Wanneer 1e echo bij zwangerschap na een miskraam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Thessa123, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thessa123

Thessa123 Lid

20 sep 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

De vraagt zegt het al.
    Heb een paar maanden geleden een miskraam gehad, en nu gelukkig weer zwanger, alleen is de vraag, krijg je nu eerder een echo?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Thessa

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Dat verschilt volgens mij per persoon.
    Ik liep al bij de gyn toen ik een vmk kreeg en kon toen ik weer zwanger was bij 6,5 wk al terecht.

Weet niet of je bij de gyn loopt, of dat je straks gewoon bij een vk gaat lopen?
    Zou gewoon even bellen maandag om het te vertellen en te vragen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

3. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Dat kan wel, bij mijn controle na de mk zei de echoscopiste dat als ik weer zwanger zou worden en ik eerder heen zou willen dat best kon. Als ik me ongerust ging maken o.i.d.

Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad (na mk) met 9w4d. Wij hebben toch maar gewacht. Als je het met 6 wkn ziet kan er altijd nog wat mis gaan. Nu natuurlijk ook, dat besef ik ook wel, maar nu hebben we ook hartje gezien en gehoord. Heel fijn.

Maar nu moet ik zeggen dat bij mij de mk was met 5w4d en ik had al snel het idee van... er klopt iets niet. Toen ik met 9w een echo kreeg bleek dat ook zo te zijn. Nu voel ik me een stuk meer zwanger :)

x

4. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik denk dat dat wel ligt aan de Vk die je hebt. De een laat sneller een vroege echo uitvoeren dan de ander.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb gevraagd om een echo met 6w+2d (en die ook gekregen). De weken daarna voelde ik me nog niet 100% zeker hoor, je weet toch dat je nog een paar weken in de risicozone zit. Maar ik vond het wel fijn om het hartje vast te zien en te horen dat het kindje op de juiste plek was ingenesteld.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had een miskraam gehad met 5+5 weken en deze zwangerschap heb ik een eerste echo gehad met 8 weken. Ik had ook aangegeven dat ik graag iets eerder een echo wilde en met 8 weken kan je in ieder geval al duidelijk een kindje met kloppend hartje zien.

7. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi,

Ik heb mk gehad met 8 weken, maar was met 5 weken al mis gegaan.
    Heb nu mn eerste echo gehad met 7w 1d. Vond dit erg fijn.
    We hebben toen ook het hartje zien kloppen.
    Zijn geen garanties natuurlijk maar het stelt je toch al wat gerust.

Gewoon vragen. Meestal doen ze daar niet moeilijk over.
    Succes!!

8. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik heb mijn 2e zwangerschap een echo gehad met 7 weken ivm ma bij 1e zwangerschap. Als je belt met het ziekenhuis voor het maken van een afspraak voor een echo mag je altijd eerder als het eerder mis is gegaan.

Dus gewoon even bellen!

Liefs

9. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik had na mijn bbz met 8 weken, een echo met 5 weken ( toen bleken er 2 vruchtzakjes te zijn) toen weer een echo met 8 weken...
    toen was er nog 1 vruchtje over...als ik nu weer zwanger zou zijn zou ik heel graag weer een vroege echo willen hebben

10. cinderella28

10 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een mk gehad, ik kreeg toen met 9wk en 4dg een echo en toen bleek het vruchtje al met 6 weken te zijn gestopt. Nu ben ik weer zwanger en heb aan de verloskindige aangegeven dat ik erg onzeker was en mocht eerder een echo laten maken de echo zou gepland staan voor morgen. Omdat ik de afgelopen week erg veel buikpijn had hebben ze afgelopen woensdag een echo gemaakt om te kijken of het vruchtje zich goed had ingenesteld dat was wel het geval, maar we zagen nog geen hartactiviteit ik werd helemaal onzeker. De dag erna moest ik met spoed naar de eerste hulp omdat er een vermoede was voor een blindedarmontsteking ik kreeg een uitwendige echo om mijn darmen te bekijken. De radioloog keek ook even naar mijn baarmoeder en er was een klopend hartje
    Gelukkig had ik geen blindendarm ontsteking, maar wat het wel is is erg onduidelijk.
    Als je te vroeg een echo krijgt kan het dus zijn dat het hartje nog niet klopt.

11. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    wanneer je eerder een MK hebt gehad mag je idd vaak eerder voor een echo. Zou het echter niet TE vroeg laten doen. Je leest datveel meiden al bij 6wkn een echo laten doen. Bij 6wkn zou je al een hartje kunnen zien en als je het ziet is het idd mooi. Maar als je nog geen hartje ziet op die termijn wil dat nog niet zoveel zeggen. Soms kun je het dan gewoon nog niet goed zien of je hebt een late eisprong of innesteling gehad. Vaak moet je dan 2wk later weer en blijkt het dan wel goed te zijn (of niet). Maar die twee wekennzit je wel vreselijk in de stress.
    Zou je dus aanraden om iig tot 8wk te wachten met de eerste echo

12. sylvaan

sylvaan Lid

16 feb 2010
    64
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    haarlem
    ik heb ook eerder een miskraam gehad , ik kreeg toen een echo bij 11 weken maar bij 7 weken was het al gestopt met groeien ..
    mijn vk had meteen gezegd dat bij een volgende zwangerschap ik eerder mocht komen voor een echo .

ik ben nu bij 6 weken en 6 dagen geweest voor een echo , en zag een sterk hartje kloppen ! het geeft idd nog niet volle zekerheid , ik ben nu af en toe nog onzeker of het nog wel goed zit ! maar ik ga uit van het goede en moet 29 maart voor de volgende echo !

hoop voor je dat het bij jou ook allemaal goed zit ! in ieder geval van harte gefeliciteerd!

13. kiano

kiano Lid

7 feb 2010
    16
    0
    0
    ik heb ook al 2 miskramen gehad en mocht eerder.
    dus ik het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken en shit er is een wachtlijst van 3 weken....:x:x
    dus ik zeg ja maar het is al 2 keer fout gegaan en en wil graag met ongeveer 7 weken een echo...
    bellen bellen bellen en nu mag ik 22 maart terecht.
    dan ben ik na mijn berekening 8 weken en 5 dagen.
    Hopelijk nu wel goed nieuws

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben onder behandeling in Gent, omdat mijn man verminderd vruchtbaar is (ICSI dus, nummer 5 alweer) en ik de ziekte van Hashimoto heb...Inmiddels 4 miskramen gehad, dus ik word heel nauwkeurig in de gaten gehouden.

Lig aan de situatie. Hoe je zwanger bent geworden, ben je gecurreteerd, hoe oud ben je, welke arts heb je, welk ziekenhuis ben je enz enz enz...

Ik zou zeggen, als je wil, vraag erom!

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik kreeg ook na mijn miskramen alweer vroege echos, idd met 6 weken en 2 dagen..Maar niet altijd is er dan wat te zien kwa hartactie en dan moest ik een week later terug komen..

Vreselijk om in onzekerheid te moeten zitten..dan kan je beter nog even wachten, dan heb je meteen duidelijkheid...

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Ik kreeg na de derde miskraam met 7 weken een cho om te zien of het hartje klopte!

17. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    He meid wat fijn dat je weer zwanger bent!!! Ik heb dit ook mee gemaakt, ik heb de VK gebeld en uitgelegd dat ik me ongerust maak of nu wel alles goed gaat, ik kon met 7 weken komen voor een echo en als je VK dit niet doet dan kan je ook gewoon een echo aanvragen een 2D en dan betaal je die 35 euro toch!!! Succes

Deel Deze Pagina