"Adrenaline gevoel" buik begin zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Zonnetje3, Nov 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben 4 weken zwanger en heb regelmatig een soort adrenaline uitstoot gevoel (weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven). Het is voornamelijk als ik lig. Dus dan allemaal kriebels in mijn buik, vanuit mijn zij.

Ik vroeg me af of dit door de zwangerschap kan komen, of het normaal is en of het kwaad kan.... Vind het zon gek gevoel :(

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Zonnetje3,

niet echt een typische klacht voor de zwangerschap. Wat wel gebeurt is dat je hart wat harder gaat pompen als je zwanger bent en dat kan soms een opgelaten, opgefokt gevoel geven. Maar om dat bij 4-5 weken al te hebben is vroeg. Ik kan het niet helemaal verklaren. Geen last van je darmen misschien?

groetjes Brigitte

3. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi Brigitte,

Het adrenaline gevoel is nu weg maar heb nu inderdaad al een paar dagen achter elkaar last van mijn darmen, met name in de avond.

Is dit een zwangerschapskwaal? Herken het niet van mijn eerste zwangerschap.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Zonnetje3,

ja, dat is wel een typische zwangerschapskwaal. Het hormoon progesteron legt je darmen een beetje stil en daardoor kun je onregelmatig last hebben van je darmen.
    En hoe meer zwangerschappen je hebt, hoe eerder, erger en langer de klachten kunnen zijn.

Groetjes Brigitte

Share This Page