Vraagje, op maandag 27-7 ben ik doormiddel van een geplande keizersnede bevallen. De eerste dagen verloor ik aardig wat bloed en stolsels maar al snel werd dat minder en kon ik makkelijk over op maandverband dragen. Na twee dagen (vorige week woensdag en donderdag, iets meer dan een week na mijn ks) helemaal niks verloren te hebben verloor ik in de nacht van vrijdag op zaterdag (bijna twee weken na mijn ks) ineens best wel veel bloed, bij het opstaan in de nacht "viel" het als het waren in een keer naar buiten (paste nog wel in mijn maandverband) en was het rood en slijmerig (sorry voor de details...). Dit heeft zaterdag en zondag in mindere maten aangehouden. Maandag en dinsdag verloor ik weer helemaal niks en nu woensdag en donderdag weer wel. Ik kan het af met maandverband en het is nu rood/bruin met veel slijm gemixt. Telkens bij het afvegen op het toilet toch een aardige portie... Mijn buik is ook erg gevoelig de afgelopen paar dagen, meer dan daarvoor maar ik doe ook meer per dag ondertussen en slaap des te minder... Mijn vraag, is dit normaal qua bloedverlies? Dat je na twee weken ineens meer verliest? Ik heb mijn tempratuur gecheckt en die zit ergens tussen 37.1 en 37.4 afwisselend, ik dacht, daaraan kan ik zien als er wellicht iets zou gaan ontsteken ofzo, ik heb normaal tussen de 36.8 en 37.1 dus erg veel verschil is er niet, maar wel iets... De geur is trouwens niet veranderd, het blijft naar "ziekenhuis" ruiken wat ik verlies aan bloed e.d... Groetjes Rianne
HOi rianne, Doordat je steeds mobieler word kan je wat ruimer gaan vloeien, dit mag. Dat het donkerder van kleur word is vaak een teken dat het oud bloed is en dat het aflopende zaak is. Houd het in de gaten, ook je temp en de geur (goed bezig!!) Is het zo dat je meer buikpijn krijgt of je krijgt koorts of je gaat weer ruim helderrood vloeien dan moet je even aan de bel trekken, dit kan via je verloskundige of als je in het ziekenhuis hebt gelopen via de afdeling of via de huisarts. Imke