vraagje over ....

Discussion in 'Miskraam' started by nathalie1, Mar 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nathalie1

nathalie1 Lid

Feb 5, 2007
    21
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nathalie heb een zoontje van 3 en was/ben zwanger en zou nu mijn 10 de week ingaan, maar vorige week gezien op de echo dat het mis is gegaan met 6 weken, dus waarschijnlijk heeft het hartje niet eens geklopt. Deze week moest ik dus afwachten of het ervanzelf uit zou komen, maar helaas, totaal geen tekenen dat het eruit wil. Nu had ik al het een en ander gelezen bij jullie over curatage, ruggeprik en narcose. Toen ik vandaag belde naar de verloskundige, vertelde ze me dat het ook poliklinisch weg gehaald kan worden en dan word de baarmoedermond verdoofd en eruit gezogen. ze vertelde dat ze dat zelf toen had laten doen en dat ze dat niet onprettig vond. Aan gezien ik hier dus nog niets over gelezen had, was ik benieuwd wat jullie hiervan weten en wat jullie daarin hebben ervaren. persoonlijk lijkt me het zoiezo eng om erbij te zijn en je hoort het geluid van het zuigen. maar aan de andere kant vind ik een narcose ook eng, stel je voor dat je er niet uitkomt, of is dit overdreven van me. Het valt me enorm zwaar om met een miskraam om te gaan het verwerken ervan en zeker omdat mijn lichaam het niet loslaat.

groetjes van nathalie

2. esje24

esje24 Actief lid

Mar 13, 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Lieve Nathalie,

Wat naar om te horen. Ik kan je helaas niets over de verwijdering vertellen, omdat ik daar zelf nog niet veel van weet, maar wil je wel onzettend veel sterkte toe wensen in deze moeilijke tijd!

Groetjes van Esje

3. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik heb het onder narcose laten doen bij onze 2 ling.
    Lijkt me ook niet prettig met plaatselijk verdoving.
    En lijkt me ook erg emotioneel om het zo te doen.
    Je maakt er te veel van me en het is al erg moeilijk.
    Het is trouwens maar een hele korte narcose.
    Binnen een half uur is de ingreep geweest en ben je weer wakker.

Sterkte!

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi

Ik heb een curretage ondergaan mbv een ruggeprik. Ik heb ook het geluid niet als storend ervaren. het fijne ervan vond ik dat ik wist wat er gebeurde maar dat is ook voor iedereen anders. En je hebt geen narcose.
    Ik vraag me alleen af of ze een baarmoeder helemaal kunnen verdoven? Ik heb er geen idee van, deze keuze had ik niet maar ik was 8,5 weken

Heel veel sterkte

5. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik had gelezen dat als ze de baarmoeder verdoven dat je het nog wel voelt (geen prettig gevoel)

6. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb algehele narcose gehad. Je kunt beter zeggen: roesje.. Je bent maar heel even weg en ik heb er ook geen last van gehad (narcose). Plaatselijk verdoven doen we bij ons in het ziekenhuis volgens mij niet eens..

7. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb ook algehele narcose gekozen. Toen ze klaar waren, was ik ook gelijk wakker. Heb verder nergens last van gehad.

8. Framboosje

Framboosje Actief lid

Oct 17, 2005
    259
    0
    0
    Ik ook volledige narcose,ik ben amper een uurtje in slaap geweest.

9. Zita

Zita Lid

Jan 31, 2007
    8
    0
    0
    Mijn gyn had gezegd van het niet onder plaatselijke verdoving te doen...dat het een heel pijnlijke zaak zou zijn.
    Ik ben een dikke 30 minuten onder volledige narcose geweest...achteraf een week felle buikkrampen gehad en daarna was alles voorbij!

10. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    waarom geef je het niet nog even de tijd?

ik kreeg bij de eerste echo te horen dat het hartje niet meer klopte.
    heb toen thuis overlegt wat te doen.
    wij hadden besloten de natuur zijn gang te laten gaan.
    bij de eerste controle was het nog niet volledig weg,een paar dagen later kwam het er volledig uit en zag mijn kleintje volledig met alles erop en eraan.
    ik ben nu blij dat we deze keuze gemaakt hebben.

mijn verloskundige gaf zelf ook aan dat je moest doen wat je gevoel je ingeeft.zolag je er samen maar achterstaat.

succes

11. nathalie1

nathalie1 Lid

Feb 5, 2007
    21
    0
    0
    hallo,

bedankt voor de reacties, heb dus besloten voor mezelf om toch voor de narcose te gaan. vanmorgen dus weer een echo gehad en ik zag die kleine dus nog steeds zitten, alles nog intact, mijn baarmoeder is zelfs nog mooi strak en het ziet er dus ook niet naar uit dat het vanzelf gaat het zit stevig genesteld in mijn baarmoeder. alleen ik kreeg wel een teleurstelling, ik wil het zo graag afsluiten en hoopte dat ik deze week zou worden geholpen, maar nee. de verloskundige raade me aan om een gynocoloog te nemen die ze zelf ook had gehad, is heel begripvol en legt alles goed uit. maar die afspraak kan pas maandag, dus wilde eerst een ander maar dat zou ook pas vrijdag worden en zit ik dus alsnog in het weekend met een dood foetusje in me. dus toch maar maandag bij de goede gynecoloog en hopen dat het dan snel verwijderd word. Wat was dat moeilijk zeg vandaag om weer te kijken. ik heb wel in mezelf gezegd, dag lief kleintje en afscheid genomen. Waarom duurt dit zo lang?
    ik hou jullie op de hoogte.

groetjes nathalie

12. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Aah meis, ik ken het gevoel heel goed.
    Ik vond het ook maar niks dat het er in bleef zitten.
    Is toch een gek idee.
    M'n gyn zei toen ook dat als je er op zou wachten dat het soms zo weken maar ook maanden kan blijven zitten.
    Dus koos meteen voor curretage.
    Deze x wilde ik afwachten maar had eigenlijk al in gesteld op een curretage.
    Gelukkig kwam het er gisteren uit.
    Maar moet zeggen dat dat ook niet alles is.

Heel veel sterkte en hoop dat ze je snel helpen!

13. nathalie1

nathalie1 Lid

Feb 5, 2007
    21
    0
    0
    hoi,

maar wet je wat ik me dus afvraag hoe lang gaat het duren totdat het er dan uitgehaald word als ik maandag een afspraak heb. neem aan dat je dan bespreekt hoe en wat en dat er dan een afspraak word gemaakt waneer het er uit word gehaald. dadelijk moet ik nog een week wachten nou dat trek ik echt niet. ga morgen naar gynecoloog bellen en anders nog naar het spreekuur van mijn verloskundige om te vragen of ze er geen spoedachter kan zetten. ik wil het gewoon afsluiten en zolang het er in zit gaat dat niet lukken. hoop dat jij het nu het eruit is ook snel een plekje in je hart kan geven, zodat je verder kan gaan. veel sterkte.

groetjes nathalie

14. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Lieve Nathalie,

Allereerst heel veel sterkte in deze moeilijke periode! Helaas weet ik hoe zwaar de wetenschap om met iets 'doods' in je lijf te lopen is, en dat je er op een gegeven moment aan toe bent om het te kunnen afsluiten.

Ik heb eerst twee weken afgewacht nadat bij mij een missed abortion was geconstateerd. Toen er nog niets gebeurde, ben ik naar de gyn gegaan voor hulp. Uiteindelijk ben ik gecuretteerd, maar als het aan het ziekenhuis had gelegen had dat nog twee weken geduurd vanwege een studiedag op de afdeling gynaecologie. Doordat het afdelingshoofd het hele ziekenhuis op zijn kop heeft gezet, kon de curettage uiteindelijk een week worden vervroegd.

