Afgelopen maandag hebben wij onze eerste echo gehad. Volgens de berekeningen ahv mijn laatste menstruatie (12-10-07) zou ik 7 weken en 3 dagen zwanger zijn geweest. Tijdens de echo (inwendig) kon ze heel moeilijk iets zien. Maar uiteindelijk zag ze een heel zwak kloppend hartje. Volgens de vk zou ik op grond van de snelheid van de hartslag en de grootte van het vruchtje zo'n 5 weken zwanger zijn. Dat kan volgens mij helemaal niet. Ik kan er toch niet ruim 2 weken naast zitten? Ze kon niet zeggen of het goed zat of fout is. Dus ik moet 2 weken geduld hebben en dan terugkomen voor een nieuwe echo. Pfffff en geduld is toch al mijn sterke kant.... Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik weet echt niet wat ik er nu van moet denken. Wil niet tè negatief zijn maar ook niet tè positief...
Het kan nog alle kanten op. Dit is inderaad een hele vervelende periode! Ik had zelf met 8 weken een echo en toen kwamen ze op 7 weken uit. Ik wist zeker dat ik 8 weken was omdat ik getemperatuurd had. Ik kreeg met 12 weken een miskraam, de foetus had blijkbaar bij de eerste echo al een groei achterstand. Maar het andere komt ook vaak genoeg voor gelukkig, dat je toch minder ver bent dan je denkt (bijvoorbeeld doordat je ei ineens veel later was), of dat het straks is 'bijgegroeid'. Veel sterkte in deze onzekere tijd!
Hallo! Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik was volgens mijn eigen telling 8 w en 4 dagen ofzo zwanger. Met de eerste echo zagen we een boontje met een kloppend hartje, maar kwa maat gelijk aan 7 weken. In een keer was ik dus 10 dagen terug gezet. Ook heb ik me daar veel zorgen over gemaakt omdat je idd vaak hoort dat het dan mis is. Ik moest maar liefst 4 (!) weken wachten totdat ik een nieuwe echo kreeg. In die 4 weken veel gepiekerd over alles en of het wel goed zou zijn. De dag voor de echo ook super zenuwachtig en mannetje ook omdat we er eigenlijk van uit gingen dat het niet goed zou zijn. Maar we zagen een echt kindje! klinkt heel gek, maar dat was prachtig om te zien. Van een boontje had het zich ontwikkeld naar een kindje met armen en benen en alles zat erop en eraan (voor zover ze het konden zien!) Het bewoog en zwaaide zelfs. Ook deed het zijn mondje al open! En bleek het kindje ook in een keer voor te liggen op de groei. Ik ben toen weer vooruit gezet in tijd, naar de oude uitgerekende termijn! Dus het kan ook een goed verhaal zijn hoor! Ik wil je in elk geval veel sterkte wensen de komende twee weken!
Maak je niet druk. Ik had op basis van mijn laatste menstruatie 10 dagen verder moeten zijn. Bij een termijnecho rond 7,5 week zie ik ook dat ik zelf dacht minder ver te zijn. Waarom dacht ik dat? Omdat we onveilig hebben gevreeen in de laatste week van de cyclus, normaal gesproken niet je vruchtbaarste tijd. Mijn idee bleek te kloppen, ik heb een late eisprong gehad en ben dus niet in de 2e week maar in de 4e cyclus-week bevrucht. Normaal heb wel een normale cyclus, dus dit is wel erg toevallig (of het lot, zo je wilt). dus het hoeft niets te betekenen.
