Niu hier nog niet uit de spanning. Heupdysplasie is inmiddels bijna 100% uitgesloten. De inderfysio is er bij geweest omdat de arts bleef bij het beenlnegte verschil en kniehoogte verschil ondanks de goede echo. Defysio kon er ook niks met de heupjes of met haar houding van maken dus nu gaan we volgende week met haar naar de kinderarts. Misschien dat er een afwijking in de groei van haar botten of groeischijven zit. Zolang het een minimaal verschil is, is het ok. Maar als het groter dan 2 cm wordt dan moet er wel wat aan gedaan worden. Ben benieuwd... Dees: blijft spannend he, ook al is het zo'n minimale afwijking. Beter uitsluiten dan er later alsnog achter komen. Wanneer heb je de echo staan? Ik ben ook eerst langs de HA geweest maar die vonden het allemaal wel meevallen. Achteraf was er toch niet zo gedetailleerd naar gekeken al had hij gelijk qua heupdysplasie. Succes! Hopelijk is het storm in een glas water.
Wij hebben de afgelopen week net een weekje tractie achter de rug, de dysplasie was stiekum een luxatie. Madam had daar in het ziekenhuis de hele afdeling plus de langskomende artsen in d'r broekzak met haar lachebekje. Stond ook dagelijks bij de zusterpost voor de gezelligheid. Gisteren terug geweest voor controlefoto met de camp-spreider en nu is het gewrichtje alweer uit de kom. Ons dametje heeft waarschijnlijk een zeer flexibel gewricht. Heb gisteravond eens met m'n schoonzus gebeld, nichtje nam op en die heeft ook wel van die gewrichten, waarschijnlijk dus erfelijk. De zussen van manlief draaide om niets hun schouders uit de kom. Maandag gaan we terug naar de instrumentenmaker voor een pavlikbandage, daar zag de arts meer in dan in een gipsbroek. "Daar krijgen we 'm wel mee op z'n plek, maar als de gipsbroek af gaat ben ik bang dat de boel weer weg schiet. Met pavlik kan ze wat bewegen en moeten de spieren sterker worden die de boel op de plaats houden."was zijn commentaar. Ben benieuwd.
Jeetje joh... hoe is het toch mogelijk dat men eerder niets heeft gezien, zelfs geluxeerd!! Maar schijnbaar gebeurt het heel makkelijk bij je dochter. Want nu alweer uit de kom!! Gelukkig gaat ze er nog zo vrolijk mee om, lijkt me voor jullie als ouders toch bijzonder vervelend!! Moet ze nu weer in tractie? Ben erg benieuwd wat volgende week de kinderarts over onze meid te melden heeft. Wie weet maken ze dan ook nog een rontgenfoto? Inmiddels denk ik dat ze geen heupdysplasie heeft, zowel de huisarts als de fysio konden dit er niet van maken, plus de echo liet dit niet zien (al schijnt een echo het heel vaak fout te hebben!!!). Maar wat het traject wordt bij een beenlengte verschil zonder heupafwijking???
probeer anders eens bij een orthopeed terecht te komen. Die hebben meer verstand van gewrichten dan een kinderarts lijkt me. Rontgenfoto's laten meer zien dan een echo, geloof ik. Voor uk wel even lastig omdat ze met 2 man vast wordt gehouden in de goede houding. Vond die van ons in ieder geval niet grappig.
Ja, mijn idee.... maar ik verwacht dat de kinderarts wel zal doorsturen wanneer hij er zelf niet meer uitkomt? Ik vind het ook een beetje vreemd dat het allemaal via zo'n omweg moet gaan... Via CB arts naar HA naar ziekenhuis voor een echo, weer terug naar CB arts, naar kinderfysio, nu naar kinderarts..... en waarschijnlijk dan weer naar ortopeed?? Maar ja, ik ben al blij dat ze uberhaupt doorsturen want het eerste plan was afwachten tot 6 maanden voor een nieuwe foto!!