wee achtige pijn bij 8 wk zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Peetje, 16 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hallo Mirjam,

    Ik heb sinds oudjaarsavond last van vocht en bloedverlies en al vanaf het begin van mijn zwangerschap buikpijn, maar erger dan een gewone menstruatiepijn..verloskundige zei dat het geen kwaad kon..Tot ik dus bloed en vocht verloor..na bijna 2 weken van onzekerheid en vocht en bloedverlies kreeg ik dan eindelijk mijn echo..wat bleek, ik heb 2 holtes in de een een kindje met een kloppend hartje en ook mooi op groote :) ..in de andere was geen hartje meer te zien, alleen maar bloed en stolsels..hoogstwaarschijnlijk een 2ling geweest zei ze..nu heb ik al vanaf het begin het gevoel gehad dat ik er 2 had en dat er iets mis was..klopte dus, maar goed wat er nu is..ik krijg de 24e weer een echo om te kijken of de bloeding weg is, nu ben ik al ruim 3 dagen flink wat bruin bloed en dikke stolsels aant verliezen, iedere keer als dat gebeurd krijg ik dezelfde soort pijn als de eerste duidelijkere weeen bij mijn eerste kindje..pijn onderin mijn buik, uitstralend naar mijn onderrug en bovenbenen, is dit normaal? Ik ben zo bang dat het schade aanricht voor het kindje dat wel nog leeft? De vrouw van de echo gaf me 50% kans dat deze zwangerschap goed zou lopen...

    Alvast bedankt..

    groetjes Petra
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Petra,

    dit is een hele onzekere tijd voor je. Het bloedverlies met stolsels is waarschijnlijk afkomstig uit de holte die op de echo was te zien. Het is normaal dat dit met buikpijn en flinke krampen gepaard gaat. Het is eigenlijk een mini-bevalling, de krampen zijn een soort weeën (met pijn die uit kan stralen naar rug of benen) die ervoor zorgen dat de baarmoedermond een klein stukje opengaat, zodat het bloed eruit kan. Je kunt nu niets doen dan afwachten, je hebt inderdaad 50 % kans dat het met het dit kindje goed blijft gaan. En dat hoop ik van harte voor je!
    Wanneer je veel pijn hebt kun je een warme douche nemen en eventueel paracetamol. Bel bij onzekerheid of vragen je verloskundige.

    Mirjam
     
  3. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Dank je Mirjam voor je antwoord, afwachten dus...Maar dat het bloed en de stolsels eruit komen is dus wel een goed teken toch? Het is beter dat het eruit komt, dan kan het toch ook minder snel schade aanrichten bij het gezonde kindje?

    groetjes Petra
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Petra,

    het is inderdaad goed dat het eruit komt. Je lichaam stoot af wat niet gezond of levensvatbaar is.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina