Vanmorgen onze 1e echo gehad. Wat een bevestiging had moeten zijn op de testen en gevoelens van de afgelopen weken, liep helaas anders. Na eerst een uitwendige en vervolgens een inwendige echo te hebben gehad, kwam de verloskundige tot de conclusie dat het vruchtje te klein (ca 6 weken) is en er was ook geen hartslag te zien. Volgens onze berekeningen zouden we nu 10,4 weken moeten zijn. Heeft iemand ooit mee gemaakt dat ze zich heeeeeel erg vergist hebben en dat het achteraf allemaal toch goed bleek te zijn? Heb geen bloedingen, geen krampen, helemaal niets, het is gewoon zó onvoorstelbaar! A.s. dinsdag hebben we een afspraak bij de gyn om te kijken of het echt zo is, maar veel hoop gaf de verlos ons niet.....
hoe lang is normaal je cyclus? Als die namelijk heel lang is, zou het wel kunnen.. maar als je een cyclus heb die normaal is van 28 dagen, dan zou het moeilijk worden. Bij mij was er een verschil van 2 weken. Ik dacht dat ik 8 weken en een paar dagen zou zijn, en ik bleek 6 weken 6 dagen te zijn. Het kan een misberekening van jezelf zijn, in combinatie met een lange innesteling waardoor het vruchtje nog zo klein is. Maar hou ook rekening met het ergste.. Sterkte dinsdag!
Mijn cyclus varieerde van 25-35 dagen, maar heb de laatste maanden gebruik gemaakt van ovulatietesten en weet dus dat mijn laatste eisprong is geweest op 18/5. 1e dag laatste menstruatie was 2/5, positieve test op 2/6...
Je hoort wel eens dat het vruchtje nog een tijdje ronddobbert in de baarmoeder en zich pas later innestelt. De groei staat in die periode dan helemaal stil. Had je wel vroeg een positieve test of pas later?
In haar 1e bericht zei ze dat er geen hartactie te zien was....... Ik heb toch wel eens gehoord dat iemand dacht langer zwanger te zijn, maar dat het korter was en alles toch nog oke. Ook heb ik wel eens gehoord dat wat Aquilera zegt dat het eitje zich pas laat innestelt..later dan gemoeten zou hebben......
positieve test was op 2/6, dus 15 dagen na eisprong, vorige week donderdag hadden we 1e afspraak bij de verlos voor intake. De dag ervoor heb ik nog een keer getest, gewoon voor de zekerheid en ook toen 2 dikke strepen...
als je een positieve test gehad hebt op 2-6, en nu, op 17-7 zeggen ze dat je pas 6 weken zwanger bent, kan je, volgens hun berekening dus niet zwanger zijn op het moment dat je de test gedaan hebt... Maar goed, ik had ook een verschil van 2 weken, dus het kan nog wel...
ja, maar als het bij de innesteling blijft rondzwerven voordat het goed innesteld, scheelt dat al snel een week of wat.... En als het nog zo klein is, kan 1 mm al een week verschil zijn... Maar goed, als je rekening houdt met het ergste kan het uiteindelijk alleen maar meevallen toch? Heel veel sterkte ermee! *knuffel*
Mwah, ze kunnen het daar niet heel snel flink mis mee hebben. Eerlijk gezegd ziet het er inderdaad niet heel goed uit, al is er natuurlijk een hele kleine kans dat het toch nog goed zit. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt!
ook ik heb dit meegemaakt kaatje, ging voor de 1e echo, voelde me supergoed, geen bloedverlies geen krampen niks! bij mij is het helaas slecht afgelopen, ik wil je niet ongerust maken, maar hou er rekenning mee dat het fout kan aflopen, hoe pijnlijk dit ook is.....sterkte!
Een vruchtje kan inderdaad wel eens rondzwerven in je baarmoeder voor het zich gaat innestelen dat zou een kortere zwangerschapsduur kunnen uitwijzen. Al sje zo kort zwanger bent is meten best lastig en een mm kan al een week schelen dus ook dat kan ervor zorgen dat je korter zwanger bent/lijkt. Maargoed je testte wel snel positief wat dan juist weer vreemd zou zijn met een late innesteling. De meeste Mk zijn rond de 6 weken omdat dan het hartje moet gaan kloppen en dat dan wel eens misgaat. 4 weken vind ik ook wel iets veel voor een misrekening. Ik hoop dat dinsdag toch alles goed blijkt te zijn zal voro je duimen maar heb maar een klein beetj ehoop.
