(Nog) geen hartactiviteit bij echo 7w5d?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jusi, 3 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn 1e echo had ik toen ik waarschijnlijk toen ik 5w4d was, en mijn 2e echo waarschijnlijk met 7w5d.
    Bij de 1e echo zagen ze een klein vruchtzakje, bij de 2e echo was het vruchtzakje flink gegroeid naar 2,5 cm, en het beginnend embryootje was 4 bij 7 mm.
    Maar geen hartactie!
    De gyn zei er niks over, maar hij zei wel dat het goed gegroeid was, en zei dat ik over 2 weken terug moet komen voor een echo, om het hartje te kunnen zien.
    Als dat zo is, stuurt hij me door naar de verloskundige, want dan heb ik een gezonde zwangerschap.
    10 dec. heb ik dus mijn 3e echo.

Wat denken jullie, de gyn heeft het hartje gewoon nog niet kunnen vinden, of hij twijfelt en daarom moet ik terug komen voor een echo?

2. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha meissie
    ze zeggen wel eens dat je met 8 weken of ooit zelfs met 10 weken pas hartje hoort en ziet kloppen maar ik had een leeg vruchtzakje maar ze zeiden ook weer dat je bij 6,5 week iets moet zien en misschien al hartje dus ik zou niet te veel denken en ik duim voo rje dat je het hartje de volgende keer hoort en ik ken iemand hen heeft met 9, 3 weken pas hartje gehoord maar sterte

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik bedoel dat je het hartje niet zag he?
    Jij hebt het namelijk over horen.
    Een beginnend embryootje zagen ze dus wel, dus ergens ben ik toch wel positief, maar ook negatief.
    Ik snap mezelf niet. :( ;)

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien ben je minder ver?
    Hartje gaat doorgaans kloppen met een week of 6/6,5

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Volgens mijn man zei de gyn ook dat de groei wel ongeveer overeenkwam met 7w5d, dus dan zou dat niet kunnen?

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja, dan is mijn antwoord niet anders dan de vk hier op de site, dan zou er wel een hartje te zien moeten zijn.
    Maar je kunt nu niet anders dan afwachten tot 10 december. Pff wel lang hoor.

7. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Waarom bel je de gyn morgen niet even, Jusi?

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Was het een inwendige of een uitwendige echo? Op een inwendige echo had je nu hartactie moeten zien volgens mij.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb de assistente vrijdag al aan de telefoon gehad, en ze zei dat als ik echt 7w5d was, het hartje wel aan de late kant gaat kloppen.
    Maar het kon wel. :(
    Dus het heeft geen zin eerder te bellen, a.s. maandag heb ik een echo iig..

Me2, het was een inwendige echo...

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zijn toch wel geruststellende berichten moet ik zeggen. ;)
    (Gevonden op een ander forum.)

11. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Weetje meis, ik zou me nog niet zo vast pinnen op de aantal weken bij mij zaten ze er achteraf ruim 2 weken naast. Ze was 2 weken ouder dan ze dachten te zien op echo's. De uitkomst daarvan hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen...

ik hoor het heel veel dat ze 'mis' zitten met het aantal weken. Ik zou zeggen laten we hopen dat je idd minder lang zwanger bent en het hartje later wat gaat kloppen... Ik wens je in ieder geval veel geluk en ik duim voor je!

12. minke

minke Actief lid

Hallo,

bij mijn eerste zwangerschap had ik mijn eerste echo met 7 weken en 2 dagen. Toen was er ook geen hartslag te zien en te horen. Inmiddels is ons zoontje een gezonde knul van bijna 16 maanden!

Probeer je niet te druk te maken!

Groetjes Minke

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Rachje, ik vind dat heel erg voor je. :(
    Ik hoop dat je snel weer het geluk aan je kant hebt, en snel zwanger mag worden.
    Nog veel sterkte gewenst met het verlies van jullie kleine meid.

Minke, je nieuws stelt me een stuk geruster.
    Ik ben ook een stuk rustiger nadat ik die andere berichten gevonden heb.

Meiden, bedankt voor jullie berichten. :)

14. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    en?
    hoe is het?

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Niet goed. :cry:
    Even kopieren uit juli topic:

Maar helaas had mijn gevoel toch gelijk. Het kan toch ook niet zo zijn dat er nog geen hartje te zien is bij 7w5d? En dat de groei overeenkomt met 5 weken, en niet met 7 weken?
    De gyn zal ook heus wel zijn twijfels gehad hebben de vorige keer, maar wij denken dat hij ons liet terugkomen voor 100% zekerheid.
    Helaas niet goed dus.
    Het is nu afwachten op een miskraam, en anders mag ik volgende week woensdag naar het ziekenhuis voor een curretage.
    A.s. vrijdag ga ik naar de anesthetist in het ziekenhuis voor een gesprek, bloedprikken enz.
    Het is gewoon erg k*t allemaal. :cry:

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :(

dikke knuff

17. Aura

Aura Niet meer actief

oh nee he!
    Heeel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoi lieve meiden.
    Heb vannacht wel goed geslapen, maar gisteravond toen mijn man en ik naar bed gingen, kwamen de emoties er ineens zo weer uit.
    Ik kon niks anders als huilen. :cry:
    Vannacht heb ik wel goed geslapen, alleen erg veel gedroomd over een baby en zwangerschap.
    Dus vanmorgen toen ik wakker werd was het meteen weer huilen. :(
    Mijn man wou wel voor me thuis blijven, maar het hoefde voor mij niet persé. Heb me toen verder nog even groot gehouden, en toen mijn man weg was heb ik even alles laten gaan en heb ik echt een flinke huilbui gehad weer.
    Terwijl ik dit typ rollen er weer tranen over mijn wangen, maar ik moet hier gewoon doorheen...
    Ik weet dat alles ook wel weer goedkomt, maar het valt nu nog even niet mee.

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Aaah meid wat vreselijk!
    Heel veel sterkte...knuf,
    Mili

20. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh Jusi,

Wat onzettend %$^%^ voor jullie. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik vind het zo rot voor je.

Deel Deze Pagina