Ja hoor, hier ineens ook zenuwen toegeslagen voor 1e echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lonit27, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    #1 Lonit27, 25 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2009
    Hey meiden,

Aanstaande maandag heb ik de eerste echo. Deze hele week heb ik er enorm naar uitgekeken en voelde ik me er rustig en blij onder. En toch vandaag ineens de zenuwen!
    Ik ben nu 9 weken zwanger en heb eigenlijk geen enkele zwangerschapskwaal, behalve dat mijn borsten gevoeliger zijn dan normaal. Maar, sinds gisteren is dat ook ineens wat minder geworden. Alleen in mijn beha zijn ze nog gespannen/gevoelig, en nee, dat is niet omdat die beha te strak zit ofzo, haha ;)
    Heb overigens nooit bloedverlies gehad sinds ik zwanger ben, dat is dus wel een goed teken hoop ik...? Maar toch ga ik ineens twijfelen aan mijn lichaam en vraag ik me af of het allemaal wel goed is dat ik geen kwalen heb. Sterker nog, sinds ik zwanger ben voel ik me heel energiek en fijn. Positief zou je zeggen, maar ik ben hierdoor ineens bang dat we maandag alleen maar een vruchtzak zien, zonder embryo...of dat het hartje niet meer klopt, dat soort dingen.
    Ik wil me niet zo druk maken en me al helemaal niet op dit soort negatieve gedachten focussen, maar het spookt toch de hele tijd door mijn hoofd. Aaarggh! Zijn er meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten? Heb even positieve gedachten en verhalen nodig geloof ik :)

Liefs,
    Lonit

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    niet in t zelfde schuitje gezeten maar kan het me wel voorstellen ..

heel veel succes / en vooral plezier :D

x

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heel normaal... en die zenuwen krijg je om andere redenen waarschijnlijk ook weer als je voor de 20 weken echo gaat. Ik in ieder geval wel! :) En toch, bij beide alles dik in orde :) Mij is het in het begin vaak gezegd 'vertrouw op je lichaam'. Dat is alles wat je kan doen!

En eh... ik was met 9 weken kotsmisselijk, wees er maar blij mee als dat je bespaard wordt. Echt. Het hebben van symptomen of niet, is namelijk geen goed of slecht teken, ondanks dat dat wel vaak gezegd wordt. Niet iedereen heeft de 'misselijkheidsreactie' op hCG. Mijn moeder was nooit misselijk, mijn schoonmoeder heeft haar hele zwangerschap overgegeven. Ik zat daar mooi tussenin. Maar ook mensen bij wie het mis gaat, kunnen gewoon symptomen hebben- de hCG hoeft niet meteen af te nemen als er iets mis blijkt met het vruchtje. Met andere woorden: symptomen, hoe 'geruststellend' die ook kunnen zijn, zeggen niet altijd of het goed of fout zit.

4. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik was ook zo vreselijk bang voor me eerste echo..
    durfde amper te kijken toen ze dat ding op me buik zette...
    en t kwam vooral door..... de slechte verhalen hier op t forum.
    die had ik nooit moeten lezen.. tis en blijft heel erg voor iedereen bij wie t mis is gegaan, maar als alles bij jou gewoon goed voelt en gaat, dan moet je dat soort dingen echt niet gaan lezen. je moet maar zo denken, t gaat vaker goed dan fout!!

suc6!!

5. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 1 ! Ik was heel neutraal en down to earth over de eerste echo. Ik wilde niet teveel hopen en ja ik ben toch wel van het...eerst zien en dan geloven.

Toen de echo gemaakt werd....en ik naar het scherm keek....kon ik pas echt genieten!!! Er zit echt een beebje in mijn buik en wat klopt het hartje hard en snel!!

En dat terwijl mijn man altijd zei: JE MOET NIET ZO NEGATIEF denken. Ik zag het niet als negatief denken....ik zag het meer als reeel zijn en op alles voorbereid zijn.

Dus ik kan me voorstellen hoe je je voelt...maar ik moet mijn man toch gelijk geven!! Weg met de negatieve gedachten en gewoon genieten.

En wat betreft die symptomen...wat niet is kan nog komen! Zo heb ik t ook ervaren.... zo had ik alleen lichte krampjes in mijn buik...en nu heb ik een enorm misselijkheidsgevoel en brandend maagzuur. Mijn mams was bij haar eerste zwangerschap (ik) kots misselijk en alleen maar afgevallen. En bij haar 2e (broertje) zat ze heerlijk aan de soesjes en was het lang leve de lol!

Meis komt goed maandag!!! Geniet van je echo...... xx

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb afgelopen woensdag de eerste echo gehad. Ook ik heb bijna geen symptomen. Alleen zere borsten (is al aan het afnemen) en moe. Verder helemaal niets. Maar mijn echo was helemaal goed, we zagen een mooi kloppend hartje.

7. Dreamtheatre

6 aug 2009
    62
    0
    0
    Ja hoor, ik had ook ineens zenuwen voor de eerste echo.. en die was uiteindelijk super... nu de tweede echo eraan komt kriebelt het ook al een beetje, echter nu vooral omdat we staan te popelen om te zien of we een beebin of een beebman hebben gemaakt:)
    En wat mij helpt is: Voor je het weet is je zwangerschap voorbij, neem het er van!

8. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    Hoi Lonit,

Ik heb ook aanstaande maandag eindelijk mijn eerste echo, heb echt te lang hierop moeten wachten haha. Ik heb ook geen kwaaltjes behalve pijnlijke borsten en ik ben er eigenlijk erg blij mee. Ik ben zo benieuwd en ben ook heel erg zenuwachtig. Ik hoop dat je een fijne echo zal hebben maandag.

groetjes Mamani

9. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Hai meiden,

Dank voor alle lieve en positieve berichtjes. Ik kan hier gelukkig ook een heel positief bericht posten :D Een uur geleden heb ik de echo gehad en alles is goed!!!!! Er zit een heel beweeglijk kindje van 3,12 cm in mijn buik die druk aan het zwaaien was met zijn handjes en voetjes. Het hartje klopte prima met 173 slagen per minuut. Ik had verwacht dat ik zou gaan huilen, maar ik kon alleen maar van oor tot oor grijnzen en lachen van geluk. Wat een wonder! Mijn vriend zat ook vol verwondering naar het beeldscherm te kijken :D

Ik ga vanaf nu echt proberen meer op mijn lichaam te vertrouwen en genieten van het feit dat ik zo fit zwanger ben!
    Oh ja, ik ben trouwens iets verder dan ik dacht: 10 weken, ipv 9 weken en 3 dagen. Toch weer vier dagen verder dan ik dacht, een fijn idee! :D

Mamani, ik hoop dat jij ook een fijne eerste echo hebt. Ben heel benieuwd!

Liefs,
    Lonit

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    ahhh goed nieuws! Geweldig! Nu lekker genieten van de zwangerschap meid en wees blij dat de kwaaltjes er niet zijn! ; )

11. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    Hoi Lonit,

Ik had inderdaad ook vanmorgen me eerste echo, vond het echt prachtig, hij/zij lag helemaal met de billetjes omhoog hihi
    Ik was echt heel zenuwachtig,maar gelukkig heeft de echoscopiste me gerustgesteld dat alles zover ze kan zien goed is. Het gekke is dat ik me nog steeds niet echt zwanger voel, heb ook nergens last van, net als mijn eerste zwangerschap.
    Wat fijn dat het goed is gegaan bij de echo, nu lekker genieten he en positief blijven.

groetjes en liefs Mamani

Deel Deze Pagina