wat als je een bekende bij de vlos tegen komt

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamma1, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    We zijn volgens onze berekening ong 7 weken in verwachting.Ik moet de vlos nog bellen voor een afspraak. Ik wil de zwangerschap nog geheim houden totdat we een echo in handen hebben.We wonen in een dorp en iedereen kent elkaar..Ik wil geen bekende tegen komen bij de vlos, 2 naaste familie leden zijn ook in verwachting, zal je net zien dat we ze tegen komen..pff.Hoe doen jullie dat, of is het onzin dat ik hier over nadenk? ?:cool:

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik denk dat er een soort ongeschreven regel bestaat.. als je binnenkomt en er zitten bekenden dat je gewoon je mond houd.

Wij hadden de intake, en toen we binnen kwamen zaten er inderdaad bekenden haha maar zij hebben nooit wat gezegd.

Voor Familie is het idd wat lastiger ..onze familie wist het eigenlijk al meteen dus dat maakte het wel makkelijker

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Tsja,naar de verloskundige gaan gaat niet in het geheim of stiekem.
    Ik denk dat je dan gewoon "pech" hebt.
    Als je een bekende tegen komt zou je al op voorhand kunnen vragen of ze hun mond kunnen houden;) ofzo iets?

4. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik kwam met de intake, 8 wkn, een bekende tegen (we zien elkaar op verjaardagen van gezamenlijke vrienden maar hier is het oom een dorp). Gewoon gezegd dat ik pas 8 wkn was en of ze het nog stil wou houden. Dat is inderdaad een ongeschreven regel om gewoon je mond te houden:)

5. vuurvlinder

vuurvlinder Actief lid

7 feb 2014
    362
    19
    18
    Mocht je ze tegen komen kun je idd vast vragen of ze t stil houden.. misschien kun je t ook vragen bij het maken van een afspraak... dan leg je de situatie uit en misschien kunnen ze je iig niet op tijden vlak voor/na familie plannen.. lijkt me toch dat ze daar wel in mee willen denken... :)

6. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ik ben met 8 weken, voor de eerste echo ook een bekende tegengekomen. We hebben elkaar gewoon gegroet, en ik hoopte dat ze niks zou zeggen. Zij was al een heel stuk verder in de zwangerschap. Ze heeft nooit wat gezegd overigens. Denk dat mensen dat niet snel doen. Uitzonderingen daar gelaten..

7. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt even bellen met de assistente... en vragen of de 2 mensen die je niet hoopt tegen te komen toevallig vlak voor of na je gepland staan
    bij ons is het zo dat ze vaak een intake spreekuur hebben, dus allemaal mensen met "prille zwangerschappen" op een avond...
    dan is de kans klein dat je iemand tegen komt die je niet wil zien (en als het wel zo is, zit je beide in t zelfde schuitje)

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Wij kwamen eerst in de babydump een bekend stel tegen, toen hadden we al onze vermoedens. Toen we ze later bij de vk week tegenkwamen wisten we genoeg...

Afgelopen week zat ik in het zkh voor bloedprikken en zag ik ook een bevriend stel lopen met een tasje van de vk. Zij kwam even kletsen, dus haar gefeliciteerd, maar is niet aan mij om het verder te vertellen toch :)

9. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Mijn zusje was ook zwanger op het moment van onze eerste afspraak en ze ging naar dezelfde vk. Ik heb bij het maken van de afspraak gewoon gevraagd of zij ook een afspraak had rond dezelfde tijd. Zo ja, wilde ik een ander tijdstip 😉. We wilden toch graag eerst een goede echo etc hebben voordat het bekend werd.
    En ja, voor verdere bekenden is het toch echt wel een ongeschreven regel dat je niks zegt over wie je tegenkomt, zeker in de eerste periode van de zwangerschap. Wij kwamen ook wel eens kennissen tegen en ja, gewoon hoi gezegd en verder lekker de mond dicht.

10. Ior

Ior Niet meer actief

Ik kom elke x bekenden tegen. Ik feliciteer ze maar hou verder mijn mond. Ik zou het ook niet leuk vinden als iedereen het via via hoort.
    Je zou wel rekenschap kunnen houden met je familie als je een afspraak maakt maar verder zou ik me niet druk maken.

GEFELICITEERD!! :D:D:D

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Proficiat.

