echo maken,volle blaas?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door iniminie, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    nu lees ik op best veel plekken,dat je op de echo een volle blaas moet/mag hebben?
    inwenige echo juist leeg,maar met uitwenige echo juist een volle
    klopt dit nu?
    en wat is het doel erachter?
    want dat lees ik namlijk nergens :(

ooh ik heb trouwens nog een vraagje...sorry :oops:
    als je op echo moet voor het eerst,op 8weken,krijg je deze dan inwendig,of uitwendig?

dank je voor het antwoorden alvast

2. wolly

wolly Niet meer actief

Er is mij nog nooit gezegt dat ik een volle of lege blaas moest hebben bij een echo, maar dat verschild ook per persoon die de echo maakt bij jou.
    Ik zou anders gewoon even bellen dan weet je het zeker.
    Ook of het inwendig of uitwendig wordt gedaan.
    Bij mij was de echo rond die tijd inwendig dan kunnen ze het kindje beter zien.

Liefs wolly

3. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Bij onze zoon kreeg ik een echo met 10 weken en had toen idd een volle blaas. Zo konden ze het uitwendig waarschijnlijk (denk ik) beter zien. En dat was ook zo. Bij deze zwangerschap heb ik met 9 weken een echo gehad en is er niet eens uitwendig een echo geprobeerd, maar dus gelijk inwendig.

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Als je blaas voller is dan ligt je baarmoeder hoger en dat is beter voor een uitwendige echo.
    Ik heb op 8 weken nog een inwendige gehad maar vanaf 12 weken uitwendig.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 8 weken waarschijnlijk inwendig. Ik kreeg met 12 weken ook nog een inwendige.
    Ik moest wel met volle blaas komen, zodat de baarmoeder wat meer omhoog kwam, en een uitwendige echo zou kunnen. Maar de plaatjes waren niet duidelijk genoeg.
    Dus toen moest ik mijn blaas legen voor de inwendige echo, want dan moet de baarmoeder juist zo dichter naar beneden zitten.

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik heb met 8 weken een inwendige echo gehad, omdat mijn darmen (met heel veel lucht, Jippie : S) in de weg zaten...

Niets gehoord over een lege of volle blaas

7. Rhythem

Rhythem Lid

27 okt 2008
    47
    0
    0
    Mijn eerste echo was met 10 wk en 3 dagen en was inwendig.Eerst hebben ze het uitwendig geprobeerd maar het beeld was niet zo mooi.Had me eigen al helemaal voorbereid op inwendig dus vond het dan ook niet zo erg.Ben daarvoor wel even naar de wc geweest , want een inwendige echo met een volle blaas is natuurlijk niet zo fijn.En het beeld was zoveel beter!
    Nu moet ik donderdag voor mijn 20 weken echo , maar weet eigenlijk ook niet of dat met een volle blaas moet.

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Mijn 1e echo was met 6 weken, en inwendig. Bij de 12 weken echo heb ik opnieuw een termijnbepaling gehad, en deze was uitwendig. Beiden keren moest ik zorgen dat mijn blaas vol was... Om de redenen die al eerder zijn genoemd in dit topic.

9. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    ik krijg vandaag een uitwendige echo, vorige week ook gehad ivm heftige buikpijn, en gelukkig was er al een piepklein babytje te zien met hartslag!
    maar wel met een volle blaas, werd mij verzocht.

liefs Lissy

Deel Deze Pagina