten de test wel te doen. heb verder geen risico.s ervoor maar mijn verzekering vergoed hem.
    of is dit heel dom om dan toch te doen?
    we zijn zolang bezig geweest om een kindje te krijgen. en wil gewoo rond de 12 weken weten of het nog goed zit.

ben echt een twijfelkont

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier met 9.5 laatste echo gehad bij de gyn.
    Toen op eigen verzoek overgestapt naar de verloskundige en die wilde zelf nog een termijnecho doen dus die hebben we met 11.5 gehad.
    We zouden erna tot 20 weken geen echo meer krijgen en hebben zelf een pretecho/geslachtsbepaling laten doen met 18 weken zodat de oma's to be ook mee konden. Met 20 weken dus de laatste medische echo gehad.
    De verloskundige voelt wel elke keer aan de buik en laat dan ook het hartje horen dus elke 4 weken wel een teken van leven.

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, voor je eigen gemoedsrust is het natuurlijk wel fijn! Dat hij ook nog eens wordt vergoed is mooi meegenomen, toch? Let je wel erop dat de meeste verzekeraars hem pas vanaf 36 jaar vergoeden? (Niet dat je je daarop verkijkt!)

Deel Deze Pagina