Zal 't goed gaan of toch een miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by MamaNorah, Apr 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Ik zou vandaag 8 weken zwanger moeten zijn. Op 25 februari was mijn laatste menstruatie, en 4 weken later op 25 maart heb ik positief getest. Zwanger dus!

Afgelopen woensdag begon ik een klein beetje bruine afscheiding te verliezen. Ik had er een beetje buikpijn bij, het leek vooral op bandenpijn in m'n liezen. Ik mocht vrijdagmiddag langskomen voor een echo bij de vk.

Op de echo bleek dat ik geen 7w5d zwanger was, maar zo'n 5,5 week. Er hebben 2 vk 10 minuten naar lopen kijken. Ze dachten een beginnende hartslag te zien (onregelmatig), maar twijfelden of dit niet één van mijn eigen bloedvaten was. Maar ze waren hoopvol gestemd, ondanks dat ik eigenlijk verder had moeten zijn. Op 4 mei mag ik terugkomen voor een tweede echo.

Misschien had ik een late eisprong, of een late innesteling. Misschien heb ik op 25 maart vals positief getest. Er zal vast wel een verklaring voor zijn.

Of misschien is het een missed abortion en had het vruchtje toch geen hartslag en is het ruim 2 weken geleden gestopt met groeien.

De afgelopen twee weken zijn m'n zwangerschapssymptomen licht toegenomen. Mijn buik is super opgeblazen (heb ook last van constipatie). En sinds het bruinverlies begonnen is voel ik me zo moe. Sinds vandaag heb ik ook (weer) gevoelige tepels. Het bruinverlies is er ook nog steeds. Gisteren vrij veel bruin verloren, en ook een stipje rood, met wat krampen er bij. Maar ok, dat kan door de inwebdige echo verergerd zijn. Vandaag ook nog een beetje bruinverlies, vooral na het ontlasten, maar geen krampen of zo.

Ik voel me zo onzeker. Het ene moment denk ik: de VK was hoopvol, dus laat ik dat ook maar zijn! En het andere moment denk ik: het wordt erger, het kan niet anders dan mis gaan.

Hoe moet ik in vredesnaam de tijd tot 4 mei doorkomen? Ik leg alles op een weegschaaltje. Voel ik me misselijker dan gisteren? Zijn mijn (.)(.) nu groter, gevoeliger of juist niet?

Sorry voor dit lange verhaal. Ik hoop dat er iemand is die wijze woorden voor me heeft. Is er een kans dat het gewoon goed gaat komen? Hoeveel dagen kan dit bruinverlies aanhouden voordat het eventueel rood wordt?

xxx
    MamaNorah

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik kan je helaas geen advies/info geven. Wel hoop ik dat alles goed is. Sterkte en op naar een goede echo de 4e!

3. lkm

lkm Actief lid

Apr 3, 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    waarom mag je over 2 weken pas terugkomen?in de 6 week valt er ook wat te zien
    als je zo onzeker blijft zou ik gewoon om een eerdere echo vragen

4. bigdream

bigdream Fanatiek lid

Jan 21, 2007
    2,484
    0
    0
    Wat een onzekerheid. Ik kan je hierin helaas ook geen advies geven.
    Ik hoop dat alles goed mag gaan.
    Wanneer je je erg rot voelt hier niet te lang mee blijven lopen hoor en gewoon vragen of je eerder mag terugkomen!
    Heel veel sterkte en ik hoop dat alles oed zal zijn!
    Liefs bigdream

5. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Jullie hebben gelijk, als er niet snel verandering in komt, dan bel ik gewoon weer de vk op.
    Vanmiddag nog even een iets roodbruin stolseltje verloren en voor de rest alleen bruine slijmachtige stolsels. :(

6. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    och meis wat een onzekerheid. Dan duurt het wachten tot 4 mei wel heel erg lang. Ik zou inderdaad als je het niet uit houdt gewoon vragen of je eerder mag.
    Ik hoop zo voor je dat het goed blijft gaan. Ik duim voor je.

Liefs
    Sann

7. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Sinds gisteravond heb ik koorts. Niet zo heel erg hoog, maar wel zo'n 38,2 graden. Telkens bij 't ontlasten (constipatie is voorbij, dus nu opeens paar keer per dag) verlies ik rode stolsels, tussendoor alleen beetje bruin bloed. Tot vanavond. Toen werd 't opeens helder rood, en ik had een paar keer flinke krampen. Maar dat lijkt nu over, nu is er weer een klein beetje bruin bij 't afvegen. (Sorry voor alle details)

Pfff. Ik heb weinig hoop meer.

Maar, morgen zal ik meer weten. Vanwege de koorts ben ik bij de huisarts geweest, en die laat me morgen bloedprikken en stuurt me door voor nog een echo. Ik hoop op een wonder, maar ik vrees voor 't ergste.

8. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Heel veel succes meid! Slopend, die onzekerheid...

Neeke

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Mamanorah, als je koorts oploopt richting 40 graden: bel de huisarts of -als je die hebt- de verloskundige! Je hoopt het niet, maar het zou iets met het vruchtje te maken kunnen hebben.
    Ik wens je veel sterkte en hoop op het beste voor je.
    Zorg goed voor jezelf!

