combinatie test

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Bizzy, Sep 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Wie heeft dit laten doen?
    Zo ja waarom wel/ niet?
    Zelf twijfel ik met de oudste wel laten doen maar zat het ook nog in verzekering...
    Qua leeftijd loop ik geen risico ( 32) komt geen down voor in de directe familie.

2. Ikke31

Ikke31 Actief lid

Apr 8, 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben het niet laten doen. Puur omdat het een kansberekening is, en we misschien onnodig in de stress zouden zitten. Maar ik ken ook veel mensen die het wel hebben gedaan. Moeilijk he.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ja bij de eerste deed ik alles zonder na te denken zelfs hahaha.
    Maar nu twijfel ik enorm kost ook nogal wat tegenwoordig!

4. Azshara

Azshara Actief lid

Jul 13, 2014
    133
    0
    0
    Wij wilden het wel maar het risico is bij ons nog zo klein. (Beide 25, komt niet voor in de fam) vind het het geld niet waard. 164€ dacht ik

5. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    Ik heb het laten doen. Ik kreeg uit mijn bloed een verhoogd risico, maar echo was goed. Daarna heb ik vergoed de nipt gekregen waaruit bleek dat alles goed was. Als ik het opnieuw had kunnen doen, had ik in Belgie betaald de nipt laten doen.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben het niet laten doen omdat het een kansberekening is, bij ons in de familie komt het sowieso niet voor en ben ook nog niet de 35 gepasseerd.

Misschien bij een volgende dat we het wel laten doen als ik ouder dan 35 jaar ben, dat bekijken we dan wel weer.

7. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Wij hebben het niet gedaan ben nog erg jong dus val niet in de risico groep en daarbij heb ik liever geen onnodige stres vanwege de kansbereking.
    Ook is niet alles te zien via deze test zoals de afwijking chd enz voor ons heeft het niet veel meerwaarde en wachten we liever de 20w echo af.

8. appelsap89

appelsap89 Actief lid

Aug 19, 2014
    292
    7
    18
    Female
    Ik ben gisteren ook bij de gynaecoloog geweest. En hij heeft ons gevraagd om er over na te denken. Wij moeten over 2 weken terug komen met het antwoord.
    Ik vind het ook nogal lastig... ik ben 25 en m'n man is 26...

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wij hebben het bij onze dochter wel gedaan, en heb van de week de afspraak gemaakt voor deze zwangerschap. Het zijn kansberekeningen inderdaad, maar we hebben er toch een prettig gevoel bij om dat te weten.

De kosten nemen we voor lief. Maar bij onze dochter hebben we het grotendeels toch vergoed gekregen. Ga de declaratie nu zeker ook weer indienen.

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

Apr 17, 2014
    1,041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het laten doen maar ben ook al 41. Toendertijd met onze dochter was ik 35 en moest ik zelf betAlen maar heb het toch maar gedaan. Beide keren een goede uitslag, dus het geeft gewoon een goed gevoel. En ook het idee om nog vervolgonderzoek te kunnen doen mocht het niet goed zijn. Een collega van mij is nu met 20 weken erachter gekomen dat haar kind down heeft en is helemaal van slag. Het ligt eraan wat je zelf zou doen. Als je sowieso geen abortus zou overwegen, dan zou ik het niet doen want waarom in je zwangerschap druk maken. Maar die collega 'wil absoluut geen kind met down syndroom' zoals ik hoorde, en dan is het lastig, want nu is het te laat voor een abortus ( en ook met je geweten denk ik niet overeen te brengen, bij 20 weken is je kind in de nbuik al echt compleet en je voelt hem heel goed).
    Het is een gewetensvraag, en een heel lastige waar de meningen uiteen gaan, maar dat zul je voor jezelf moeten uitzoeken of je de test wil doen en vooral wat je wilt doen als hij negatief is...

11. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Hier wel gedaan.. Onze leeftid is 26 en 27 en het kostte €200. Maar toch blij dat ik t gedaan heb. Alle uitslagen <10.000. Is toch fijn om te weten!

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Boh wat duur bij jullie, hier was het 'maar' 150 euro.

13. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Klopt.. Woon in italie vandaar dat de prijs zo anders is

14. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    Wij gaan het niet doen, ieder kind is welkom bij ons en weghalen is geen optie. Downsyndroom is ook nog iets waar mee te leven is, ze zijn echt niet gek en je kan de grootste lol mee hebben, natuurlijk zit er ook een andere kant aan maar dat heb je met ieder kind. 20weken echo gaan we wel doen omdat mocht er iets mee zijn we ons kunnen voorbereiden en in kunnen lezen indien nodig.

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Na jullie reacties net toch gebeld naar het zh bloed prikken en echo we komen eraan!

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Wij hebben het laten doen. Wij realiseerden ons erg goed dat het een kansberekening is en dat je geen uitsluitsel krijgt.

Ik ben 34, dus officieel nog niet in de 'gevarenzone', maar ik vind die 2jr tussen 34 en 36 dan wel weer een beetje arbitrair. Daarnaast wil mijn man absoluut geen kindje met een beperking.

Wij wisten van het bestaan van de NIPT, maar omdat het financieel toch wel scheelt (±160 vs ±500) hebben wij advies gevraagd aan onze behandelend arts van het UZGent in België. Aangezien de NIPT in België al helemaal ingeburgerd is, wisten we zeker dat eventuele onbekendheid bij haar niet zou spelen.

Zij gaf ons het advies om eerst de combinatietest te doen en pas bij een afwijkende waarde voor de NIPT te gaan. Dat advies hebben wij opgevolgd.

17. MissWM

MissWM Lid

Mar 17, 2010
    41
    0
    0
    Wij hebben het wel laten doen... Niet omdat we risico zijn (29 en geen erfelijkheid) maar voor de zekerheid. En omdat een vervolg afspraak de nipt zou zijn en geen vruchtwaterpunctie.
    Gewoon je gevoel volgen! Succes!
    Ene ik vond die echo erg gaaf.... Alles werd berekend en goed bekeken!

Share This Page