Verder inderdaad: ongeschreven regel. Maar of iedereen zoch daaraan houdt? Ik ben bij mijn eerste zwangerschap uiteindelijk alleen maar bij de verloskundige geweest voor een echo om de miskraam te bevestigen. Blijkbaar had de moeder van een leerling mij naar binnen zien gaan. Toen ik de volgende dag niet terug op school was, heeft zij aan iedereen lopen verkondigen dat de juf niet op school was omdat ze zwanger was. :x Heel fijn, als je dan na een miskraam terug op school komt en ouders en leerlingen komen informeren of je zwanger bent.

Het is niet netjes om het door te briefen voordat een stel het zelf officieel bekend maakt. Maar sommige mensen kicken nu eenmaal op dat geroddel. Daar verander je niks aan. Het is dus toch een beetje 'op hoop van zegen', zeg maar. Eventueel kun je idd. bij het maken van de afspraak al zeggen dat je niet tegelijkertijd met die familieleden wilt. En als je andere bekenden tegenkomt, kun je vragen om het stil te houden. En ik denk dat dit in de meeste gevallen echt wel goed gaat. De meeste mensen hebben in hetzelfde schuitjes gezeten en snappen dit prima. Aan die paar idioten die het niet snappen, verander je toch niks.

12. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij kwamen onze buren tegen ;)! Het was net na de feestdagen, elkaar wel gefeliciteerd, maar allebei onze mond gehouden. Later bleek dat er 6 zwangeren in onze straat waren(nieuwbouwwijk) met een paar maanden verschil qua uitgerekende datum. Maar ik ben alleen onze buren tegengekomen.

13. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik heb bij de eerste 2 ook niet zo druk om gemaakt, toen wisten de naasten het al.Maar bij deze weet niemand het nog, was niet geheel gepland.Heb ook nog een hele zieke moeder, willen daarom eerst een echo hebben gehad voordat we het vertellen. Op hoop van zegen dus..Ik ga wel vragen dat ik niet met familie tegelijk wil.

Wat vervelend zeg als je als juf zijnde je dan zo moet verantwoordrn bah..sommigen denken ook nergens bij na.

14. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Je eigen zusje??? :(

15. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn vk praktijk is tegenover een basisschool. Laat dat nou net de basisschool zijn waar mijn man zijn neefje op zit. Bij de zwangerschap van mijn zoontje kwamen we dus ook zijn oom tegen die zijn zoontje kwam ophalen, hij zag ons uit de praktijk komen. De zwangerschap was toen nog heel pril dus ook gevraagd om het stil te houden. Gelukkig kwa,en we hem tegen en niet zijn vrouw, anders had meteen de hele familie het geweten.

16. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Doet me denken aan toen ik een keer in de wachtrij stond bij de gynaecoloog. Er kwam iemand binnen en een grietje staat op en roept: jaaaa gesnapt! Zegt dat andere meisje, ik ben hier omdat ik vannacht een miskraam heb gekregen. Zo wat voelde die griet zich stom... Net alsof ook iedereen bij de gynaecoloog zanger is? Er komen juist ook beel mensen met vruchtbaarheidsproblemen of andere controles...
    Ik zou gewoon even bellen inderdaad of jouw bekenden niet voor of achter jouw staan, maar mocht het wel zo zijn, dan zeg je toch gewoon dat je het zelf graag bekend wil maken. Lijkt mij dat degene dat zelf ook zou willen... Ongeschreven regel inderdaad

17. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Indd ongeschreven regel die geschreven staat bij ons in de praktijk. Gewoon even aangeven bij het maken van de afspraak. Hier kwam ik mn collega tegen, maar zij wist al dat ik zwanger was.

18. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt! Mijn man en ik gingen voor onze eerste groeiecho naar de verloskundige en toen de verloskundige aan kwam lopen, zei ze dat ze een stagiaire bij zich had die mijn man kende en later gaf ze aan dat ze ook mij kende. Mijn man had haar leren kennen in Griekenland, omdat hij daar vandaan komt en zij had mij daar met hem natuurlijk gezien. Heel bizar! Ze is gewoon Nederlandse en onze praktijk is in een klein dorp, bovendien komt zij uit een andere kant van Nederland. Ik had er in principe geen problemen mee, mits ze niets aan gezamenlijke kennissen zou vertellen en mocht ik een inwendige echo krijgen, ze hier niet bij zou zijn. Zo zie je maar, de wereld is HEEL klein. We kwamen haar oviergens deze zomer weer tegen in Griekenland.. wel erg grappig!

Deel Deze Pagina