Hallo, Ik heb even een vraagje. Ik las net op internet dat een kindje van 6 maanden 3 tot 4 uur wakker kan zijn tussen de slaapjes??? Ons dochtertje word na 2 tot maximaal 2 en een half uur echt huilerig en hangerig. ben benieuwd hoe dat bij anderen is
Nee joh, dat zou betekenen dat de alleen de lange middagslaapje heeft, als die telkens 4 uur wakker is tussendoor. Volgens mij is 2 uur redelijk gemiddeld met 6 mnd. 4 uur wakker is meer richting 1 - 1,5 jaar.
Rond de zes maanden slaapt de helft van de baby's 's nachts ongeveer zes uur achter elkaar door. Wanneer je baby ouder dan 6 maanden is, is hij/zij meestal drie tot vier uur wakker gedurende de dag.Rond de 9 maanden proberen ze zelfs als ze moe zijn wakker te blijven. Nieuwe dingen leren, zoals gaan kruipen, kan effect hebben op het slaapritme. Staat op de site.. vond het ook al heel erg lang
Dit is wat het boek 'baby in een droomritme' zegt: 3-6 maanden: totale slaap 14-15 uur slaapjes overdag 3-4 slaap 's nachts gemiddeld 10 uur wakkertijd 90 min 6-8 maanden: totale slaap 14-15 uur slaapjes overdag 2-3 slaap 's nachts gemiddeld 11 uur wakkertijd 90 -150 min Jouw kindje zit hier dus ergens middenin waarschijnlijk.
Hier met 5,5 maand: 's Avonds van 6 tot 's morgens 7 met een half uurtje tussendoor wakker ivm laatste fles (wakker maken) overdag slaapt hij meestal korte hazenslaapjes en is best wel veel wakker, soms inderdaad tot 3 uur per keer. Maar hij geeft heel duidelijk aan als hij moe word dus dan leg ik hem altijd direct in bed alleen dat gebeurt dus inderdaad vrij weinig hier
Ik dus ook, mamavananna! Ik heb het idee dat mijn meisje nog steeds best veel slaapt. Ze slaapt s'nachts van 19.00 tot 7.00 en dan moet ik het sochtends rekken om haar tot 9.00 wakker te houden.
8-12 maanden (droomritme) totale slaap 14-15 uur slaapjes overdag 2 slaap 's nachts gemiddeld 9,5-11 uur wakkertijd 120 -180 min 12 maanden (droomritme) totale slaap 11-14 uur slaapjes overdag 1-2 slaap 's nachts gemiddeld 9,5-11,5 uur wakkertijd 120 -180 min
4 uur wakker achter elkaar? Van z'n lang zal ze leven niet Hier nog steeds 2 a 2,5 uur wakker per keer. Al merk ik wel dat het laatste slaapje voor de avond langzaam aan minder wordt en dus langer wakker is. Met 6 maanden was het zelfs 1,5 uur wakker per keer geloof ik. Zoiets.
Het ligt echt aan je kindje, boekjes en internet kunnen heel veel zeggen over gemiddelden maar ieder kind en mens is anders. Het beste is om naar je kind te kijken en wat het beste bij jouw kind past. De ene is al moe na 1,5 uur en de ander na 2,5 uur terwijl ze dezelfde leeftijd hebben...
Kijk naar je kind en laat al die boeken varen. Mijn oudste is een echte slaapkop. Rond die leeftijd sliep ze ong zo: 19.30 - 9.00 (6.00 borstvoeding en direct doorslapen) 10.30 - 11.30 13.00 - 15.00 16.45 - 17.30 Mijn jongste daar in tegen.... Vond het met 6 maanden prima tijd om over te gaan op 1 slaapje... Al maanden is dit haar ritme: 19.30 - 8.00 (6.00 borstvoeding en na wat zingen weer uurtje/1,5 uur slapen) 13.00 - 15.30 Kortom... Kijk naar je kind, dat is de enige die het je kan vertellen....