als je eisprong later is geweest dan vermoed, en de innesteling langer heeft geduurd kan het makkelijk zo zijn dat je "tijd bijgesteld wordt"... maar het kan ook weer zo zijn dat als je later komt voor de echte termijnecho je weer ineens verder bent... mijn gyn berekende in 1e instantie 5 wkn en 3 dgn, en precies 3 wkn later was het 8 wkn en 3 dgn...en tijdens de combitest bleek ik ineens ruim een week verder te zijn en heeft de gyn "te kort" gemeten waardoor ik ook precies op de dag af op de grens zat dat die combitest nog gedaan kon worden... maak je er niet al te druk over meid...er is een vruchtje met hartaktie gezien, en dat is al heel wat, hij kon bij mij met 5 wkn en 3 dgn niet eens met zekerheid zeggen dat ie hartaktie zag.... gr.smoekie
ik heb het ook gehad ze dachten dat ik 7 weken was gezien mijn eerste dag van de laatste menstruatie maar heb pas ong 2weken later seks gehad dus ben nu bijna 7 weken
Hoi Irene, Ze ziet al aan de reacties dat het echt twee kanten op kan gaan. Ik had hetzelfde en bij mij ging het helaas de verkeerde kant op. Veel sterkte de komende twee weken!
Het kan inderdaad 2 kanten op gaan. Maar niet iedereen heeft een cyclus die zo nauwkeurig is als de klok. Ik had een cyclus van gemiddeld 33 dagen, maar bij mijn echo bleek toch dat die keer dat ik zwanger ben geworden mijn cyclus 28 á 29 dagen was. Het kan dus ook andersom, dus dat je dit keer een langere cyclus had, waardoor je niet 2 weken na je menstruatie je eisprong had, maar bijvoorbeeld pas na 3 weken. Een latere innesteling is ook nog mogelijk. Het is dus nu echt even afwachten...
Bedankt voor jullie lieve reacties. Het blijft een spannende tijd... Ik zal geduld moeten hebben tot 18 december. Voel me verder goed dus ik hoop dat het allemaal meevalt! Als ik meer weet laat ik het zeker even weten!
Nog extremer kan. Volgens de berekeningen door de huisarts en vk van laatste menstruatie zou ik 8 weken zwanger. Ik mocht gelijk komen voor de eerste echo maar daar bleek ik pas op 5 weken te zitten. 27 nov. tweede echo gehad en het hartje klopt, toen 7 weken. 27 dec. derde echo en dan krijg ik ook eindelijk te horen hoeveel weken en dagen en dus de uitgerekende datum.
Hier ook een ervaring. dmv tempen wisten wij ook precies wanneer de eisprong geweest was. Bij eerste bezoek aan verloskundige werd uitgegaan van 10 week (nav laatste menstruatie) en ik kwam op bijna 8 week. Een week later een echo en toen bleken we nog niet eens 8 weken te zijn. Heel gek, want achterna had ik dus een posi-test terwijl ik nog niet eens zwanger kon zijn... Kindje zag er prima uit. De 2e echo was het kindje gegroeid volgens het schema van de eerste echo en vorige week bij een spoedecho bleek het kindje ineens een paar dagen voor te liggen. het zegt dus niks, het enige wat je kunt is afwachten en je niet te druk maken... Liefs Friendly
Same here, dacht 8wk min 1 dag te zijn, echoscopiste hield het op minder dan 5 wk (terwijl er duidelijk hartactie te zien was). 2 dagen later voor geruststelling een pretecho laten doen, hartje klopte nog, volgens die berekeningen zat ik toen op 5 wk 4 dagen. Daarvan uitgaande zit ik vandaag op 7 weken. Morgen opnieuw termijnecho bij de eerste echoscopiste, heb een beetje "het is erop of eronder"-gevoel...
hallo meiden ik kom net terug van mn 1e echo. Na verwijdering van mn mirena maar 1 keer echt ongesteld geweest, (10 okt) en daarna niet meer, dus geen idee van cyclus. 18 nov. positief getest, en uitgegaan van 10 okt. zou het nu 9 weken moeten zijn. Blijkt het volgens de echo 0.4 cm te zijn, dus max. 5 weken, of het is gestopt met groeien, maar het vlies (?) eromheen is nog wel mooi, dus ze weten het niet, moet ook as. dinsdag de 18e terug om te zien of het gegroeit is, of binnen die tijd ik ga bloeden. weet nou niet of ik moet hopen of niet.... En zoals friendly, zou die posi test op de 18e dan eigenlijk niet kunnen...?... succes allemaal!
