Echo met 7 weken???

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Dientje, Sep 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo

Maandag 11 september (rare datum) heb ik mijn eerste echo en dan ben ik 7 weken en 1 dag zwanger, maar nou vraag ik me af is er dan eingelijk al wat te zien behalve een vruchtzakje?

groetjes nandine

2. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    hoi, in mijn album staat een foto van 7 weken het is een vruchtzak met een soort labboon erin (hahhaha dat is je kleine dan natuurlijk hoor) Je kan dan ook het hartje zien kloppen, soms, bij ons was dit wel het geval, succes!!!!

3. CVW

CVW Actief lid

Aug 6, 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hoi Dientje,

Ik weet niet of je mijn berichtje hebt gelezen op het april forum, maar ik heb dus vandaag een echo gehad (8wkn 2 dgn) aangezien ik erg onzeker was en ik het geluk heb dat mijn schoonzus verloskundige is en bij mij vandaag in een andere vkpraktijk heeft gekeken.

Het was een gewone buikecho en eigenlijk was het gewoon veel te klein; ze zag wel de dooierzak en in principe het kleintje, maar het hartje was gewoon nog te klein en te moeilijk te zien.

Mocht je een vaginale echo krijgen dan schijn je dit soort dingen veel beter te kunnen zien. Het is natuurlijk ook nog maar een centimeter ofzo.

Maarja alles wat je ziet is leuk en de moeite waard!
    Veel plezier in ieder geval!

4. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    ja, de echo bij mij tot en met de 12 weken, zijn allemaal vaginale echo's geweest, dan kun je het veel beter zien.

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel voor de reacties ik hoop dan dat ze een vaginale echo maken!!!

groetjes nandine

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hey!
    Hoe kan het dat jij van (bijna) elke week een echo hebt???

7. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    Dit komt ivm de medische malle molen zeg maar.
    We hebben met de 6 weken en met de 14 weken een bloeding gehad, dus toen kregen we daarom een extra echo. En ik heb vorig jaar een miskraam gehad en we zijn nu zwanger geworden door middel van hormonen spuiten, dus vandaar!!!
    liefs fredje

8. Mirtje

Mirtje Actief lid

Aug 20, 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb gister een echo gehad met 7 weken, was inwendig. eerst op mijn buik geprobeerd maar was niks te zien. Inwendig zagen we een rond vruchtzakje, met dooierzakje en daar vlakbij ons kleintje...Met een knipperlichtje! Helemaal top dus!!

9. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik zag op de echo van 5à6 weken al het zakje en het vruchtje!! Zelfs het hartje was al héél duidelijk aan het kloppen! Vanavond moeten we terug gaan bij de gyne, ben benieuwd. Bij mij was het een inwendige echo en dat zal vanavond ook zo zijn!

Wat je op de echo ziet is ook verschillend van persoon tot persoon denk ik!

10. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Tjonge zeg,
    ik heb met 8w1d een uitwendige echo gehad en die vond ik errug duidelijk voor zo'n ukkie....
    Die met 9w3d was wel het duidelijkst maar dat komt doordat mini gegroeid was :D

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb met zes weken en zes dagen een echo gehad ivm bloedingen. Die echo was uitwendig!!!! Zie het resultaat in mijn album, onze kleine frummel was duidelijk zichtbaar.
    Later moest ik met 9,5 week naar het ziekenhuis voor een echo. Die deden ze inwendig, maar dat was echt onduidelijk. Uitwendig geprobeerd en weer perfect zichtbaar.

Hoeft dus niet per se in dat stadium dat een inwendige echo beter resultaat heeft.

Groetjes Senseemillia

Share This Page