Hartje klopt te traag 6.6 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by moi26, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moi26

moi26 Lid

Apr 25, 2007
    58
    0
    6
    Vandaag voor de echo bij de gyn geweest. Ik ben vandaag volgens eigen berekening 6.6weken. (voel mijn eisprong altijd) Vruchtje was goed gegroeid t.o.v. 10 dagen geleden. Maar gyn berekende het vruchtje op 6.1 weken. (nou mat hij mijn twee dochters ook altijd wat kleiner bij deze termijn) wat hem wel zorgen baarde, was dat het hartje te traag klopte voor de zwangerschapsduur. Dit zou 140 bpm moeten zijn, maar was ongeveer 80. Heeft iemand dit eens meegemaakt? En hoe liep het af? Ik mag vrijdag terugkomen. Pfff het wordt een hele lange week..

2. Hellow86

Hellow86 Actief lid

Feb 25, 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Moi26,

ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!! ik hoop voor jou vrijdag een mooie echo!!!

ik wil je veel sterkte wensen met deze onzekerheid!!!

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb een echo gehad met 6.5 weken, ik was zwanger van een tweeling en bij beide mannetjes klopten De hartjes traag. Dit is allemaal goed gekomen.

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Ik had helaas geen geluk.... was 7 weken, kwamen uit op ong 6 weken en hartje klopte 105bpm. Als je googled krijg je goede en slechte verhalen. Het is echt 50/50 en je moet afwachten..... heel zwaar, ik weet het. Heel veel sterkte en een kleine gefeliciteerd alvast!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,024
    15,628
    113
    Nabij Utrecht
    Als het vruchtje gemeten is op 6+1 dan is de hartslag net pas op gang gekomen en is het niet anders dan normaal dat hij nog traag klopt.

Ik zou me nog niet teveel zorgen maken hoor. X

6. moi26

moi26 Lid

Apr 25, 2007
    58
    0
    6
    Bedankt voor jullie reacties. Fijn! Ja, als ik echt 6.1 zwanger zou zijn, zou ik me ook minder zorgen maken. Maar weet precies wanneer mijn eisprong is geweest en dat ik dus 6.6 moet zijn. Dan moet er toch gewoon een goed kloppend hartje zijn? Ik vind de onzekerheid nog het ergste.. Ben wel realistisch dat als het niet goed gaat, het niet gezond was. Maar die onzekerheid..

7. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,038
    3,862
    113
    Female
    Thuis
    Ik weet voor mijn huidige zwangerschap ook precies wanneer mijn eisprong is geweest en toch was ik op 7 weken 3 dagen korter zwanger dan verwacht. Inmiddels ben ik de 38 weken gepasseerd.

Je kunt best een paar dagen verliezen als de embryo zich niet zo snel innestelt.

Heel veel sterkte vrijdag, ik hoop voor je dat het helemaal goed komt. Maar laat je niet ontmoedigen door de gemeten zwangerschapsduur.

8. belly

belly Actief lid

Dec 3, 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim hier voor je voor een goede uitslag!

Succes vrijdag

9. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Idd wat Berte zegt! Het innestelen kan langer duren. Daardoor was ik 6 dagen korter zwanger dan ik had berekend op basis van mijn eisprong (getemperatuurd). Ik wist dus ook exact wanneer hij sprong en we hadden toevallig maar 1 keer in de buurt geklust dus ik wist zelfs wanneer de bevruchting geweest moet zijn. De vk stelde het zo: je kindje kon geen plekje kiezen en heeft een paar daagjes rondgezweefd op zoek naar het ideale plekje om in te nestelen :D
    Daardoor was ik al een stuk geruster :D En als je dus idd 6.1 bent klopt het hartje pas net. Dat heeft tijd nodig om een goed ritme te krijgen! Ik duim voor je!
    Liefs,

10. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik had bij mijn tweede zoontje een vroege echo met 6+0, zijn hartslagje was toen 94 bpm, de gyn zei toen dat dat heel normaal was omdat het wrs pas net begonnen was met kloppen. 5 dagen later mocht ik terug komen en toen klopte het al iets van 130 bpm... en nu heb ik een mannetje van bijna anderhalf rondrennen!

ik hoop dat het bij jou ook zo'n mooi einde heeft! sterkte met afwachten deze week (is killing, ik weet het!)

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,024
    15,628
    113
    Nabij Utrecht
    Tja, zoals hierboven al genoemd word, het innestelen kan een paar daagjes langer hebben geduurd! Dan ben je dus automatisch korter zwanger dan je zelf berekent hebt.
    Daarom moeten ze eigenlijk ook helemaal nog niet gaan opmeten voor de 7 weken! en de hartslag tellen vind ik ook echt onzin! Het zegt namelijk voor die 7 weken nog helemaal niks ;)

Hoe weet je eigenlijk precies wanneer je eisprong is geweest (gewoon nieuwsgierig).
    Heb je trouwens zo'n vroege echo gekregen vanwege een geschiedenisverleden ??

