Ik heb op 20 december 2007 een miskraam gehad na ongeveer 4,5 tot 5 weken zwangerschap. Heel erg pril dus nog.. Het begon met s'avonds wat roze afscheiding en zette de dag erna door. Week later naar ziekenhuis geweest voor controle en toen was mijn hele baarmoeder al leeg en ook uit de bloedtest kwam naar voren dat ik al geen zwangerschapshormoon meer in mijn lichaam had. Nou moet ik aankomende vrijdag mijn menstruatie krijgen, maar voelde me afgelopen weekend al misselijk en moe. Dat had ik vorige keer namelijk ook.. Ik doe een test en krijg 2 streepjes. Die streepjes worden nu elke dag wat donkerder, maar toch ben ik zo bang dat het weer misgaat. Zelfs de mensen wie we het weer vertelt hebben dat we weer zwanger zijn, durfen ons niet te feliciteren. En daar word ik erg verdrietig van.. Is er een grotere kans op nog een miskraam, als je er al 1 gehad hebt? En hoe groot is de kans dat nu ik te vroeg positief heb getest, ik als nog ongesteld word vrijdag? Ik wil gewoon even de mening horen van een deskundige op dit gebied, want als ik ga stressen is het ook niet goed voor de vrucht.
Hoihoi, Deze positieve test is echt van een nieuwe zwangerschap. Jij word niet ongesteld vrijdag. De kans is niet veel groter op een miskraam als je er al eens eentje hebt gehad. 1 op de 5 zwangerschappen gaat helaas mis. DIt is een groot percentage. Vertrouw op je lichaam. Ik durf het wel: VAN HARTE GEFELICITEERD! Imke
Dankjewel voor deze snelle reactie! Ik maakte me gewoon zo'n zorgen omdat ik ook nog eens te vroeg positief heb getest en hiervoor een miskraam heb gehad.. Toch fijn als een deskundige je dan een hart onder de riem kan steken! Maar nog een vraagje *bloos*.. Hoe kun je zo met zekerheid zeggen dan dat ik niet ongesteld word vrijdag? Is dat omdat de test al zo positief is?