echo gehad en wat vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hallo,

Ik heb vandaag een echo gehad omdat de kleine nog niet ingedaald is. Nu ligt ze dus te hoog in me bekken. Ik moet gelijk naar het ziekenhuis als mijn vliezen breken. Ik mag nog wel onder controle bij de VK maar moet over 2 week terug komen voor nog een echo.

Hoe groot is de kans dat ze nog wel indaalt ondanks dat ze dus te hoog ligt?

Als mijn vliezen nu breken en ze ligt nog zo hoog krijg ik dan een keizersnee?

Hij zei ook dat er een hele kleine kans is dat de navelstreng zakt wat dus gevaarlijk is maar kun je dat voorkomen door veel te gaan liggen ofzo?

Ze weegt nu al 3457 gr is dat niet te zwaar?

Sorry voor de vele vragen

Groetjes laura

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi laura,

Sommige kindjes dalen niet in zonder dat ze weeen hebben gehad.
    En meestal zie je dat als de vliezen breken je kindje naar beneden zakt.
    ALs je vliezen breken dan in het verstandig te gaan liggen. als het hoofdje dan hoog blijft dan kan er ook niets langs gaan.
    Wil je kindje ondanks weeen en het breken van de vliezen niet indalen dan is kans inderdaad aanwezig dat er een keizersnede zal worden gedaan.
    Mooi gewichtje heeft je kindje, weet dat het een gewichts SCHATTING is.

Groetjes Imke

3. Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord.

Dus als ze op de echo zien dat ze 3457 gr weegt dan is dat alsnog een schatting? En verder vind ik het vreemd dat ik gelijk naar het ziekenhuis moet en op medische indicatie moet bevallen terwijl anderen moeten gaan liggen en de VK moeten bellen. Zou mijn kindje dan hoger liggen als de meeste baby's, zo kwam het wel over.

En als ik over 2 week weer een echo heb bij de gyn en ze ligt nog zo hoog is er dan een kans dat ik moet blijven?

groetjes laura

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi,

Ja het gewicht is een schatting, het kan meer zijn maar ook minder. Overal is er een ander beleid, dit is jammer want daardoor ontstaat dus verwarring. Ik verwacht niet dat je hoeft te blijven als jekindje nog steeds hoog ligt over twee weken.
    Wacht eerst die echo af en wat ze erover zeggen.

Groetjes Imke,

Ps: laat je thet even weten wat ze doen, vind ik wel interessant

5. Niet meer actief

ja is goed. bedankt!

Deel Deze Pagina