Goedemiddag, Gisteren ben ik bij de VK geweest en kreeg daarbij een standaard echo (standaard bij 12 weken, wegens omstandigheden bij mij nu op 15 weken). We hadden overigens eerder al heel bewust besloten om niet voor de 20-weken echo te gaan. Maar nu: de echo was over het algemeen heel mooi, belangrijke zaken als hartkamers, maagje, blaasje, ruggewervel ed waren prachtig te zien. Maar... mijn verloskundige zag ook een holte ter hoogte van de nieren. Omdat ik geen 20-weken echo krijg, gaat ze het nu zelf in de gaten houden en krijg ik over 8 weken een herhaling van de echo. Als de holte er dan nog is, moet ik het verder uit laten zoeken. Vandaag kom ik erachter dat ik niet voldoende doorgevraagd heb. Moet ik me hier zorgen over maken? Wat zijn de opties van wat er aan de hand kan zijn? een cyste bij de nieren ofzo? Ik maak me voorlopig nog geen zorgen, één van de redenen (niet de hoofdreden overigens) om geen 20-weken echo te willen is dat je er vaak onnodig ongerust door kan worden gemaakt. Dus ik wil me nu niet druk gaan maken terwijl het over 8 weken misschien niet eens meer te zien is. Maar ik wil toch graag even weten wat het nou eigenlijk in kan houden. Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes, minipi
Hoi minipi, Ik kan helaas niet over de echo oordelen omdat ik het niet heb gezien. het zou inderdaad een cyste kunnen zijn of vocht of een vetbultje. Ik tast in het duister. Indien je vragen hebt is het daarom verstandig toch je verloskundige even te bellen. imke
Bedankt. Ik denk dat ik eerst nog maar wat google en anders gewoon wacht tot de volgende keer, zonder me zorgen te gaan maken. Volgens mij gaat me dat lukken...