Hoi meiden, Wij hebben een afspraak gemaakt om met 15 weken een geslachtsbepaling te doen. Nu vraag ik mij af of je dan met 20 weken weer heen gaat? Of ga je dan gewoon later heen? met bv 24 weken? Liefs
20 wkn echo heb je sowieso bij de 20 wkn... Eerder niet en later ook niet!! Denk dat je geslachtsbepaling bij echobureau hebt?
Ik heb een afspraak bij een echobureau inderdaad. Daar kon je al terecht als je 15 weken zwanger bent, dan kunnen ze het geslacht al zien en als het nou niet lukt dan mogen we gratis weerkomen. Liefs
die geslachtbepaling is een echo die je zelf betaalt, en puur alleen voor de geslachtsbepaling. de 20 weken echo is een echte controle, daar kijken ze naar meer dan alleen het geslacht, die zal je dus ook gewoon bij 20 weken hebben
De 20 weken echo is een medische echo en dus geen "pretecho". Bij de 20 weken echo kijken ze of alle orgaantjes e.d. zich goed ontwikkelen en of er geen afwijkingen zijn. Dit is ook een echo die vergoed wordt. De 20 weken echo zal je dus gewoon krijgen. De echo die jij gaat krijgen om het geslacht te bepalen is wel een "pretecho" en wordt ook niet vergoed.
Zoals de rest al zei, 20 weken echo moet met 20 weken. Eerder of later zijn er bepaalde dingen niet te zien.