Hallo dames, Hier even een vraagje, omdat ik toch best wel geschrokken ben. Ik heb vandaag een groeiecho gehad en daar kwam uit dat ons kindje qua buikje 7 weken voor ligt, het hoofdje 2 weken en dat hij/zij nu al 2900 weegt (ipv gem. 2000). Heeft iemand ervaring met zo'n afwijkende getallen? Bij onze vorige was er ook een verschil qua hoofdje van 3 weken.... maar 7!?! Pfoe, beetje raar vind ik het wel. Kan iemand me wat meer vertellen? Heb namelijk pas volgende week weer een afspraak. groetjes
33 + 3 had ik er inderdaad even bij kunnen zetten. Ik zie dat jouw kindje ook groot is inderdaad. ga en kan je gewoon bevallen?
Oke onze met 34+5 3200 gram zelfde dus n btje denkik.. k word dinsdag ingeleid.keizersnedes doen ze hier nooit zonder het eerst normaal te proberen.. mn man was 5600 gram.. mn schoonmoeder is ook bevallen.. wel met vacuum en toestanden maar het is gelukt haha
Oooh spannend! Je hebt dus bijna je kindje in je armen.... Jaloers! Haha. Ben benieuwd hoe het dan met je gaat dus hoop iets van je te lezen
Je zal het wel lezen. ik heb me ook weken lang druk gemaakt om die groeiechos enzo Gelukkig heb ik nu iemand getroffen die t serieus nam. Zal bij jou ook vast goedkomen! Succes.
Ik heb in een fase van vermoeidheid wel een paar weken lang iedere dag 4 druivensuikers (dextro) gegeten...zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ik ook en eet ook echt meer suiker als eerst. Maar de baby pakt wat hij nodig heeft zegt myn gyn dus hij denkt dat dat niet heel veel invloed zal hebb lees alleen ook erkend andere dingen. .
Mijn zoontje liep met 30 weken ook flink voor op groei met zijn buikje, meer dan 4 weken. Derest was goed. Ik spoot insuline ivm zwangerschapssuiker. Ze bleven maar herhalen hoe groot hij was, ik had geen plek meer in mijn buik..maar ikb en maar heel klein nog geen 160cm.. Toen hij geboren werd met 38.1 woog hij 3760, heel normaal dus.. Ze kunnen het gewoon niet goed inschatten. Ze deden alsof ik zou moeten bevallen van een dreumes, nou hij was gewoon normaal.
Mij klopt t wel denk ze kijken elke week plus met de hand.. alllemaal verschillende . t kan fout zijn bij n keertje kijken maar elke week door minimaal 6 personen dan klopt t wel denk
Sluit ik mij helemaal bij aan! Bij mij was 't dan precies 't andere uiterste. Onze beeb zou (volgens de sombere voorspellingen) zo de couveuse ingaan, we moesten blij zijn als ze de 4 pond zou halen. Madame was netjes een krappe 6 pond en daar heb ik mij dus al die maanden druk om lopen maken! @Evelien en SM Succes met de bevalling!
Ja ik denk ik principe ook wel zo, maar omdag ze 2x hebben gemeten en het echt een verschil is van 7!! Weken ben ik echt benieuw of er verder ervaringen hier mee.zijn en of dat ergens op kan duiden of wat ze nu zullen gaan doen..... Groetjes
Ik had 3 gyns en een berg klinisch verloskundigen, ik lag vanaf 30 weken in het ziekenhuis met hoge vliesscheur. Ivm de diabetes en insuline kreeg ik veel echos om het in de gaten te houden...en nog zaten ze ver ernaast Buikkje bleef dikke 4 weken voorlopen volgens metingen. Soms 4 weken 3 dagen en dan 4 weken en 5 dagen. Zorgwekkend, want ik was zoveel aangekomen.... Zou door de suiker volgens hun zo n groot kind moeten baren dat ik eerder ingeleid zou moeten worden. Ik had ook geen plek meer, maar ben nog geen 160cm dan is je buikruimte ook beperkt. Ingeleid met 38.1 en zoontje woog 3760 gram. Echt niet waar zij me bang voor maakten.
Het kan natuurlijk zo zijn... zeg nooit nooit. Maar ik heb meer echo's, metingen en controles gehad dan me lief was (soms wel meerdere per week) en dat is gedaan door zo'n 8 verschillende gyn. en daarnaast nog een aantal klin. vk. Ze zaten er toch allemaal een paar pond naast! Vandaar dat mijn vertrouwen in hun meetkunde ernstig is afgenomen.
Mijn man was ook zo zwaar maar ik vond het toch niet nodig en gelukkig mijn gyn ook niet, zulke zware babies vind iedereen altijd toppunt van gezondheid maar dat is het juist niet. Net als te licht is te zwaar ook niet goed en hebben vaak best wel wat opstartproblemen. Ik ben bij alletwee ingeleid rond 38 weken, eentje tegen de 9 pond en de andere maar 8 pond maar wel een totaalruptuur bij de eerste vanwege extreem groot hoofd. Als ie groter was geworden hadden we zeker weten problemen tegen gekomen (hij moest nu ook al de couveuse in) Hier bij beide zaten de gyns er steeds maar 100 gram naast maar hier doen ze wel meerdere groeiecho's dus bij 33-34 weken en rond 36-37 weken hoe later des te nauwkeuriger (en het blijft een vak apart)
met 38 weken al bijna 8 pond wegen is niet "normaal" hoor dat word wel gezien als erg groot, die kleintjes kunnen (zeker met suiker) wel een dikke pond per week groeien dus als je 40-41 weken had gelopen (normaal dus) dan had je 10-11 pond gehad..
Tja idd. Mijn eerste was met 39 weken 8 pond en had dus ook nog veel aan kunnen komen in 1 week tijd blijkbaar. Maar goed ik ga het allemaal bespreken dinsdag en hopelijk wordt het geen drama bevalling. Maar eigenlijk ben ik nog iets meer bezig met het feit dat ik af en toe denk.....buikje ligt 7 weken voor, dadelijk is er iets niet goed met mn kindje of duidt dit op een bepaalde afwijking.... zijn daar ervaringen mee? Hoop gewoon dat mijn kindje nergens last van heeft.
Ze dachten dat hij met 38 weken dus die 10 pond zou halen. Ze vonden hem allemaal keurig! En ik zelf dacht van een peuter te moeten bevallen, viel toch reuze mee! De donor is uitgekozen aan de hand van mijn man zijn uiterlijk, mijn man gaat naar de 2meter, dan kan je ook geen ukkie verwachten Hij is nu pas een jaar geworden en inmiddels 80cm! Lang dus! Oudste is 4,5 jaar en 95cm, die gaat hij echt inhalen.
Evelien dat is het belangrijkste hoor, dat het kindje maar in orde is en geen enge dingen heeft!! Hier wisten we dat ik diabetes had, spoot 4 maal daags, dus werd strak in de gaten gehouden en zij zeidne dus dat dit beeld kenmerkend was voor een moeder met zw suiker.