Hi Zeeland, dat komt bij ons wel lekker overeen he! Gelukkig hoef je maar een weekje te wachten en mogen we allebei dinsdag voor de 2e echo! Ik probeer me niet te druk te maken....voor zover dat lukt. Ik merk dat ik als een debiel overal zit te zoeken naar berichtjes die enigszins overeen komen met mijn situatie. Maar hoeveel ik ook lees, zowel positief als negatief, ik weet pas meer als ik dinsdag de echo heb gehad. Ik kan mezelf echt helemaal gek maken maar schiet er niets mee op. Eén ding is zeker, dit is GEEN fijn begin van een zwangerschap. Bij ek krampje dat ik heb, en mijn darmen zijn flink van slag dus krampjes zat, denk ik dat ik een miskraam krijg. Maar gelukkig blijkt elke keer weer dat het alleen maar mijn darmen zijn. Ik heb tot nu tot geen bloedverlies gehad dus dat is ook positief, ook al is dat ook geen garantie... Anyway, ik moet geduld hebben, nog een weekje......
Helaas, vandaag is gebleken dat mijn vruchtje niet gegroeid is, en geen hartslag meer heeft. IreneH, ga jij volgende week eens voor positief nieuws zorgen!
Maak je geen zorgen. Ik had getempt en wist wanneer mijn eisprong was en dacht dat ik precies wist hoe lang ik zwanger was en alsnog was ik 4 dagen minder zwanger dan ik dacht dat ik was. Als ik niet zou hebben getempt, dan zou ik hebben gedacht dat mijn eisprong veel eerder was en dat ik dus veel langer zwanger was..
@Mollyvg. Wat ontzettend vervelend voor je, ik leef echt met je mee. Die hoop hè.... Hoe voel je je nu? Ik hoop dat ik volgende week goed nieuws kan brengen. We zullen het zien...
Ja, die hoop, IreneH... Maar ik ben me er wel bewust van dat het niet voor niets mis gaat. Feit is dat vent en ik in ieder geval beiden goed vruchtbaar zijn, en dat wisten we van te voren niet. Nou ja, zo ga ik dus van meganuchter naar intens verdrietig. Komt wel goed, moet toch even verwerkt worden. Welke dag en tijdstip moet je volgende week? Ben je uitgerekend in juli? Dan kun je je evt aanmelden bij de gezelligste a.s. moeders van dit forum, de juli2008-moeders!
Ik kan me zo goed voorstellen dat de verwarring voor jezelf erg groot is. Nuchter bekeken (niet zwanger!) riep ik altijd dat een miskraam een doel had. Je kindje was niet 'goed' en dan geeft de natuur aan dat het beter niet verder kan groeien. Dat is nuchter, heel nuchter zonder emoties... Maar ja, dan doe je die test....en de blijdschap is zoooo groot. En je wilt niets liever dan een mooi gezond kindje op de wereld zetten. Dan is de klap heel groot als het niet goed gaat. Ook al kun je rationaliseren.... Mollyvg: Als ik jouw verhaal zo lees gaat het zeker goedkomen met jou! Het is zeker fijn om te weten dat je zwanger kunt worden! Ik zag je leeftijd (ben zelf 37 hoor en weet hoe het dan juist nog extra spannend is! Wij gaan volgende week dinsdag om 16.30 uur voor de echo, met z'n drietjes. Volgens mijn berekening (maar wat is die waard hahaha) ben ik 18 juli uitgerekend. Dus ik zal eens even gaan lezen op het juli 2008 forum. Zag dat al wel dat er mega veel berichten op staan, is het niet super druk en bijna niet bij te houden...?! Liefs Irene
Hoi Irene & Molly, Molly; sterkte meid ! En idd. jullie weten nu dat het KAN ! Irene, t moet niet gekker worden, ik moet ook di. om 16.30 uur.... Wat jij schrijft over dat als het niet goed zit het zo moet zijn, ik herken dat, ben vrij nuchter, maar gisteren toch wel een even een traantje gelaten, je wilt idd. zo graag dat het goed is.... Fingers Crossed! groetjes uit Zeeland