Verhoogde kans trisomie 21 nipt

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door birdyy, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. birdyy

birdyy Nieuw lid

17 dec 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Momenteel ben ik 14 weken zwanger. Mijn laatste echo op 12 weken was alles perfect. Ik heb de nipt test laten uitvoeren gezien ln leeftijd (34). Hieruit is vorige week gebleken dat ik een verhoogde kans heb op trisomie 21 (down syndroom). Onze wereld stond stil bij die nieuws. Nu moet ik komende woensdag een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren om 100% zeker te zijn.
    We hebben alle scenario’s in in hoofd al gehad. Ik vrees het allerergste mijn partner denkt dan weer positief dat het niks zal zijn.
    Zijn er mensen die soortgelijk hebben meegemaakt. Wil graag jullie eerlijke verhalen horen om zo misschien toch een sprankeltje hoop te krijgen.
    Ik hoor het graag :)

2. Nikki25

Nikki25 Actief lid

12 aug 2021
    272
    228
    43
    Vrouw
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit nieuws.
    Ik geloof dat de kans bij downsyndroom in de placenta wel zo'n 90 procent kans geeft dat het ook in het kindje zit, niet wat je wilt horen natuurlijk! Maar er bestaat dus altijd een kans dat het niet zo is!
    Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar dikke knuffel. :(

3. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Nog niet zo heel lang geleden heb ik helaas hetzelfde meegemaakt.
    Ook deze nipt uitslag en inderdaad na vruchtwaterpunctie de definitieve uitslag met trisomie 21... Het ligt ook aan je leeftijd hoe groot de kans is op een fout positieve test.. maar dat percentage is erg klein. Ik hoop voor jullie dat het een fout positieve test is. Heel veel sterkte. Mocht je meer willen weten mag je best een pb-tje sturen.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Sterkte, hopelijk vals alarm.

Mocht er straks down syndroom uit de test komen, neem dan contact op met stichting Down syndroom. Zij zullen je een eerlijk beeld geven, zodat je met de juiste informatie een beslissing kunt nemen, wat die dan ook moge zijn.

Hier twee kinderen die op het ZMLK - onderwijs zitten door een totaal andere aandoening. Het is niet het einde van de wereld, maar ideaal is het natuurlijk beslist niet.

Deel Deze Pagina