Mislukte innesteling toch voelbaar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by SannaSB, Aug 1, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SannaSB

SannaSB Nieuw lid

Aug 1, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Hoi! Ik heb de afgelopen maanden regelmatig (maar niet elke cyclus) lichte krampen gehad zo rond de 9 dagen na mijn eisprong. Ook misselijkheid en vermoeidheid. Elke keer de hoop dat dit een innesteling is, maar helaas.
    Kan het zijn dat het wel een innesteling is, maar dat ie telkens heel snel mislukt? Of voel ik de hele "afdaling" alleen maar?

Mijn cyclus is netjes ca 29 dagen, daar merk ik geen verschil. Ik heb dit pas sinds mijn miskraam in december '22, dus ergens ook de angst dat daar schade is ontstaan op de een of andere manier.

2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,137
    3,214
    113
    Female
    Een eicel zweeft door je eileider, dat is onmogelijk voelbaar. Vervelend van je miskraam: wat zou er beschadigd moeten zijn? Daarnaast heb je als alles klopt en gezond is per maand 15 tot 20% kans op een zwangerschap, dus statistisch gezien is de kans dat je steeds een (mislukte) innesteling hebt zo ongeveer nihil.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,664
    27,309
    113
    Female
    Nee dat kun je niet voelen en een gewone normaal verlopen miskraam zal geen schade opleveren. Het blijft gewoon een loterij, hopelijk heb je snel de jackpot te pakken.

RoGiJuLi and Splitijsje like this.
  4. SannaSB

SannaSB Nieuw lid

Aug 1, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Voor de miskraam had ik nooit krampen rond dag 22-24 van cyclus, ik voelde gewoon niks tussen eisprong en menstruatie. De eerste twee cycli waren het heftigst, ook veel pijnscheuten zoals tijdens de miskraam, terwijl de menstruatie niet per se erger was. En het is dus niet elke cyclus, soms gewoon weer *niks* te voelen.

Dus zwevende eicel klinkt aannemelijk, maar waarom zou dat nu duidelijker voelbaar zijn en eerder nooit?

5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,137
    3,214
    113
    Female
    Omdat dingen kunnen veranderen ná een miskraam, bbz en/of bevalling. Hier voel ik ook andere dingen na mijn bbz, miskraam en bevalling die ik daarvoor niet voelde. Je lichaam is geen robot.

Share This Page