12. moi26

moi26 Lid

Apr 25, 2007
    58
    0
    6
    Bedankt allemaal. Ja, loop bij de gyn, omdat ik tijdens mijn vorige twee zwangerschappen veel bloed verloor en ook na de bevalling. Ons eerste dochterje is hierdoor ook helaas te vroeg geboren en overleden.. Deze zwangerschap heb ik ook weer bloedverlies, maar niet zoveel als bij de vorige twee. Bloedverlies zegt bij mij ook helemaal niks over een eventuele miskraam. Waar het vandaan komt weet de gyn ook niet.

Dat van de late innesteling geloof ik ook wel, maar ik had al een (licht) positieve test op 3.3 dagen. Heb wel roze bloedverlies gehad op 3.0 weken. Dat was 8 dagen na mn eisprong. Eisprong ben ik zeker van door testjes. Ook al weet ik heel precies wanneer mn eisprong is, toch zekerheid d.m.v. testjes. ;) Controlfreak. :D:cool:

Maar goed, meer kan ik niet doen. Zal moeten wachten tot vrijdag. Ben ondertussen echt kotsmisselijk. Hoop niet dat dat voor niets zal zijn.

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Bij mijn collega net zoiets, is helaas niet goed afgelopen. Hoop voor jou dat het goed komt!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je je eisprong weet, betekent dat nog altijd niet dat je precies weet hoelang je zwanger bent... Innesteling kan namelijk varieren van een paar dagen tot wel 2 weken en heeft daarmee ook invloed op de preciese duur van je zwangerschap.
    Bij Thirza wist ik mijn eisprong ook precies, maar desondanks werden we toch 1,5 week (12 dagen) teruggezet: late innesteling gehad, (klopte achteraf met het moment dat ik bandenpijn kreeg).
    Echo's kloppen doorgaans beter dan berekeningen op basis van je cyclus en gemiddelde waarden voor innesteling en alles, dus ik zou vooralsnog die 6+1 gewoon nemen als zwangerschapsduur.
    Vroeg positief testen hoeft daarin niets te zeggen: bij Thirza testte ik pas 19 dagen overtijd positief (maar deels verband met late innesteling dus, zat gewoon laag in m'n HCG toen).
    De laatste keer testte ik een dag voor NOD al positief en werden we 4-5 dagen teruggezet, dus zou ik bij 3 weken ook al positief hebben getest, wat kan als je hoog in HCG zit.
    Dat vroege testen zegt dus niets over of je zwangerschapstermijn op basis van cyclus klopt....

Hopelijk gaat het allemaal goed! Sterkte met afwachten!

15. Fipo

Fipo Actief lid

Aug 14, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 keer gehad dat de groei niet klopte en het hartje te traag ging, beide keren niet goed afgelopen.

Ook heb ik 2 keer gehad dat de groei niet klopte, maar het hartje wel goed, en toen bleek de 2e keer dat het kindje toch groot genoeg was. Blijkbaar een meetfoutje of dat het er net niet goed voor lag waardoor de meting kleiner uit kwam.

Ik denk dat je 50% kans hebt. Het blijft altijd lastig zulke dingen. Ik weet niet of 80 slagen per minuut te laag is voor deze termijn. Ik weet wel dat het in week 8 door moet naar 140-180 slagen per minuut. Ik heb ook een keer gehad dat dat niet gebeurde op die termijn, en dat ging dus mis, ongeveer 3 dagen later al.

Veel sterkte, je kunt helaas niet meer doen dan afwachten...

16. moi26

moi26 Lid

Apr 25, 2007
    58
    0
    6
    Het is helaas niet goed afgelopen. Afgelopen vrijdag bleek dat het hartje gestopt is met kloppen. Ik ben 's middags direct gecuretteerd. Afwachten/pillen wilden de gyn en ik niet i.v.m. Fluxus bij mijn vorige twee bevallingen. Ik dacht dat ik wel kon relativeren, maar heb een heel verdrietig weekend achter de rug. Ik wist niet dat een mk er zo kon inhakken.

17. ingel

ingel Actief lid

Nov 29, 2010
    445
    0
    16
    Female
    Friesland
    Moi26, Ik heb het net doorgelezen en wat heftig allemaal.
    Heel veel sterkte de komende periode.

18. noensje

noensje Bekend lid

Jul 25, 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ik wou je even sterkte wensen!

19. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ach moi! wat een naar nieuws! heel veel sterkte!
    en neem de tijd dit een plekje te geven! denk aan jezelf!

20. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    Jeetje wat een rot nieuws!!

Sterkte meid!!

Liefs

Share This Page