Kind groeit heel hard!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Zebraatje1990, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nu 32 weken zwanger en ons kindje ligt 3!!!weken voor op groei! Hij eet heel goed (zo zei de gynaecoloog dat..) en is dus flink groot.

ik ben getest op suiker, maar dat heb ik niet. (nuchter 5.0 - na het eten 5.6) als ik de 40 weken moet gaan halen dan wordt het een 10-ponder

de verloskundige zei al dat ik de 40 weken niet ga halen en ze me willen gaan inleiden met 38 weken, maar dat was omdat ze dachten dat ik suiker had.
    ze zei al dat ze me met 37 weken terug wilde zien voor een groei echo, maar hij groeit zo hard dat ik niet eens zeker weet of ik dat wel ga halen.

iemand iets soortgelijks meegemaakt? ik maak me wel een beetje zorgen

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja. Mijn dochter lag 6 welen voor op groei. Met 32 weken werd ze op 38 weken geschat. Ik had geen suiker en kreeg 1x per week een echo. Inleiden wilde ik niet ook al werd ze bij 40 weken op 9-10 pond geschat. Mijn eerste bevalling was een eitje dus ik zou haar er wel uitkrijgen, vk was het daarmee eens.

Uiteindelijk werd ze met 39+4 spontaan geboren en woog (ondanks 8 groeiecho's) maar bijna 8 pond :) ze was wel erg lang en dat is ze nog steeds.

Geen paniek joh, komt echt wel goed.

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ons kindje werd op 11-12 pond geschat bij 40-41 weken, ik ben ingeleid met 38 weken en hij is geboren met dik 8 pond officieel had ik geen suiker maar ze denken toch dat ik op het randje zat want kindje had wel last van zijn suikers. Ik ben niet alleen ingeleid vanwege grootte ook vanwege 8 weken lang voorweeen hebben. Dus het was een beetje een combi.

Onze zoon heeft wel 3 dagen in couveuse gelegen vanwege suikerproblemen.

4. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    hier lag mijn zoon 6 weken voor op zijn groei, heb daarom vanaf 20 weken elke 2 weken een echo gehad en vanaf 36 weken elke week. bij 37 weken kon de apparatuur het allemaal niet meer berekenen waarop de gynaecoloog besloot over te gaan op een keizersnede op korte termijn. mijn zoon is bij 37+3 gehaald met keizersnede en was toen al 10 pond en 56 cm.

bij ons was er geen sprake van suiker, werd wel nauwlettend in de gaten gehouden. hier dus ook een jongen die lekker heeft gegeten bij mamma en had ook een dikke navelstreng.

5. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Bij mijn zoontje zeiden ze ook dat hij heel groot zou worden (voor mijn kleine lijfje). Meerdere echo's gehad en moest toch rekening houden met 9 ponder. Met 39+1 is hij geboren en woog een zeer keurige 7 pond...Mocht nummer 2 een zelfde patroon laten zien dan wordt deze met een keizersnee geboren. Zou wel heeeeel erg balen als dan achteraf zou blijken dat het weer een 7 pondertje is en dus prima normaal had gekund!

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Pittig!! echt een flinke kerel idd

Ik snap nooit waarom die groeiecho's overal zo verschillen, het is blijkbaar dus wel een vakwerkje bij mij nooit meer dan 100 gram erlangs gezeten behalve toen ie door de VK werd gedaan die dat duidelijk niet vaak deed, eenmaal door de gyn werd het prima ingeschat.

7. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Letterlijk mijn verhaal! Ze zitten er dus nogal eens naast... Succes, volg je gevoel en laat je vooral niet gek maken!

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Tja, het zijn gemiddelden he.. voor hetzelfde geldt groeit jullie kindje vanaf nu veel minder snel. Ik zou me er niet te druk om maken, want je kan er toch niets aan doen. Wel zou ik blij zijn dat er geen groeiachterstand is ofzo :)

Deel Deze Pagina