ik had mijn vraag al gezet bij zwanger maar daar kreeg ik enkel een reactie, ik heb vrijdag mijn eerste echo gehad ik was volgens de berekeninge 7 weken zwanger. toen ze gyn mijn echo nam baarde het haar zorge de vrucht was 4 weken, en niet 7. ze hebben mijn hcg geprikt en dat kwam uit op 1227. ze zij nog dat ze me zou terug belle als ik t weekend nog moest terug komen... ze belde en straks om 11 uur moet ik terug komen bij de gyn om nog x bloed te prikken en voor nog een echo. gaat het miss dan toch goed? ik had de hoop eigelijk al opgegeven maar weet nu niet meer wat ik er van moet denken. Miss heeft iemand dat eerder mee gemaakt ik hoop van je te horen!
wat vervelend zeg die onzekerheid. Was er wel een vruchtje te zien al? Met 4 wk lijkt het mij dat er nog heel weinig te zien is en in iedergeval nog geen vruchtje?? Met 7 wk moet er hartactie te zien zijn.. Wanneer heb je positief getest? Zou het kunnen dat je korter zwanger bent dan je eigenlijk dacht? Als je behoorlijk zeker bent van je termijn vrees ik dat het geen goed nieuws is dat er nu nog niets te zien is. Sterkte. Hoop dat het goed voor je uitpakt!
Bedankt voor je reactie, er was inderdaad een vruchtje te zien op het scherm. de gyn zij dat het eruit zag als iets van ongeveer 4 weken. ik had de 21 al een redelijke streep 1 week verder was clear bleu gewoon een top test, vorige week zondag de digi test gedaan die zij 2-3 weken.. nog anderhalf uur en dan weten we t zeker of het voorbij is of miss nog hoop aah vreselijk
jeetje die onzekerheid is zo vreselijk! ik zou zeggen dat er met 4 weken nog geen vruchtje te zien is, bedoelde ze niet 4 weken na bevruchting, dus 6 wkn zwangerschap? ik hoop dat je goed nieuws hebt straks! ik duim hel hard!
Volgens mij zie je bij 4 weken alleen maar een hele kleine ring was idd geval bij mij zo. Bij 5 weken zie je een grote ring met dooierzak en heel soms een beginnend vruchtje. Dus als ze bij jou een vruchtje zagen zitten ben je echt wel verder dan 4 weken, misschien tussen de 5 en 6? Hoop dat je nu duidelijkheid krijgt.
Damens, ik ben net terug uit het zieken huis. het vruchtzakje was 1 mili gegroeit en me hcg was 1600 de gyn zij dat ik ervan uit moest gaan dat het de verkeerde kant op ging, en twijfelt nog steeds aan een buitebaar zwangerschap. nu moet ik donderdag a vrijdag weer terug komen voor weer bloedprikken en nog een echo maar waarom,,? ik weet eigelijk net zo veel als dat ze in het ziekehuis weten me hcg was dan wel met 400 gestegen maar dat leek te weinig in 2 dagen zou op 2400 moete zitten dus 400 teweinig. nou ik heb t zelf een beetje opgegeven maar stiekem nog miss ergens een sprankje hoop.. echt om hopeloos van te worden welkom in de medische wereld
Zit het vruchtje in de eileider dan en niet in de baarmoeder? Of hoe zit dit? Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bevindt het vruchtje zich namelijk NIET in de baarmoeder. Heel veel sterkte trouwens!
het vruchtje zit in mijn baarmoeder maar ik weet zelfs niet net zoals de gyn hoe hun komen bij een buitebaar..? miss een 2e dan omdat t hcg nog stijgt? ik lees op t forum wel oude berichte van meide waar bij het wel goed ging deze spraken over een soort van pauze>? maar net zo veel verhalen over dat t niet goed ging dus hopeloos
jeetje meis wat een onzekerheid. Ik hoop voor je dat het zeer positief uitpakt. Maar uit ervaring kan het lichaam soms hele rare dingen doen. Hoop dat je snel duidelijkheid heb.
hier was ik na eigen berekening ook 9 /10 weken maar toen we voor echo gingen bleek ik maar 6 weken te zijn ! Te wijden aan een late eiersprong en innesteling. Een week later moesten we terug komen om t ekijken of het gegroeid was ... Wat bleek ik was idd minder ver dan gedacht .. was gewoon netjes gegroeid en toen bleken er 2 kindjes in mn buik te zitten ipv 1
goed nieuws! en dan nog 2 ook ik heb alleen een blaasje zeg maar er is verder nog niks te zien, neem aan dat er bij jou al een vruchtje in zat toen.
Bij mijn eerste dochter had ik met 5wkn een echo en een bloedtest. Beiden waren voor de termijn heel slecht. Omdat ik via IVF zwanger geworden was wisten ze bijna zeker dat eht niet goed zou zitten. MEt 6wkn een echo en nog niks te zien.... Met 7wkn was er een heel klein vruchtzakje te zien met een hartslag...........maar veel te klein voor te termijn en ook zo rond de max 5wkn zwangerschap. Uiteindelijk is het nu een heerlijke peuter Het kan dus echt nog alle kanten op. Bij haar hadden ze de hoop al opgegeven en toch is ze geboren Sterkte ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt hoor!
Bedankt voor jullie reactie, ik ga zo belle om te kijke hoelaat en welke dag ik terecht kan wat een spannende week zo
Spannend hoor! Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Eerste echo bleek ik pas een week of 5 te zijn (alleen vruchtzakje te zien). Twee weken later wel een embryo, alleen zei de echoscopist dat het maar 6w1 dag was. Zij vertelde mij: Miskraam. Kon ook geen hartje vinden (maar dat is vrij logisch, omdat het een uitwendige echo was). Zelf heb ik er een heel erg dubbel gevoel bij. Bij mijn eerste miskraam voelde ik dat het fout zat en vond ik de curettage geen probleem. Nu schreeuwt alles in mijn lijf: Niet doen, afwachten! Morgen heb ik nog een controle echo dus ik hoop dat het dan weer een weekje gegroeid is... Zoals wel vaker wordt gezegd. Bij zo'n prille zwangerschap is de termijn heel moeilijk te bepalen. Ze kunnen er zo een week naast zitten! Dus blijf hopen!
Niet opgeven hoor,..In een paar dagen tijd kan er nog zoveel gebeuren! En bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap stijgt het hcg doorgaans juist heel snel
Ik mag morgen gaan, ben wel een zenuw pees! ik hoop op een beetje goed nieuws heb vrijdag de eerste echo gezien en zondag, en nu mag ik morge weer! zou ik al wat meer moete kunnen zien?
Hey Daniellu, Allereerst kan het natuurlijk zijn dat je een stuk minder ver bent dan je zelf dacht. Daarnaast kunnen ze er met de meting ook makkelijk een flink aantal dagen langs zitten hoor. Het lijkt mij als het vruchtzakje groeit en je hcg stijgt het ook gewoon goed kan zijn toch? Bij niemand stijgt het hcg toch hetzelfde? Ik heb er geen verstand van hoor! Hoop gewoon dat je snel meer duidelijkheid krijgt en hopelijk krijg je goed nieuws . Liefs