Hallo, Ik had een vraag over mijn groeiecho. Met 33 weken en 5 dagen heb ik er een gehad en toen werd ons babytje op 5 pond geschat.met 36 weken en 5 dagen heb ik er weer een gahad en nu wordt ons babytje op 7 pond geschat. Dat zou inhouden dan hij in 3 weken tijd een kilo is gegroeid. Ik vind dat moeilijk te geloven Het hoofdje was normaal voor termijn, maar het buikje was groot en de benen waren echt boven gemiddeld (papas benen) Ikzelf groei niks meer, ben van 55 naar 64 kilo gegaan. Ik heb ook polyhydramnion, maar geen zwangerschapssuiker. Mijn gyn reageerde niet zo bezorgt, maar de reden dat ik in de gaten wordt gehouden is een grote baby in het verleden met alle complicaties, dus ze laten me niet doorlopen na 40 weken. Ikzelf ben ook niet superbezorgt vanwege. De afmeting van het hoofdje, dat is gemiddeld. De eerste had namelijk een enorm hoofd en daar zat juist het probleem. Maar is het mogelijk als alle echos een mooie stijgende ljjn aangeven dan ineens een kilo in 3 weken??
hoi een gewicht meten bij een echo kun je eigenlijk niet, het is een schatting. Zelfs met wekelijks echoën kun je er behoorlijk naast zitten. Dat je kindje in 3 weken 1,5 kilo is gegroeid kan eigenlijk niet, dus er zijn wel wat meetfouten. Maak je niet druk, ze houden je goed in de gaten daar. En nogmaals, het blijft een schatting, dat gewicht! Mirjam