Wij hebben deze week onze 20-weken echo. Erg spannend allemaal, ik kijk er heel erg naar uit, maar ben ook al een beetje zenuwachtig.. Heb een vraagje: voor de termijn echo moest ik 5 glazen water vantevoren drinken en niet plassen 1,5 uur vantevoren. Is dit ook nodig bij een 20 weken echo?? groetjes
Nee hoor. Omdat bij de termijnecho je baarmoeder zich nog voor een deel onder je schaambeen bevindt, moet dit. Door een volle blaas wordt je baarmoeder dan naar boven gedrukt. Anders zit dus het schaambot in de weg en zie je niks. Je kindje is nu al een cm of 25 en kan zich niet meer onder je schaambot verstoppen!
Bedankt voor je antwoord. Ik had zelf ook al bedacht dat het waarschijnlijk niet hoeft, maar kon het nergens terugvinden.Gelukkig dat het niet hoeft. De termijn echo vond ik geweldig maar omdat ik heel erg nodig moest plassen, lag ik daar niet relaxed en het is al zo spannend..
ik moest ook veel water drinken toen ik mn 1ste echo in de 10de week kreeg... was niet echt lekker dat hij daarna ook nog hard op mn buik ging drukken! maar dit was idd puur omdat het dan nog heel klein is en anders onduidelijk te zien.
Wordt dat altijd gezegd dat je veel water moet drinken voor de eerste echo? Tegen mij is namelijk niets gezegd over water drinken voor de echo.
tegen mij is ook niks gezegd ik heb al 2 keer een inwendige echo gehad omdat ze t van buiten niet konden zien veel liefs mieke
Tegen mij werd het wel gezegd. Niet dat ik veel moest drinken, maar dat ik met een redelijk volle blaas moest komen. Dat komt natuurlijk op hetzelfde neer. Wel lekker handig hoor, als het 30-45 minuten uitloopt en jij maar naar de wc moet
Mij was dus niets verteld over het hebben van een volle blaas. Dus toen er bij de eerste echo gevraagd werd, of ik wel veel gedronken had, zei ik nee. "Oh, wat dom." Zei die vrouw Ik zei "Ja dag, mij is niets verteld hoor!" Dom van hun ja.
Bij mij is het ook niet vertelt dat ik veel moest drinken en het is ook niet gevraagt of ik veel had gedronken toen we die echo gingen maken,en ze kon het heel goed zien en dat was met 10 weken en had dus geen volle blaas.
bij mij had de vk gezegd dat ik wel een volle blaas moest komen, had me eerste echo met 8 weken ( maar das knap vervelend als je een hele ochtend met een volle blaas loopt, en je dan vervolgens van die koude gel op je buik krijgt), en bij de echo van 12 weken was het weer niet nodig. patricia
Moest juist bij de eerste echo een lege blaas hebben, ik al m'n best gedaan thuis met veel drinken en niet naar de w.c. gaan. Kom ik daar, hoeft het helemaal niet! Wel een opluchting voor mij!
Mij is bij de 20 weken echo wel verteld dat het moest, werd ook echt nagevraagd voor de echo. Volgens mij is dat dus verschillend per echoscopist ofzo.
Ik moest met 9 weken ook een volle blaas hebben! Had ik dus niet en moest ter plekke wachten en water drinken.. En dat was dus kraan water 1.5 liter (heel fijn ), heb een week lang diarees gehad daarna (wij wonen in het buitenland) Zou het bij 12 weken nodig zijn?
Toen ik de afspraak maakte voor mijn 20weken echo vertelde ze me dat ik 3 dingen moest meenemen -mijn verzekeringspas -de doorverwijzing van de verloskundige -en een volle blaas Groetjes Lisette
ik heb toen ik de afspraak maakte voor de termijn echo heb ik gevraagd of ik een volle blaas moest hebben maar dat hoefde niet (de vk had mij ook niks verteld) maar ik had dit van mijn ma.
Ik moest juist voor de termijn echo alles eruit hebben geplast, moest juist leeg zijn. Gelukkig, want ikwas zenuwachtig als ik weet niet wat en was in de wachtruimte al 2 keer naar de wc geweest en toen ik binnen kwam zei ze dat ik voor de zekerheid nog wel n keer mocht gaan. Was natuurlijk geen probleem. Ze zijn dat je namelijk dat ze dan een beter beeld kon krijgen.