Overigens ben ik onder volledige narcose geweest tijdens de curettage, en toen ben ik welgeteld 20 minuten weggeweest. Ik voelde me gelijk weer prima toen de narcose was uitgewerkt en ik was opgelucht dat het vruchtje weg was. Zowel de curettage als mijn lichamelijke toestand daarna vielen me 100% mee.

Deel je gevoel vooral met de gyn, geef aan dat je stuk zit en het mentaal niet aankunt om nog veel langer te moeten rondlopen met jouw dode kindje in je buik. Een beetje menselijke gyn zal dan proberen om jouw curettage zo snel mogelijk te regelen.

Dikke knuffel, Wendy

15. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Sterkte.. ik was ook blij dat alles 'weg' was, toen pas gaf het me de ruimte om het te verwerken en een nieuwe start te maken.. Zo blijf je lang in onzekerheid. Dapper dat je nu de stap hebt gezet. Heel veel sterkte de komende tijd.. liefs..

16. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ nathalie

Dank je!

Volgens mij kan er best spoed achter gezet worden.
    Gewoon bellen nee heb je ja kan je krijgen toch?

Liefs

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi,

Veel sterkte alvast.
    Ik kreeg op donderdag te horen dat er geen hartje te zien was, meteen afspraak gemaakt bij gyn daar kon ik vrijdags al terecht.
    Die raadde aan om een week te wachten maar dat zag ik niet zitten dus toen heb ik op maandag weer gebeld en kon dinsdag terecht voor gesprek. besloten voor curretage en dat kon op donderdag al plaatsvinden, dus daar zatten maar 2 dagen tussen.
    Sterkte, en als je vragen hebt, schrijf ze thuis even op, dan vergeet je ze niet.

18. nathalie1

nathalie1 Lid

Feb 5, 2007
    21
    0
    0
    hallo,

vanmorgen dus gebeld naar gyn maar kan echt niet eerder op afspraak komen, het zit gewoon vol. wel vrijdag bij die ander maar dat maakt niet uit weekend zit er alsnog tussen en die ander krijg ik mischien wel sneller voor elkaar dat het snel gebeurd. ze kon echt niet zeggen wanneer ik dan geholpen word, ze wilde niets beloven maar ze streven naar een paar dagen. ik zei als het maar voor vrijdag gebeurd want anders trek ik het echt niet. krijg dan trouwens weer een echo maandag en daar ben ik niet blij mee want daar word ik erg verdrietig van. duimen jullie voor me dat ik snel snel snel word geholpen. krijg ik trouwens maandag geen bevredigend antwoord stap ik naar de huisarts en dan moet hij maar zorgen dat ik ergens anders deze week gecurateerd word.
    hou jullie op de hoogte en bedankt voor jullie reacties heb er echt veel aan. maakt de keuzes en de verwerking makkelijker. ben niet alleen.

veel liefs nathalie

19. nathalie1

nathalie1 Lid

Feb 5, 2007
    21
    0
    0
    hallo,

nou het ziet er naar uit dat het toch vazelf gaat komen. heb nu twee dagen bloedverlies, heel weinig maar wel dezelfde tekenen als ik normaal ongi moet worden namelijk eerste twee dagen weinig en dan breekt het door, dus verwacht morgen dat ik flink ongi ga worden, hoop dat alles dan goed gaat, vind het wel eng, weet natuurlijk niet wat me te wachten staat. maandag in ieder geval naar de gyn. Weet je wat ik me dus afvroeg, kun je het beter zelf verliezen of laten curateren? wat zijn de voor en nadelen. afwachten maar, zolang het maar weg gaat zodat ik het een plaatsje kan gaan geven.

groetjes nathalie

20. nathalie1

nathalie1 Lid

Feb 5, 2007
    21
    0
    0
    oh ja,

als ik het vruchtje verlies wat moet ik dan doen?

groetjes nathalie

Share This Page