Ik ben erg moe de laatste weken omdat ik héél slecht in slaap kom (normaal was ík degene die met 1 minuut al onder zeil was). Ik ga bv om 23.00 naar bed en slaap om 1.30 meestal nog niet ivm maagzuur (gaviscon gebruik ik nu) en anders wel t plassen. Als ik een half uurtje lig, krijg ik rusteloze benen van hier tot sint juttemus.. . Ik strek mijn kuiten al en heb als tip gekregen om een stuk zeep onder mn hoeslaken te leggen.. helpt ook niet echt dus. O ja, ik ben om 5.00 of 6.00 weer klaarwakker tot ik weer verder in slaap sukkel tot 10.30 en dan ga ik er maar uit. Maar nu mn vraag: * Is het verstandig om eerder naar bed te gaan of juist niet? * Is het beter om s middags een uurtje te gaan liggen of juist niet? Ik las nl op internet dat als je s middags slaapt, dit géén invloed heeft op t inslapen s avonds.
hoi, het is zeker verstandig om 's middags te gaan slapen ja, dan kom je nog een beetje aan je rust. Als je na een half uurtje niet in slaap bent 's avonds kun je er beter weer even uit, even een stukje lopen, kopje kruidenthee of glaasje warme melk, boekje lezen of rustige muziek luisteren en dan weer proberen. Voor het slapen een korte wandeling wil ook wel helpen om beter in slaap te komen en tegen de rusteloze benen. Neem overdag je rust, maar blijf wel voldoende begegen, zwemmen, wandelen of fietsen. Slaapse! Mirjam