Amber

10. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Jeetje mamanorah, wat een narigheid. Ik hoop voor je dat het goed komt nog. Er brand hier een kaarsje voor je.
    Dikke knuffel.
    SAndra

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Koorts is niet goed als je zwanger bent. Je mag/moet dan paracetamol gebruiken. (geen andere koortsverlagende middelen! Geen gewone asperine!)
    Wat naar voor je, ik hoop er het beste van. Veel sterkte en beterschap.

12. Abigail

Abigail Bekend lid

Nov 6, 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    He meis, wat een ellende, dat je dit moet meemaken. Ik weet zo goed wat je doormaakt. Ik heb 3 weken geleden precies hetzelfde moeten doorstaan.

Ik duim voor je dat het toch goed komt en wens je heeeeeeeeel veel sterkte.

13. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Thanxs allemaal.

De koorts loopt gelukkig niet verder op. Het blijft nu zo rond de 38 graden. Ik heb vanmiddag paracetamol genomen, dus zo voor het naar bed gaan neem ik er maar weer eentje. Ik verlies nog steeds helderrood bloed af en toe. Niet veel, maar het lijkt wel meer te worden.

De onzekerheid is het ergste. Als je maar weet waar je aan toe bent, dan kun je weer verder. Het een plekje geven. En daarna weer verdergaan. Aan andere dingen denken. Maar nu komt er steeds een beetje hoop bovendrijven, en denk oh misschien gaat het toch goed. Dan denk je: zoveel bloed is het nou ook nog niet. En die buikpijn is nog niet zo erg, je maakt jezelf gewoon helemaal gek. Ik ben op zich een heel nuchter en realistisch persoon, maar nu lijkt het toch alsof mijn wereld gewoon stil staat.

Morgen om 14.50 uur de echo. Ik hoop dat het niet al voor die tijd mis is gegaan. :(

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden!
    xxx
    MamaNorah

14. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Ik ken het gevoel MamaNorah en leef ontzettend met je mee. Die onzekerheid is slopend. Heel veel sterkte morgen

15. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    we zullen hard voor je duimen dat je je kleintje ziet dat heerlijk gegroeid zal zijn en mooi hartslag laat klinken

16. bigdream

bigdream Fanatiek lid

Jan 21, 2007
    2,484
    0
    0
    Ik denk aan je, heel veel sterkte vandaag!

17. Illy

Illy Lid

Feb 22, 2007
    93
    0
    0
    Heel veel sterkte Meid, wat verschrikkelijk voor je!

18. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Vannacht heel erge nachtmerries gehad. En sinds vanmorgen verlies ik wel erg veel bloed. Ik denk dat er nog slechts een hele kleine kans is dat het goed gaat komen. Het wordt een lange dag, vrees ik. Qua temperatuur zit ik nu in ieder geval weer onder de 38 graden.

Jullie lieve woorden doen me goed!

19. liefveld

liefveld Lid

Apr 24, 2007
    7
    0
    0
    Hoi MamaNorah (e.a. forumlezers),

Heel veel succes vanmiddag! Ik zit in een soortgelijke situatie en herken heel veel van wat jij schrijft. Ik zit nu in het einde van de 6e week en heb sinds vrijdag bruine afscheiding en wat buikpijn, maar sinds maandag wat bloedverlies. Omdat ik al bij een gynaecoloog loop (ik had geen eisprong en ben zwanger geworden met 2x Clomid), belde ik 's morgens eerst naar hen. Ze vertelden dat ze nu nog niks konden doen, pas als ik meer bloedverlies e/o meer pijn heb moet ik weer bellen. Omdat ik zondag een beetje het gevoel had van een blaasonsteking heb ik dat bij de huisarts laten testen. Dit was niet het geval. Ik word ook gek van de onzekerheid. Ik had slechts lichte zwangerschapsverschijnselen (niet vaak misselijk, alleen als ik te druk deed, (.)(.) iets gevoeliger), weet ik niet zo goed of dat nu echt is afgenomen. Het lijkt er wel op. Ik ben sinds gisteren niet naar mijn werk gegaan. Ik vind het behoorlijk emotioneel, die onzeker-heid is inderdaad het ergste! Ik kan toch niet gaan werken en afwachten of er wel of niet een miskraam volgt? Ik werk in een winkel en ik lees ook veel op internet dat je een miskraam het beste kunt opvangen, zodat de arts kan zien of alle 'onderdelen' geboren zijn of dat je nog gecurreteerd moet worden. Bij de meesten volgt een miskraam binnen een week, maar bij een klein deel kan het duren tot 6 weken! Pfff..... Gelukkig kan bloedverlies ook een andere oorzaak hebben, bijvoorbeeld innesteling (ook bij 7 weken nog mogelijk) of een poliep in de baarmoeder. Misschien ga ik vandaag nog eens bellen om te vragen of ze dat niet kunnen onderzoeken. Bij mij zou het ook nog mogelijk kunnen zijn dat ik zwanger ben van een tweeling (er waren 2 eiblaasjes ontwikkeld en gesprongen) en dat 1 van de 2 niet goed gaat...... MamaNorah, jij hebt als het goed is vanmiddag meer zekerheid. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het een goede uitslag is. Ik duim voor je! :thumup:

20. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Heel veel sterkte vandaag meis. Ik denk aan je.

Share This Page