Groei echo vraagje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by flowertje36, Jun 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hoi dames

Ik heb vandaag een groei echo gehad alleen zit met vragen.

Ik ben vandaag 30 weken en nog wat dagen. De groei echo liet met het hoofdje 29 weken zien p11.
    Buikje was tussen de 31 en 32 weken en benen waren ook 31 weken.
    Op een totaal gemiddelde kwam ik uit op 32.5
    Dit is meer als twee weken voor lopen en dan zou ik doorverwezen worden.
    Nu heeft de verloskundige gewoon 2 metingen weggehaald en kwam ik uit op 31.5.
    Ik zit hier nu best mee, omdat de groei voor mij heel belangrijk is ivm geboorte gewicht zoontje.

Is dit een normale manier van handelen?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wat zei ze dan?

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

Apr 9, 2016
    1,029
    247
    63
    Female
    Is er een reden aaarom je dan door zou worden verwezen? Mijn kindje loopt behoorlijk voor (hoofdje p90, lijfje p88) maar loop nog wel bij de verloskundige?

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Hoe kom je nou op een gemiddelde van 2,5 weken voorlopen als 1 meting een week achter loopt, 1 een week voor en 1 anderhalve week voor.

Lijken mij allemaal prima waardes...

Oh zie nu dat je zelfs al 30+4 bent, dan is dit toch normaal? Wat was er met je zoontje?

5. flowertje36

Mijn zoontje als ik door had gelopen was die rond de 5000 geweest.
    Zodra deze maar iets groter word moet ik door naar gynaecoloog. Voor eerder inleiden.

Omdat ze van alles 3 metingen heeft gedaan en daar het gemiddelde van heeft gepakt. En zij dus de twee grootste metingen heeft weggehaald. 1 bij benen en 1 bij buik.

6. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    De metingen zijn toch ook niet zo heel veel meer dan je termijn? Ik denk dat niet alles tegelijk groeit dus dat sommige lichaamsdelen misschien wat sneller gegroeid zijn en de volgende keer misschien weer gewoon op de termijn zitten.

7. flowertje36

Nou het gaat mij niet om de metingen maar op de manier van 2 metingen weghalen zodat het maar lager uitkomt

8. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,394
    1,285
    113
    Als ik je goed begrijp bedoel je dat ze gemiddeldes heeft genomen van drie metingen en daarmee de hoogste waarde en de laagste heeft weggelaten. Dit is de normale gang van zaken bij groei echo's, dat ze het gemiddelde nemen van meerdere metingen.

Ik snap dat je je zorgen maakt over het geboortegewicht maar ze houden je vastgoed in de gaten

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Je hebt sowieso nog tijd zat, je zal nog wel een paar echo's gepland hebben staan?

10. flowertje36

Ja heb er nog 1 staan met 34 weken.

Oke ik vond het typisch dat ze de grootste metingen weghaalde. Had zoiets van wil je nou persee dat het onder die 2 weken gaat zitten. Qua in de gaten houden zijn ze vrij makkelijk. Had bij mijn zoontje al een paar x gezegt dat ik een groei echo wou, omdat hij groot was. Zij zeiden toen nee hoor 7 pond.
    Heb wel excuses van ze gekregen, maar daarom ben ik ook erg oplettend nu.

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!

Share This Page