Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest en heb een echo gehad, daarin zag ze dat het beebje erg bewegelijk was en daardoor kon ze het niet goed meten, na het beeld 4 keer te hebben vast gezet heeft ze gemeten dat het ongeveer 1,5 cm was, dat kwam overeen met 8 weken en 1 dag, ze vertelde er wel bij dat dat niet zou kunnen omdat het met 8 weken niet zo bewegelijk zou kunnen zijn (ze was echt verbaast dat het zo bewoog ) wie herkend dit en bleek later gewoon goed te zijn? ik weet namelijk ook zeker dat het rondom 15 januari moet zijn gebeurd, daarna hebben we namelijk niet meer geklust, door omstandigheden. ps heb trouwens wel het hartje gezien! groetjes bambie
nou ik ben ook pas deze week voor het eerst bij de verloskundige geweest. Bij mij bewoog de kleine ook ontzettend veel, hebben nu gezegd dat ik 9 weken zwanger ben ipv de 10 weken die volgens de berekening van eerste dag menstruatie zou moeten zijn. Maar dit zou ook nog kunnen veranderen. Moet over 2 weken naar t ziekenhuis voor de combinatietest en dan kunnen ze het beter zien, anders had ik volgende week weer bij de verloskundige een echo gehad. Dus ik weet het ook niet precies. Kan nog veranderen denk ik....
Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik de eerste echo gehad met 11 weken en toen zagen wij ook dat hij heel erg veel bewoog en dat is zo gebleven. Nu bijna 2 1/2 jaar later en meneer beweegt nog steeds heel erg veel. Om af en toe moe van te worden
Mijn kindje is iets kleinder dan het gemiddelde. Ik hoefde mij geen zorgen te maken zei de echo meneer. En zolang dat allemaal goed is doe ik dat ook maar niet. want tja als er een groot kindje in je buik huisd betekend dat ook dat dat groot kindje er ook uit moet. Toch?
hoi! ik ben gisteren de eerste echo laten maken. ik ben 5 dagen teruggezet. schijnt heel normaal te zijn. ook ik heb over 3 weken een combinatietest. dan zullen ze het zeker kunnen bepalen.
hoi hoi ik heb echo gehad en op de echo was ik 11 weken terwijl ik volgens de laatste dag van de mensturatie 12 weken hoor te zijn nu is de datum bij mij een week vooruit gezegt 21 aug naar 28 aug maar over 2 weken hebben we een pret echo en gaan we het weer meten enzo
Hahaha schildje hier percies zo in de buik super druk maar das eigenlijk nooit verdwenen nu is hij bijna 11 en stuitert nog net zo hard door Bij dit kindje konden ze ook niet goed opmeten 2 weken later wel datum klopte met de berekening terwijl ze dachten dat het een week terug gezet zou worden .
Hier was het bij ieder echo anders dan was het 20 aug dan weer 28 dan weer 24 aug. ze gaan nu gewoon uit van mijn men omdat die heel erg regelmatig is en vorrige week met de echo konden ze echt goed meten en denken ze er 2 dagen naast te zitten. heb wel kenbaar gemaakt dat ik hoe dan ook met 38 weken pas min ingeleid wil worden als de kleine dan echt misschien jonger is dan is het 37 weken en vind ik fijner. de gyn begreep dat gelukkig maar het kindje moet er zo ie zo met 7 pond uit dus we zullen maar rustig afwachten
Ik had afgelopen woensdag een echo en mijn kleintje is ook nog maar 1.5 cm terwijl ik 9 weken was afgelopen woensdag. Ook ik maak me een beetje zorgen, maar ik ga er maar vanuit dat het super goed is en dat het nog super veel tijd heeft om nog veel meer te groeien. Volgens de v.k. was het allemaal goed en daar ga ik dan maar vanuit. Het zit gewoon goed, daar vertrouw ik op! Groetjes Lotte
Dat herken ik dus dat je dan een beetje ongerust bent, vandaar ook mijn berichtje. Wij willen het graag gaan vertellen dat ik zwanger ben, ook omdat al een aantal mensen het hebben geraden en ik zoiets zei van niet dat ik weet hoor.. maar ik voel me er niet lekker bij ik wil namelijk niet liegen, weet iemand of het klopt dat als het een kloppend hartje heeft je dan al meer kans hebt dan het goed gaat? groetjes bambie
Ik heb het gewoon al verteld hoor aan iedereen. Je moet gewoon op je eigen gevoel af gaan. Dat is het belangrijkste wat bij moeder zijn hoort. Dus als je gevoel goed is, gewoon zeggen! Groetjes Lotte
Ik weet dat onze eerste echo ook uitwees dat ik een week minder ver was. Bij latere echo's benaderde we steeds vaker de datum die we zelf ook hadden berekent. Latere echo's worden in mijn geval steeds nauwkeuriger. Inmideels zitten we precies op de lengte die ik vanaf het begin had berekent. Ik zou me er geen zorgen over maken!
komt bekend voor. De echo zegt bij mij uigerekend op 16 mei a.s. (is door de gyneacoloog gedaan in het ziekenhuis) en de verloskundige zegt dat ik uitgerekend ben op 6 mei a.s. Nu is mijn baarmoeder en kindje wel qua groei volgens de verloskundige naar haar berekening van 6 mei. Dus is het afwachten. Op de ticker hou ik de ziekenhuisberekening van de echo aan van 16 mei. (Hopelijk komt het toch rond 16 mie, want op 5 mei beginnen onze buren met een mega renovatie in hun huis, badkmare, keuken, toilet e.d. wordren er uit gesloopt...en die herrie heb ik liever voor mij bevalling, het neerzetten van ee keuken e.d. is altijd nog iets minder herrie dan het sloopwerk)
of je gaat bevallen van de herrie kan je wel wat harder schreeuwen want dat horen ze dan toch niet door de herrie heen Nee hoor ik hoop voor je dat ze dan al een eind door de verbouwing heen zijn, lijkt me niets om te liggen bevallen met zo'n herrie naast je. Wij hebben net een huis gekocht en ik hoop te kunnen verhuizen voor de 7 maand van mijn zwangerschap dan kunnen we daar ook meteen de baby kamer klaar maken. groetjes bambie
haha nou dat kan ook...maar ik beval in het ziekenhuis, ik vind het erger voor de kleine die dan in een huis komt waar veel herrieoverlast is. ik weet niet hoe ik ook ga reageren, je bent moe en herrie komt dan niet echt goed uit.... hahaha