En dat vind ik hiet leuk want ik wilde met 12 weken hier komen vragen iemand de NUB kon zien Met 10 weken heb ik de laatste echo bij de gyn. En dan word ik 'overgedragen' aan de vk. Normaal zou dan met 12 weken een echo krijgen maar de vk vertelde dat je verzekeringsmaatschappij niet blij werd van 2x een termijn bepalingsecho. Meer meiden die met 10 weken een echo kregen en daarna tot de 20 weken echo niet meer?
Ja hier ook hoor, 10w, 20w en indien echt nodig misschien 30w. Veel te weinig voor mijn gevoel ook hoor (maar nu is dit ook mn eerste zwangerschap).
Ik heb er nog geen ervaring mee maar probeer mee te denken. Ik heb vrijdag met 7 weken een echo bij de gyn en het heeft mijn voorkeur om dan tussen week 11 en 12 de termijnecho te hebben. Als dit niet mogelijk is en ik word overgedragen aan een Vk die hetzelfde zegt als die van jou, dan gaan we tussentijds naar een echobureau. Misschien is dat nog een optie?
Het is meestal zo dat wanneer er geen noodzakelijkheid is voor een echo, dan idd krijg je er niet veel. Je kunt natuurlijk tussendoor ook zelf een pretecho plannen, zeker voor bv. geslachtsbepaling.
Twee echos is normaal. Een om de termijn te bepalen (vaak tussen de 10 en 14 weken). Daarna nog een twintig weken echo om medische complicaties uit te sluiten. Als je meer echos wil voor de 'lol' laat je toch pretechos maken? Eerlijk is eerlijk, die echos zijn niet gratis en de verzekering betaalt alleen die twee echos, tenzij er (medische) redenen zijn om het anders te doen. Los van het feit dat ik wel begrijp je er meer wil, kindje kijken is nu eenmaal leuk
Helemaal mee eens hoor! Wij willen ook ergens rond begin okt een pretecho doen voor de familie (vinden de gewone echo's prive en voor ons samen)
nou gelukkig hebben wij er veel meer gehad/krijgen. Met 7 weken, 8 weken, 10 weken en 13 weken krijgen we nog. Dan idd met 20 weken en daarna rond de 30/32. Moet wel zeggen dat die met 7 weken ik heb gekregen vanwege ongerustheid
Ik heb er gelukkig wel eentje gehad met 12 weken maar daarna ook niet meer tot 12 weken. We hebben er zelf toen eentje geregeld met 16 weke, gelijk geslachtsbepaling. Ech een aanrade anders duurt het zoooo lang en daar zien ze al vee op zodat we net zo gespannen waren oor de 20 weken echo. Succes
Toch wel gek....want rond 12 weken kun je toch het best het termijn bepalen hoor. Hier met 10 weken ander termijn gekregen dan met 12 weken. Dus vandaar dat ik het niet zo goed begrijp.
Hier met 7, 11, 20, 33, 36 weken echo's gehad bij VK. Zelf met 16 en 27 weken pretecho's laten maken.
Hier in Spanje krijg je je eerste echo op 12 weken, de tweede op 20 weken en de laatste op 30 weken. Kan je de 10 weken echo niet op 12 weken laten doen? Of inderdaad tussendoor een pretecho laten maken.
Helaas zijn die twee echo's standaard wel normaal. Volgens mij wordt de echo bij de gyn anders gedeclareerd..... Je krijgt namelijk vaak bij elke gyn bezoek één echo (ik wel). Wellicht dat je dan nog best voor een termijnecho mag..... Hoop het voor je en anders zit er niks anders op dan een pretecho. Zou je dan met 16 week kunnen doen, dan krijg je meestal ook al een goede uitspraak over het geslacht....
Tja, het zou natuurlijk qua ziektekosten erg duur worden als je maar elke week een echo krijgt... Als je t echt te lang vindt duren kun je gewoon zelf een pretecho regelen (en betalen). Ik zat ook bij gyn, niet elke keer een echo, met 7 weken, met 12 weken nekplooi (ook zelf betaald trouwens) en met 20 weken. Daarnaast met 16, 28 en 32 weken pretecho!
Ik krijg ook bij tien en twintig weken een echo en we kopen er een bij dertien en zesentwintig weken.
Ik heb met 7+5, 9+5 en vandaag met 13 weken echo's gehad. 9 september met 17 weken weer en 30 september de 20 weken echo!
hier krijg je een echo met 8 weken om te kijken of alles op zijn plek is, en of er een hartje klopt, en dan met 12 weken de termijn echo, en met 20 weken weer een echo, en ik krijg een groei echo dat zijn de echo's die worden vergoed bij mij. Voor de rest laat ik nog 2 pretecho's doen, eentje volgende week ( geslachtsecho ) en eentje met 28 weken
Hier een echo gehad in zh met 9wk, daarna naar vk gemoeten en geen extra echo's meer gehad. Morgen pas de 20wekenecho. Vandaag 20wk en dus maar één echo gehad.