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen proberen te laten weten wat eruit gekomen is. Voel me nog steeds prima, geen bloedverlies, geen krampen, niets.. Blijft het vreemd vinden dat mijn lichaam zo doorgaat terwijl het waarschijnlijk niet goed zit. Hoop stiekem dat ze helemaal verkeerd gekeken hebben natuurlijk, maar als ik realistisch ben weet ik eigenlijk wel dat dat niet kan. Verlos had het erover dat als het inderdaad mis is, ze waarschijnlijk nog een paar weken afwachten of het uit zichzelf loskomt, maar eerlijk gezegd zit ik daar niet echt op te wachten. Als het dan mis is wil ik eigenlijk zsm weer verder en dus geef ik dan de voorkeur aan een curretage. Iemand enig idee of je hierin nog keus hebt en zo ja, op hoe korte termijn zoiets plaats kan vinden? En hoe lang ben je onder de pannen met een curretage?
Vriendin van mij heeft het ook gehad. Bij de echo bleek het kindje niet meer te leven. Ze hebben haar een week de tijd gegeven het het lichaam zelf te laten doen en daarna kon ze kiezen voor pillen of een curretage. Ik hoor inderdaad wel eens dat ze je een aantal wekenlaten wachten. Ik weet niet of je daar zelf zeggenschap over hebt of dat het per ziekenhuis verschilt. Na een curretage blijf je een aantal dagen vloeien, gekke is wel dat je je wel zwanger voelt. DTp is wel om eerst een negatieve test te hebben voor je weer probeert zwangerte worden. Dit omdat het HCG hormoon bestlang in je lichaam kan blijven zitten en je dus rond je NOD een valse positieve test in handen kan krijgen. Vaak raadden ze ook aan eerst een cyclus af te wachten zodat je weet hoe je cyclus gaat verlopen. Heel veel succes morgen en zolang het nog niet zeker is blijf ik voor je duimen!
@kaatje, ik kon een week nadat ik de echo had gehad terecht voor de curretage, meestal laten ze je 1 week wachten, dit om het even te laten bezinken....en miss dat het nog vanzelf komt, ik heb er helemaal vrije keus in gehad, gelukkig! verder de ingreep viel ondzettend mee, ging onder narcose, al met al was t een dagopname, s avonds was ik weer thuis, lichamelijk geen verdere klachten gehad, alleen emotioneel veel te verwerken gehad.....liefs
heel veel succes morgen meid, ik hoop van ganser harte dat ze er de vorige keer naast zaten en dat je morgen een mooie echo te zien krijgt. sterkte
Helaas! Het was toch echt niet goed. De gyn gaf aan dat het waarschijnlijk zelfs nog eerder dan bij 6 weken is misgegaan. Ze kon niet echt wat vinden dat op een vruchtje zou moeten lijken, alleen een vruchtzakje met een grootte van ca 8 weken. Gelukkig gaf ze meteen aan dat we zelf mochten kiezen wat we nu wilden; afwachten, medicijnen om op te wekken of curretage. We hebben voor het laatste gekozen, medicijnen heb ik nogal wisselende verhalen over gehoord en afwachten willen we niet meer, we willen graag verder. In eerste instantie gaf de gyn aan dat het waarschijnlijk niet eerder dan eind volgende week zou kunnen gaan plaatsvinden, maar bij de opnamebalie bleek dat we a.s. donderdag (morgen) dus al terecht kunnen, heel fijn. Wel snel, maar dan kunnen we ook snel weer verder. De grote klap zal morgen wel komen als ik weer bij kom, maar dat zien we dan wel weer. Ik hoop dat de ingreep meevalt en dat ik vlug weer op de been ben en vooral dat ik snel weer goed nieuws op deze site kan gaan zetten! Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties!