echo in ziekenhuis

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door -, 19 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik woon hier nog niet zo lang in dit dorpje hiero
    tis een klein dorpje en de vk komt hier eens in de maand naartoe
    en gaat dan hier in het kruigebouw achter de school zitten
    tis zo´n klein dorpje dat ze hier nog geen supermarkt ofzoiets hebben
    waar de friettent dicht gaat als ze een uurtje geen klanten heeft gezien
    enz enz erg klein dus
    volgens mijn vriend is het zo klein dat de vk geen echoapparaat in het kruigebouw heeft
    dus voor een echo zal ik waarschijnlijk naar het ziekenhuis moeten
    ik vind dit raar want bij ziekenhuis denk ik aan medische redenen
    ik hoop dus dat ze me niet doorsturen voor een echo als er alleen en medische reden is want ik wil ook gewoon een eerste foto van mijn kleintje zien
    tis natuurlijk nog niet zo ver morgen heb ik pas een eerste afspraak en dat is alleen de intake de afspraak daarna is hopelijk de echo
    maar goed dat wilde ik effe kwijt
    zijn er misschien meer vrouwen die in zo´n klein dorpje wonen en ongeveer hetzelfde hebben

2. Niet meer actief

ik woon in een iets groter dorp (wij hebben een heuse supermarkt en de friettent blijft tot 01.00 open haha). Onze vk komt hier 1 keer in de week en heeft geen echo apparaat. Op hun praktijk in waalwijk hebben ze echter ook geen apparaat. Dat is vrij normaal, want dat is best duur!

Ik moet dus ook naar het ziekenhuis voor echo's enzo.

3. Niet meer actief

ja ben het niet gewend kom eigenlijk uit een groot dorp waar alleen al bij mij in de straat een grote vk praktijk zat 2 friettenten allebei tot 1 uur open waren een slecker een drogist 2 kapsalons whahahahahahahaha dat was dus veel groter als wat ik hier gewend ben
    nou tis dus heel normaal keej weet ik dat ha ha ha

4. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik woon niet in een dorp maar in Utrecht. Maar bij mijn verloskundige hebben ze ook geen echo-apparaat dus moest ik voor mijn eerste echo naar een andere wijk voor een keertje. En voor de 20 weken echo moet ik naar het ziekenhuis. Ik denk niet dat ze je alleen een echo geven als er medische redenen zijn. Volgens mij heb je gewoon recht op zo'n echo.. Maar je zou het eens aan je VK moeten vragen!

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ook ik woon in een stad maar de vk maakt geen echo's dat doen ze allemaal in het Diagnostisch Centrum hier.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met 12-14 weken en met 20 weken krijg je gewoon een echo hoor, die krijgt iedereen en die worden ook gewoon vergoed. Hiervoor moet je dan wel naar het ziekenhuis, maar is verder niets medisch ofzo. Ik woon in een redelijk groot dorp, maar de vk heeft hier ook geen echo apparaat, dat gaat allemaal via het ziekenhuis, is dus niets geks aan...

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik woon in een stad en mijn verloskundige heeft ook geen echo-apparaat.
    Heb al mijn echo's in het ziekenhuis laten maken :)
    Behalve natuurlijk de pretecho ;) ( die ik morgenavond heb :D )

8. Niet meer actief

daar twijfel ik over ee pretecho
    bij mijn vorige dacht ik ik wil het weten maar toen wilde de vk niks zeggen want het moest en zou een verassing zijn kreeg het niet voor elkaar ben zelfs boos geworden op hem want ik wilde het graag weten maar toen kwam ie dus met het argument dat ik over een paar weekjes al zou weten wat het was dus waar maakte ik me druk over pffff
    als ik een pretecho laat maken doe ik dat alleen om erachter te komen of het een jochie of een grietje is en natuurlijk is het leuk om je kind nog eens extra te zien maar dan moet ik hier ook flink op zoek volgens mij moet ik dan naar rotterdam toe ofzo

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Nou je bent er ondertussen al achter dat een echo in het ziekenhuis niet raar is...

Bij ons in de nieuwe vk praktijk hebben ze aan de overkant een echoscopiste zitten maar voor de 20 weken echo moeten wij ook naar het ziekenhuis, gezien de apparatuur nogal zwaar en groot schijnt te zijn voor de echo...

Ze doet de echo echter wel zelf hoor.

Het is tegenwoordig zo dat je 2 echos vergoed krijgt zonder dringende medicatie, 1 is de termijn bepalende echo, die vaak tussen de 10 en 12 weken plaatsvind en de andere is de 20 weken echo.

Ik kreeg de eerste echo met 8 weken puur omdat ik eerder een mk heb gehad en de echoscopiste die dag een *gaatje* had.

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    veel verloskundige hebben geen echo apparaten

deze worden bijna allemaal gemaakt in een ziekenhuis
    of je nu in een dorp woont of stad :)

11. Niet meer actief

ja dat wist ik dus niet omdat ik dus uit een groot dorp kom waar ze wel gewoon een echoaparaat hebben en dus vond ik het maar vreemd ziekenhuis klinkt gelijk zo klinisch

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kunt tijdens je 20 weken echo het geslacht gewoon vragen, scheelt je dan weer een pretecho...

13. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja maar of ze het ook willen zeggen.. hier in iedergeval niet..

14. Niet meer actief

nou zo´n vk heb ik dus gehad bij de eerste ik kreeg absoluut niet te horen wat het zou worden volgens hem moest en zou het een verassing zijn ik heb toen van alles geprobeerd om het hem te laten zeggen maar hij deed het niet hij wilde er niet eens naar kijken

maar nu woon ik elders en gaat het dus via een echografisch bureau )ik dahct ziekenhuis maar dat is dus niet zo) en die zeggen het wel denk ik

15. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    Het dorp waar ik tijdens mijn eerste zwangerschap woonde, had niet eens een verloskundige. De huisarts van het nabijgelegen dorp deed alle controles en voor een echo moest ik dus ook naar het ziekenhuis.

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Het dorpje waar ik woon is voorzien van bijna alle luxe maar ook geen vk, dus ik moet een paar km verder op me melden a.s. woensdag bij de vk.
    Voor de echo moet ik ook naar een diag. centrum, en wij gaan zeker voor de pret-echo :D

enige wat het kindje nu moet doen is blijven zitten waar die zit dan komt alles best in orde denk ik zo ;)

17. wij krijgen hier ook met 20 weken een echo, maar je kan niet vaak genoeg je kindje in je buik zien denk ik.
    toen ik van anne zwanger was moest je voor een echo ook naar het ziekenhuis maar nu hebben ze er 1 bij de vk.
    ik denk dat dat ook beter en makkelijke is omdat ze het in het ziekenhuis al druk genoeg hebben.

bij mijn dochter hebben we met 22 weken een pret echo laten maken we vonden en vinden het nog steeds mooi.
    ze is nu bijna 4 (7-01-2007) en de fotos hangen nog steeds in de kamer in een lijst met meerdere vakjes.
    we laten ook straks als ik 22 weken ben zeker weer een pret echo maken.
    mijn man en ik vinden alleen een 3d echo een beetje eng dus we houden het op de gewone echo.

het kost aardig wat geld maar ik vind het zeker de moeite waard!
    groetjes van patricia

Deel Deze Pagina