hartje gehoord met de angelsounds

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Irene, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik heb een apparaatje gekocht, nl de angelsounds waarmee je het hartje van je baby kan horen. Nu ben ik (waarschijnlijk) ruim 10 weken zwanger (er is nog enige twijfel over de termijn). Vandaag heb ik geprobeerd het hartje te vinden met de angelsounds en het is (denk ik) gelukt. Ik kwam uit op 153 slagen per minuut. Is dat goed? En hoe weet ik zeker dat dit de hartslag van mijn kindje was en niet die van mij, of kan mijn hart niet zo snel slaan? Omdat mijn echo van de week super onduidelijk was en we nu erg in spanning zitten of alles wel goed zit, waren we superblij toen we het hoorden en hopen natuurlijk dat het echt het hartje van ons kindje was. Is 153 slagen per minuut goed? Alvast erg bedankt!

Groetjes Irene

2. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Oja en ik zou ook heel graag willen weten of dit apparaatje schadelijk is voor de baby. Op de gebruiksaanwijzing staat dat het absoluut niet schadelijk is, maar ik hoor hier en daar wat verschillende verhalen en mocht het niet veilig zijn dan stop ik absoluut meteen met het gebruik![/i]

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Irene,

gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wil je aanraden niet elke dag te luisteren met de angelsound. Je kan je zelf namelijk ook erg ongerust maken me thet gebruik ervan. Voor een ervaren verloskudnige is het soms al lastig het hartje te vinden! JE kan controleren of het niet je eigen hartslag is door gelijker tijd je eigen pols te tellen dan hoor en voel je gelijk verschil of komt het overeen.
    Een normale hartslag zit tussen de 110 en 170 dus 153 is prima.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina