extra vitamines

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kalush, 4 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ben gister naar een voedingsdeskundige geweest.. heb een heel eetpatroon uitgestippeld gekregen, om toch gezond en verandwoordt te eten, maar waardoor je niet kilo's aankomt.
    Heb ik namelijk wel aanleg voor. :oops:

    maar goed van het 1 kwam het ander, en vertelde haar dat ik me qua gevoel soms best in de knoop zit, heb tot nu toe nog nooit de euforie van de zwangerschap mogen mee maken. Zit alleen maar te tobben en te denken ipv alleen maar genieten.

    Ze gaf aan dat ik extra vitB moet gaan slikken, dit regel je gemoedstoestand.
    Nou heb ik gister Dagravit Becoforte B gekocht.
    Dit slik ik op de midag bij het eten en sávonds bij het warme eten slik ik folium zuur (is ook een B vit)
    Kan dit kwaat, krijg ik dan niet te veel binnen?

    Wie heeft hier ervaring mee??

    Groetjes Kalush
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Foliumzuur is een andere vitamine B. Zo uit mijn hoofd is het B12. Ik weet niet welke B die andere is die jij slikt? Volgens de dosering van het foliumzuur mag je er twee, maar als je zwanger wilt worden dan neem je er 1. Een dubbele dosis zou dus geen kwaad kunnen, mocht het ook in die andere tabletten zitten.
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Foliumzuur is vitamine B11.
     
  4. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    ik slik gravitamon.
    Dit is speciaal voor zwanger (wordende) vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.
    Hier zit alles in!! En daarbij raden ze ook af om extra vitamines te slikken.
    Zo krijg je elke dag voldoende binnen!
     
  5. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik slik inderdaad ook gravitamon en daar zit inderdaad alles in wat je ieder dag nodig hebt als zwangere vrouw of als borstvoedinggevende moeder.
     
  6. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik slik nog een tablet foliumzuur per dag, en verder een multivitamine tablet voor zwangere vrouwen van het kruidvat.
    Verder let ik goed op mijn fruit en zuivel, maar moet wel oppassen want ik heb enorme eetbuien en dan pak ik eigenlijk teveel zoete dingen of chips, lijkt me niet echt goed.

    groetjes
    celiene
     
  7. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ja daar kan alles wel in zitten, alleen dan heb ik nog steeds geen antwoordt op mijn vraag. Ik slik extra vitB om van de prikelbare gevoelens af te komen (dit is nog zacht uitgedrukt)

    Heeft niemand hier een gericht antwoordt op?
    Kan het kwaat dat je alle 2 soorten vit. gaat slikken?
    Alleen femnatal is niet voldoende om van de 'prikelbare gevoelens' af te komen.

    Groetjes Kalush
     
  8. Cat

    Cat Lid

    9 dec 2005
    37
    0
    0
    Hee Kalush,

    Ouwe tobber van me! ;) Hier je collega tobber. Ja, ook ik slik op aanraden van de verloskundige extra vitamine B. Ik weet niet of het zoden aan de dijk zet maar ik ga er maar mee door. Het voelt wel goed. Hoe is het nu met je?

    Groetjes,
    Cat
     
  9. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hee Cat!

    Gaat alwel een beetje beter met mij. Heb gister iets leuks gekocht voor de aanstaande baby, en vandaag sokjes ontvangen van iets of iemand (weet niet meer wat)
    En opeens valt alles op zn plek, of de extra vitamines doen hun werk goed! :) :)

    Hoe gaat het met mijn collega? Ik hoop dat voor jou de extra vitamines ook helpen, en dat je jou prikkelbare gevoelens (mooi gezegt of niet ;) ) ook een beetje mogen verdwijnen!

    Laat me weten hoe het met je gaat!

    Groetjes Kalush
     

Deel Deze Pagina